Pytanie
Spółka świadczy usługi serwisowe, dodatkowo obciąża klientów za zamontowane części przekraczające kwotę ustaloną dla części zużytych w ramach usług konserwacyjnych lub też sprzedaje niezależnie zamówione części klientom zewnętrznym. Na ww usługi i sprzedaż części spółka wystawia faktury. Czasami zdarza się, że klient reklamuje zamontowana lub sprzedaną część na podstawie zamówienia. Wtedy spółka dostarcza lub montuje część wolną od wad, a uszkodzoną nienadająca się do dalszego wykorzystania pozostawia u klienta albo klient oddaje ją spółce w celu likwidacji. Niektóre części Spółka oddaje do naprawy. Spółka w związku ze zwrotem części wadliwych lub pozostawionych u klienta nie wystawia dodatkowych dokumentów, nie wystawia faktury VAT korygującej, jednocześnie nie wystawia faktur na dostarczane nieodpłatnie części wolnych od wad.
Czy taki sposób postępowania jest właściwy?
Czy uznanie reklamacji w trybie przekazania lub zamontowania kontrahentowi nowej, wolnej od wad części oznacza czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Spółka uszkodzone części nadające się do naprawy oddaje do warsztatu naprawczego i następnie przyjmuje je na magazyn po cenie dokonanej naprawy celem dalszej odsprzedaży lub zużycia, wtedy odlicza VAT naliczony od tej naprawy i dodatkowo nie rozpoznaje żadnej czynności opodatkowanej VAT.
Czy wyżej opisany sposób postępowania przez spółkę jest prawidłowy w świetle ustawy o VAT?