PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji linii Rail Baltica prowadzą bardzo intensywne prace w Wołominie. Stacje Wołomin i Wołomin Słoneczna przechodzą kompleksową przebudowę.
Korzystną zmianą dla osób dojeżdżających do Warszawy z podwarszawskich miejscowości jest dobudowanie drugiej pary torów na odcinku od Zielonki do Wołomina. Dzięki nim ruch podmiejski zostanie oddzielony od ruchu pociągów dalekobieżnych, co pozwoli na zwiększenie przepustowości linii - wskazują PKP PLK.
Po zakończeniu prac najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h. Całość zasadniczych prac zostanie zakończona do końca roku.
Modernizacja obejmuje 60 obiektów inżynieryjnych (wymiana, remont lub budowa nowych), w tym 10 wiaduktów kolejowych, 3 wiadukty drogowe, 9 mostów kolejowych, 7 przejść pod torami, 19 przepustów, 11 przepustów dla płazów z konstrukcjami naprowadzającymi i 1 przejście dla zwierząt średnich - wyliczają PKP.
Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe