Pytanie
Spółka A produkuje kosmetyki. Spółka B wykonuje na rzecz spółki A usługi marketingowe i reklamowe na podstawie ogólnej umowy ramowej, bez wyszczególniania czynności, które dla niej wykonuje. Czynności faktycznie wykonane i przyjęte są fakturowane. W ramach tej umowy Spółka B ogłosiła w internecie konkurs z nagrodami. Został stworzony regulamin konkursu, gdzie jako organizatora podano Spółkę B. Po ogłoszeniu wyników nagrody wysłała bezpośrednio Spółka A - były to kosmetyki jej produkcji o niewielkiej wartości, która nie podlegała opodatkowaniu. W przyszłości pojawią się jednak nagrody o wartości wymagającej opodatkowania (m.in. zakupione w tym celu IPody).
Kto powinien wysłać te nagrody, skoro zgodnie z regulaminem organizatorem konkursu była Spółka B?
Kto odpowiada za właściwe pobranie podatku od nagród wysokocennych?
Czy Spółka B ponosi odpowiedzialność za wysłanie bądź nie wysłanie nagród?