Pytanie
Pracownicy pracują w podstawowym czasie pracy. W regulaminie pracy wprowadzono 30 minutową bezpłatną przerwę w pracy. Dodatkowo w regulaminie określono, że przebywanie w zakładzie pracy po ustalonych godzinach albo wcześniej niż pół godziny przed rozpoczęciem pracy lub wykonywanie pracy poza ustalonymi godzinami pracy wymaga zgody bezpośredniego przełożonego. Pracą w nadgodzinach jest wyłącznie praca wykonywana ponad normy czasu pracy na zlecenie przełożonego. Listy obecności znajdują się na recepcji. Pracownik podpisuje je wchodząc na zakład pracy i wychodząc z zakładu po jej zakończeniu. Faktycznie pracę na stanowisku pracy rozpoczyna po przebraniu się i zajęciu stanowiska pracy. Przykładowy podpis na liście obecności: 8.11 - 16.52 (8 godzin 41 min w tym 30 min przerwa).
Czy powyższy zapis w regulaminie daje podstawę do uznania, iż pracownik nie wykonywał pracy w godzinach nadliczbowych?
Zakład pracy planuje wprowadzenie elektronicznej rejestracji czasu pracy i godziny będą podobne, zawsze będą to godziny wejścia i wyjścia z zakładu pracy a nie godziny faktycznej pracy.