Administrator Kanału Panamskiego zaprosił swoich najlepszych klientów do udziału w losowaniu o zaszczyt zainaugurowania żeglugi przez rozbudowany Kanał Panamski.
Losowanie wygrał Chiński armator COSCO Shipping, oprócz Cosco udział w losowaniu wziął norweski armator Wallenius Wilhelmsen Lines.
Frachtowiec chińskiego armatora, który zainauguruje żeglugę przez jeden z najważniejszych szlaków wodnych na świecie - Andronikos - ma 300 metrów długości, 48 metrów szerokości i może transportować do 9400 standardowych kontenerów.
- To wielki zaszczyt, że jeden z naszych najlepszych klientów uczci tę historyczną chwilę z nami - powiedział Administrator Kanału Panamskiego Jorge L. Quijano. - Jesteśmy podekscytowani i gotowi do dalszego udzielania takiej samej, niezawodnej i profesjonalnej obsługi w ramach rozbudowanego Kanału Panamskiego - dodał Jorge L. Quijano.
Zwycięzca poniesie wszystkie koszty związane z tranzytem, w tym opłatę za rezerwację i inne usługi morskie, które zostaną pobrane zgodnie z panamski taryfami.
Dowiedz się więcej z książki | |
Proces inwestycji budowlanych
|
Z kolei pierwsza komercyjna rezerwacja tranzytowa została udzielona tankowcowi Linden Pride z Nippon Yusen Kaisha (NYK Line).
Dzięki rozbudowie przesmyk stanie się dostępny dla kontenerowców klasy Post-Panamax mogących transportować do 14 tysięcy kontenerów.
(CANAL DE PANAMÁ/ PAP/ DL)