Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i Buduj”, gdzie w tym przypadku rola wykonawcy ma ograniczyć się do zoptymalizowania rozwiązań przyjętych w istniejącej już dokumentacji technicznej otrzymanej od zamawiającego, a następnie wybudowanie drogi, zgodnie z zatwierdzonym projektem.

Projekt zakłada budowę odcinków: w ciągu drogi krajowej nr 79 o długości ok. 5 km oraz drogi krajowej nr 50 długości ok. 4 km. Przyszła droga o parametrach trasy GP (ruch główny przyspieszony) będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Jak wskazuje GDDKiA, wybudowane zostaną m.in. trzy węzły drogowe, ciągi pieszo-rowerowe, urządzenia ochrony środowiska oraz urządzenia infrastruktury podziemnej.

Zapraszamy na szkolenie
Zmiany w zamówieniach publicznych z perspektywy wykonawców. Kluczowe aspekty związane z ubieganiem się o kontrakty drogowe.

 

W ramach zamówienia przewidziane zostało również wykonanie kompleksowego remontu istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6 km) i nr 50 (około 3 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu. 

(GDDKiA/dl)