"Programy outplacementu, czyli wsparcia dla zwalnianych pracowników, przestają już być tylko usługą związaną z restrukturyzacjami, fuzjami i grupowymi zwolnieniami. Firmy dołączają outplacement do pakietu przy rozstaniach indywidualnych oraz przy organizowaniu programów dobrowolnych odejść – twierdzi Agnieszka Jagiełka, partner zarządzający firmy doradczej Lee Hecht Harrison DBM, która specjalizuje się w takich usługach.
Zobacz także: Outplacement: wybór czy konieczność?
Tę opinię potwierdza sondaż, który na zlecenie LHH DBM przeprowadzi instytut badawczy Synthetos LTD wśród 300 przedsiębiorstw w całej Polsce. Prawie 40 proc. z nich korzystało w ubiegłym roku z usług outplacementu. To oznacza wprawdzie 7-proc. spadek w porównaniu z danymi z 2011 r. (gdy sytuacja na rynku pracy była gorsza, a zwolnień więcej), ale za to widać wyraźny wzrost liczby pracodawców, którzy nie ograniczają wsparcia wyłącznie do wybranych pracowników (zwykle menedżerów)".