Pytanie
Pracownik delegowany w zagraniczną podróż służbową podczas rozliczenia przedstawia rachunki za wyżywienie (obiad, kolacja) ponadto ma zapewniony hotel, w cenie którego wliczone jest śniadanie. Na rachunkach za hotel czasami jest wskazana osobno pozycja za śniadanie, a czasami nie. Rachunki za konsumpcję przewyższają ustalone limity (15% dla śniadania i 30% dla obiadu i kolacji).
Czy prawidłowe jest podczas rozliczania delegacji pomniejszanie należnej diety o zapewnione posiłki, procentowo (czyli 15% za zapewnione śniadanie, 30% za obiad i 30% kolację) i jednoczesny zwrot pracownikowi w pełnej wysokości kwot wskazanych na rachunkach?
Czy nadwyżka pomiędzy kwotą wypłaconą, a ustalonym limitem stanowi przychód dla pracownika i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy ma znaczenie w sposobie wyliczania diet to czy na rachunku za hotel jest osobno wykazana kwota za śniadanie czy też nie?