Administrator Kanału Panamskiego zaprosił swoich najlepszych klientów do udziału w losowaniu o zaszczyt zainaugurowania żeglugi przez rozbudowany Kanał Panamski.

Losowanie wygrał Chiński armator COSCO Shipping, oprócz Cosco udział w losowaniu wziął norweski armator Wallenius Wilhelmsen Lines.

Frachtowiec chińskiego armatora, który zainauguruje żeglugę przez jeden z najważniejszych szlaków wodnych na świecie - Andronikos - ma 300 metrów długości, 48 metrów szerokości i może transportować do 9400 standardowych kontenerów.

- To wielki zaszczyt, że jeden z naszych najlepszych klientów uczci tę historyczną chwilę z nami - powiedział Administrator Kanału Panamskiego Jorge L. Quijano. - Jesteśmy podekscytowani i gotowi do dalszego udzielania takiej samej, niezawodnej i profesjonalnej obsługi w ramach rozbudowanego Kanału Panamskiego - dodał Jorge L. Quijano.

Zwycięzca poniesie wszystkie koszty związane z tranzytem, ​​w tym opłatę za rezerwację i inne usługi morskie, które zostaną pobrane zgodnie z panamski taryfami.  

Dowiedz się więcej z książki
Proces inwestycji budowlanych
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł


Z kolei pierwsza komercyjna rezerwacja tranzytowa została udzielona tankowcowi Linden Pride z Nippon Yusen Kaisha (NYK Line).

Dzięki rozbudowie przesmyk stanie się dostępny dla kontenerowców klasy Post-Panamax mogących transportować do 14 tysięcy kontenerów. 
(CANAL DE PANAMÁ/ PAP/ DL)