15.000 pracowników Lidl w Polsce zostanie objętych programem mającym na celu zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki kręgosłupa. Pracownicy wezmą udział w specjalnie przygotowanych szkoleniach praktycznych oraz zostaną zaopatrzeni w broszury informacyjne. Dzięki temu będą mogli poznać m.in. proste i skuteczne ćwiczenia profilaktyczne, które można wykonywać w domu i w czasie pracy. Szkolenia rozpoczną się w listopadzie br. i potrwają do maja 2017 r. W tym samym czasie Lidl zorganizuje także szkolenia uzupełniające dla grupy kilku tysięcy pracowników z zasad udzielania pierwszej pomocy. W związku z tym wszyscy pracownicy oraz klienci będą mieli pewność, że w każdym sklepie Lidl obecna będzie osoba, która potrafi udzielić pierwszej pomocy. Pracownicy otrzymają również breloki z maseczką do wdechów ratowniczych wraz z rękawiczkami jednorazowymi.
„Od lat proponujemy pracownikom i ich rodzinom szeroki zestaw benefitów, m.in. możliwość przystąpienia do pakietu bezpłatnej, prywatnej opieki zdrowotnej Medicover. Wychodzimy również naprzeciw ich potrzebom i organizujemy szkolenia, które nie tylko polepszają komfort pracy, ale także zwiększają świadomość na temat własnego zdrowia. Lidl zaczyna się od ludzi, dlatego robimy wszystko by zapewnić naszym pracownikom jak najlepsze warunki pracy” – tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska
Atrakcyjny pracodawca
Wspólnie z firmą Medicover Lidl oferuje szeroki program bezpłatnej opieki zdrowotnej. Każdy z 15.000 tysięcy pracowników ma możliwość skorzystania z porad lekarzy 28 specjalności oraz bogatego pakietu około 280 różnego rodzaju badań i zabiegów ambulatoryjnych w ponad 900 placówkach medycznych na terenie całego kraju. Pracownicy Lidla mogą również objąć opieką medyczną swoich najbliższych w ramach programu „Lidl dla Rodziny”. Gwarantuje on także możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego Allianz na preferencyjnych warunkach, które stanowi dodatkową ochronę życia i zdrowia. Ponadto wszystkie osoby, które przystąpiły do programu opieki medycznej mają zagwarantowane bezpłatne szczepienia przeciwko grypie. Dodatkowo pracownicy, którzy należą do programu „Lidl dla Rodziny" mogą skorzystać z oferty szczepień przeciw grypie dla swoich najbliższych.
Od kilku lat marka prowadzi także kampanię „Lidl na Różowo”, której celem jest zwrócenie uwagi wszystkich pracowników na konieczność wykonywania regularnych badań profilaktycznych i rolę zdrowego stylu życia w zapobieganiu nowotworom. Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi. W tym czasie, za pośrednictwem komunikacji wewnętrznej, firma zachęca wszystkie panie do skorzystania z bezpłatnych badań profilaktycznych, gwarantowanych każdemu pracownikowi oraz osobom z rodziny ubezpieczonych w ramach programu „Lidl dla Rodziny”.
We wrześniu br. Lidl wystartował z nową kampanią employer brandingową, której celem jest przybliżenie, jakim pracodawcą jest firma i co oferuje swoim pracownikom. Hasłem „Lidl zaczyna się od ludzi” firma pragnie zaprezentować swoje wartości oraz warunki zatrudnienia pracowników oraz możliwości rozwoju jakie im zapewnia. Głosem i twarzą kampanii są pracownicy firmy.
Coraz więcej firm gwarantuje pracownikom prywatną, bezpłatną opiekę medyczną
Lidl Polska przeznaczy w najbliższym czasie 600 000 zł na szkolenia dla pracowników dotyczące profilaktyki bólów kręgosłupa oraz uzupełniający kurs z udzielania pierwszej pomocy. To kolejne prozdrowotne działania wdrożone wewnątrz firmy. Lidl gwarantuje także wszystkim pracownikom prywatną, bezpłatną opiekę medyczną oraz regularnie organizuje akcje mające na celu zwiększenie świadomości na temat zdrowia.