Francja przez trzy dni gościć będzie największe firmy związane z rynkiem handlowym. Organizatorzy przewidują, że w targach weźmie udział około ośmiu tysięcy osób, w tym 2.200 reprezentantów sieci handlowych. Z Polski swój udział zgłosiło około 130 firm. Na MAPIC promują się głównie deweloperzy i najemcy, a także miasta i państwa. Podobnie jak na marcowych targach nieruchomości MIPIM, również na MAPIC zorganizowano specjalny panel poświęcony możliwościom inwestowania w Polsce.

Na targach zaprezentowanych zostanie ponad 500 obiektów handlowych z całego świata, w tym z Polski m.in. Atrium Felicity z Lublina, Galeria Katowicka z Katowic, Futura Park Kraków z Krakowa, Aleja Słońca ze Szczecina, Galeria Warmińska z Olsztyna i Nova Park z Gorzowa Wielkopolskiego. Do największych projektów, planowanych lub będących w trakcie realizacji, które zobaczyć będzie można w Cannes, należą m.in. Uberlandia Shopping z Brazylii oraz Raffles City Hangzhou z Chin.

„Coraz silniej obserwowanym trendem wśród nowych galerii jest łączenie funkcji handlowej i rozrywkowej określane jako retailtainment. To wartość dodana do obiektu handlowego pozwalająca na zwiększenie jego konkurencyjności. Deweloperzy starają się również wyróżniać swoje nieruchomości niekonwencjonalną architekturą. Jednak nadal kluczowymi czynnikami pozostaje lokalizacja oraz dobór najemców” – mówi Flavie Appeyroux z Reed Midem.

W czasie targów przyznane zostaną nagrody. Komisja pod przewodnictwem Johna Strachana, dyrektora działów powierzchni handlowych na świecie w firmie Cushman & Wakefield, nominowała 16 kandydatów do nagród w pięciu kategoriach. Polska Galeria Echo w Kielcach rywalizować będzie o miano najlepiej zrewitalizowanego obiektu.

„MAPIC to doskonała okazja do spotkania najemców z deweloperami i właścicielami obiektów handlowych. To jedyne wydarzenie, które w jednym miejscu gromadzi tak wielu liderów branży. Targi cieszą się zainteresowaniem również polskich firm, gdyż stwarzają one możliwość zdobywania kontaktów na forum międzynarodowym. W Polsce znajduje się obecnie ok. 380 centrów handlowych. Na różnym etapie realizacji są już kolejne projekty, również w Warszawie, co pokazuje, że Polska w dalszym ciągu pozostaje atrakcyjna dla inwestorów i sieci handlowych” – mówi Marek Noetzel, partner z Cushman & Wakefield.

Cushman & Wakefield Polska Sp. z o.o.