Gamifikacja to jeden z trendów, których według Shela Holtza nie należy ignorować w obszarze komunikacji wewnętrznej w rozpoczynającym się właśnie roku. Podobną prognozę przedstawia w swoim ostatnim artykule Mario Herger – ekspert w zakresie tak zwanej gamifikacji biznesowej (ang. enterprise gamification). W Polsce potencjał tego trendu wydaje się jednak jeszcze nieodkryty lub wręcz zaniedbany. Może warto to zmienić?
Termin ‘gamifikacja’ rozpowszechnił się na szeroką skalę w drugiej połowie 2010 roku, budząc od samego początku ogromne zainteresowanie, ale także szereg kontrowersji. W trakcie dynamicznego rozwoju zjawiska zdążyło ono zostać obudowane wieloma niejasnymi pojęciami. Na polskim gruncie szczególnie wyraźne są te związane ze stawianiem znaku równości pomiędzy gamifikacją a grami bądź rywalizacją oraz utożsamianiem gamifikacji wyłącznie z bezwzględnym narzędziem marketingowym.
Więcej: www.komunikat.rrcc.pl/2014/01/gamifikacja-jeden-z-wiodacych-trendow-na-2014
Karolina Rowgało
Źródło: www.komunikat.rrcc.pl, stan z dnia 15 stycznia 2014 r.