Rzeczpospolita pisze o świątecznych inicjatywach w polskich firmach („Pracownik wkłada czapkę Świętego Mikołaja”). Czas przedświąteczny staje się dla pracodawców i pracowników okresem świątecznych imprez i rozdawania upominków. Jednak pracownicy coraz częściej angażują się także w różnego rodzaju akcje charytatywne.
Święta Bożego Narodzenia okazują się być jednym z dwóch momentów w roku, gdy firmy organizują najwięcej akcji związanych z wolontariatem. Druga fala takich inicjatyw przypada wiosną. Gazeta Prawna zwraca uwagę na coraz większą rozbieżność między wymaganiami pracodawców a oferowanymi wynagrodzeniami („Coraz wyższe wymagania i niższe zarobki”). Dominacja rynku pracodawców jest związana z rosnącym bezrobociem. To właśnie pracodawcy dyktują warunki zatrudnienia i wynagradzania. Jeżeli chodzi o oczekiwania, to najwyższe mają specjaliści wąskich specjalizacji, świadomi swojej wartości na rynku pracy. Ciekawy w tej perspektywie jest fakt, że wysokie oczekiwania zarobkowe mają też często młodzi absolwenci.
Źródło: Internet, stan z dnia 21 grudnia 2012 r.