- Odpowiedzialny przedsiębiorca musi cały czas trzymać rękę na pulsie - mówił Jan Międzybłocki z Bubble House, producenta mrożonych herbat i deserów, na spotkaniu zorganizowanym przez Idea Bank. - Bez względu na branżę, przedsiębiorca na pewno nie może odciąć się od firmy w jej pierwszych latach – kiedy zdobywa się pierwszych klientów i buduje markę. W tej chwili rozkręcam nową firmę, zajmującą się lotniczymi filmami z dronów. Mamy obecnie w Polsce największy dron, o udźwigu 7 kg. Nie wyobrażam sobie, abym przez nieodebrany telefon mógł stracić zlecenie – dodaje.
Badania „Wakacje przedsiębiorcy", jakie Idea Bank przeprowadził na grupie 500 właścicieli małych firm, potwierdzają takie postawy wśród przedsiębiorców. Raport pokazuje, że 27 proc. z nich nie korzysta z urlopu w ogóle, a 28 proc. kieruje firmą z miejsca swojego wypoczynku. W sumie więc 55 proc. ankietowanych nie rozstaje się z firmą ani na moment.
Jeśli już przedsiębiorca wybiera się na urlop, to najczęściej jest to tydzień (47 proc.), rzadziej dwa (34 proc.) i to raz w roku (40 proc., dwa razy do roku odpoczywa 22 proc. właścicieli). W sumie przedsiębiorca ma średnio 6,3 dnia wolnego od pracy, pracownicy – 26 dni.
Anna Cieślak-Wróblewska
(...)
Czytaj więcej na www.ekonomia.rp.pl