Czy odpowiednio komunikujesz misję organizacji?
\

Czy losowo wybrani pracownicy w podobny sposób opisaliby markę firmy jako pracodawcy? Czy ich postrzeganie marki byłoby spójne z komunikatami, jakie kieruje pracodawca na wewnętrzny i zewnętrzny rynek pracy? Podstawą działań na zewnątrz organizacji powinno być poznanie perspektywy własnych pracowników, podejmowanie działań odpowiadających na ich potrzeby i angażowanie ich wokół marki pracodawcy.

Jakie jest podejście pracodawców do komunikacji? W większości firm biorących udział w badaniu IABC Research Fundation w 2011 roku komunikacja wewnątrz firmy jest spójna z misją, wizją i celami biznesowymi. Mniejsza zgodność jest w odniesieniu do spójności wizerunku marki wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Za obszar komunikacji wewnętrznej odpowiada zwykle osoba z działu komunikacji korporacyjnej lub specjalnie dedykowana osoba z działu HR. W komunikacji najczęściej wykorzystywane są takie narzędzia jak poczta elektroniczna oraz intranet, a mniej spotkania osobiste.

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 8 października 2012 r.

Data publikacji: 8 października 2012 r.