Konkurs „Znak Towarowy Roku 2023” ma na celu wyróżnienie najciekawszych i najbardziej innowacyjnych znaków towarowych, które w 2023 roku zostały zgłoszone do ochrony w Urzędzie Patentowym RP. 

- Znaki towarowe są sercem każdej marki. To one decydują o jej rozpoznawalności i wyjątkowości na rynku. Dobry znak towarowy to klucz do sukcesu, przyciąga klientów i buduje lojalność, zarówno w kraju, jak i za granicą – tłumaczy UPRP. 

Tytuł „Znak Towarowy Roku 2023” zostanie przyznany w czterech kategoriach:

  1. słowny znak towarowy,
  2. graficzny znak towarowy,
  3. słowno-graficzny znak towarowy,
  4. niekonwencjonalny znak towarowy.

W pierwszej edycji UPRP wytypował 40 znaków, które walczą o laury. Są wśród nich znaki oparte o zabawne i nieoczywiste gry słów, a nawet nawiązujące do internetowych memów. 

Finałowe kandydatury oceni jury, złożone z przedstawicieli UPRP, Rady Języka Polskiego, Szkoły Głównej Handlowej i Akademii Sztuk Pięknych. Przyznana zostanie także „Nagroda Internautów”, wyłoniona w drodze głosowania, które potrwa do 22 listopada 2024 r. 

Więcej informacji o konkursie i możliwość oddania głosu na stronie UPRP. Po kliknięciu w odpowiednie pole możemy dowiedzieć się więcej o działalności, którą reprezentuje dany znak.