Zdaniem Richarda Millsa dyrektora HR w Panasonic, zespoły HR zbytnio skupiają się na osiągnięciu jak najlepszych wyników, jednak tym samym zaniedbują rzeczywiste potrzeby organizacji.
Mills powiedział, że on, jak wielu dyrektorów HR, został wychowany w kulturze, w której powinno się być jak najlepszym w swojej klasie. Zasugerował jednak, że dziś, nie jest to jednak cel, który przynosi organizacji najwięcej korzyści.
- Trzeba zwracać uwagę na ogólne potrzeby biznesowe - powiedział. - Nie warto być najlepszym tylko w jednej dziedzinie, należy skupić się na celu strategicznym firmy.
Mills w wywiadzie dla HR Magazine, omówił rozpoczęcie nowego projektu HR, stworzonego przez Hay Group Blueprint. Darmowy program internetowy został zaprojektowany w taki sposób, by pomóc dyrektorom HR zarządzać transformacjami oraz wpłynąć na efektywną komunikację w organizacji.
Zastępca dyrektora Hay Group, Natasha Dillon, która została zaangażowana w tworzenie narzędzia, powiedziała, że zrozumienie strategii biznesowych wyprzedziły obecnie benchmarking jako priorytet w działach HR.
- HR czasami potrzebuje pomocy, aby dostosować się do strategii biznesowej - powiedziała. Jednak dokonanie zmiany w tym zakresie może być trudne, prośba o pomoc inne działy, to jak otrzymywanie często nieprzydatnych wskazówek - dodaje.
Źródło: www.hrmagazine.co.uk, stan z dnia 11 września 2014 r.