Pytanie
Jesteśmy jednostką sektora finansów publicznych. Płacimy corocznie składki z tytułu ubezpieczenia na wypadek szkód w majątku (w budynkach, środkach transportu, majątku ruchomym) od różnych ryzyk.
Jaka powinna być ewidencja otrzymanego odszkodowania w poniższych przypadkach:
- szkoda samochodowa, wyceniona przez ubezpieczyciela na kwotę 6000 zł. Naprawa była przeprowadzona bezgotówkowo (ubezpieczyciel przelał kwotę 6.000 zł na rachunek zakładu wykonującego naprawę. Czy postępowanie było prawidłowe? Czy w takim przypadku powinnam przekazać z paragrafu 4270 kwotę 6000 zł na rachunek dochodów budżetowych?
- szkoda samochodowa, wyceniona przez ubezpieczyciela na kwotę 6000 zł. Ubezpieczyciel przelał kwotę 6.000 zł na rachunek naszej jednostki. Pieniądze te zostały przeznaczone na naprawę samochodu, której koszt wyniósł 5.300 zł. Różnicę w kwocie 700 zł przekazano na rachunek dochodów budżetowych. Czy postępowanie było prawidłowe? Czy w takim przypadku powinnam całość kwoty otrzymane tj. 6000 zł przekazać na rachunek dochodów budżetowych, a do jednostki nadrzędnej wystąpić o zwiększenie planu w § 4270 i z tego paragrafu sfinansować naprawę?