Największe zmiany na przebudowywanym, 27-kilometrowym odcinku linii Warszawa - Radom można zauważyć na stacji Warszawa Okęcie, gdzie najwcześniej rozpoczęto roboty oraz przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny. Warunki atmosferyczne nie wpływają na prace, które prowadzone są zgodnie z harmonogramem.
Na Warszawie Okęciu stoi już konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, która zapewni pasażerom wygodne i bezpieczne dojście na peron. Zamontowane tam windy ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym i starszym. Z części nowego, wyspowego peronu korzystają już pasażerowie. Jesienią, kiedy PLK planują zakończyć przebudowę na Okęciu, peron będzie wyposażony w nową wiatę, tablice informacyjne, oświetlenie i megafony.
Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebrana i wykonawca jest na etapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200 metrowych peronów zaprojektowanych na zewnątrz torów. Trwają prace przygotowawcze do budowy wiaduktu drogowego, który zastąpi obecny przejazd kolejowy w ciągu ulicy Karczunkowskiej, w sąsiedztwie przystanku osobowego Warszawa Jeziorki. Polskie Linie Kolejowe przebudują i dostosują dla niepełnosprawnych łącznie 3 stacje i 6 przystanków między Warszawą Okęciem a Czachówkiem Południowym.
Modernizacja postępuje. Na 27-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 8 PLK wymieni 77 km torów, zamontuje 101 rozjazdów, nowe urządzenia sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej zapewniając tym samym płynny i bezpieczny przejazd pociągów z prędkością nawet 160 km/h.
Od połowy marca PLK i wykonawca, firma Trakcja PRKiI, rozpoczną przebudowę kolejnego odcinka linii w kierunku do Czachówka. Przebudową zostanie objęta stacja Piaseczno, przystanek Zalesie Górne oraz jeden z torów pomiędzy Piasecznem a Czachówkiem. Prace zostały ujęte w marcowej korekcie rozkładu jazdy i zarówno Polskie Linie Kolejowe jak i przewoźnik kursujący na tej linii zadbali, aby podczas prac pasażerowie mieli jak najbardziej dogodną komunikację.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o transporcie kolejowym. Komentarz
|
Na czas modernizacji linii PLK wzmacnia zespoły techniczne, które w przypadku usterek szybko podejmują działania, zapewniające sprawny przejazd pociągów. Zapewniona jest bieżąca komunikacja zarządcy infrastruktury z przewoźnikiem. W sytuacji zmian w rozkładzie jazdy aktualne informacje o kursowaniu pociągów są podawane przez drużyny konduktorskie oraz przez megafony na stacjach i przystankach. Wykonawca prac jest zobowiązany prowadzić roboty ze szczególnym uwzględnieniem przejeżdżających pociągów, a zadania wymagające dłuższych prac blisko toru odbywają się w przerwie pomiędzy przejeżdżającymi pociągami.
Zmodernizowanie odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy umożliwi przewoźnikom uruchomienie zupełnie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii.
Źródło: Polskie Linie Kolejowe