Gminy, realizując program usuwania azbestu, finansują lub dofinansowują w części demontaż i unieszkodliwianie pokrycia dachowego obiektów budowlanych wykonanego z tzw. eternitu. Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zobowiązuje gminy do zorganizowania odbioru wytworzonych odpadów budowlanych i remontowych. Czy spowoduje to zatem wstrzymanie realizacji programu?
Ministerstwo Środowiska wyjaśnia wątpliwości gmin i w odpowiedzi na interpelację posłów Jarosława Górczyńskiego i Piotra Zgorzelskiego informuje, że nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie dokonała zmian w przepisach dotyczących usuwania azbestu, w związku z czym nie ma potrzeby wstrzymania realizacji programów usuwania azbestu. Podmiot, który się tym zajmuje jest obowiązany do posiadania stosownych decyzji administracyjnych i postępowania zgodnego z przepisami prawa regulującymi kwestie likwidacji azbestu.
Opracowanie: Łukasz Matłacz
Źródło: www.sejm.gov.pl, stan z dnia 18 września 2012 r.