Zmieniający się rynek pracy i oczekiwania pracodawców wymuszają na pracownikach ciągłe doskonalenie się. Choć znalezienie lepszej pracy jest bardzo istotnym powodem doszkalania się, to jak pokazują badania serwisu Pracuj.pl, głównym powodem jest własna satysfakcja i chęć rozwoju.
Taką deklarację złożyło prawie 93% badanych, podczas gdy 3/4 zaznaczyło, że najważniejszym motywatorem do inwestowania w wiedzę jest chęć bycia lepszym w swojej dziedzinie, a 6 na 10 odpowiedziało, że chce się dokształcać, by znaleźć bardziej satysfakcjonujące zajęcie. Ponadto, jak wynika z danych portalu, inwestowanie w wiedzę jest dla nas bardzo ważne – w ciągu ostatnich dwóch lat ponad 3/4 ankietowanych podnosiło swoje kwalifikacje, a 80% zadeklarowało, że zrobi to do końca tego roku. Najbardziej popularnymi obszarami dokształcania są: języki obce, zarządzanie, ekonomia i finanse oraz handel i sprzedaż.
Więcej: www.pracuj-dla-mediow.pl/chcemy-sie-uczyc
Źródło: www.pracuj.pl, stan z dnia 17 września 2013 r.