Odpowiedź: jeżeli sklepy są oddziałami muszą być zgłoszone do KRS.
Uzasadnienie: w pierwszej kolejności należy odróżnić miejsce prowadzenia od oddziału przedsiębiorcy. Fakt posiadania przez Spółkę oddziałów może mieć postać formalną lub faktyczną. Stosownie do treści art. 5 pkt 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 672 z późn. zm.) za oddział uznaje się wyodrębnioną i samodzielną organizacyjnie część działalności gospodarczej, wykonywaną przez przedsiębiorcę poza siedzibą przedsiębiorcy lub głównym miejscem wykonywania działalności. Jeżeli w analizowanym przypadku sklepy posiadają taką samodzielność (przy okazji, według prawa pracy są pracodawcami) to stanowią oddział i jako takie muszą być zgłoszone do KRS. Gdyby jednak okazało się, że sklepy nie mają takiej samodzielności to nie stanowiłyby oddziału. Biorąc pod uwagę treść przepisów art. 38 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz. 1186 z późn. zm.), w KRS, oprócz adresu siedziby, ujawnia się jedynie oddziały przedsiębiorcy. Skoro zatem magazyn nie jest oddziałem nie ma obowiązku wpisywania jego adresu w KRS. Jednak zarówno oddział jak i inne miejsce prowadzenia działalności musi być zgłoszone w urzędzie skarbowym (NIP).