Przetarg na przebudowę 5 km trasy S8 wraz z mostem Grota-Roweckiego w Warszawie pod ostrzałem firm budowlanych. W czwartek Bilfinger Berger złożył do Krajowej Izby Odwoławczej wniosek ze skargami na warunki zamówienia. Dzień wcześniej to samo zrobił Budimex. Kolejne spółki mają dołączać się do odwołań. To największe obecnie zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt – ok. 1 mld zł.
– GDDKiA dokręciła śrubę w sposób niespotykany wcześniej – twierdzi prezes Budimeksu Dariusz Blocher. – Rozkład ryzyk przedstawia się tak, że 100 proc. jest po stronie wykonawcy, a 0 proc. po stronie zamawiającego. Mielibyśmy wziąć pełną odpowiedzialność za projekt, przejęcie terenu itd., a nie możemy rościć sobie praw do terminów i pieniędzy. Raczej nie złożymy oferty, bo ryzyka są trudne do oszacowania – zapowiada.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Drogowcy buntują się przeciw warunkom stawianym przez GDDKiA
Drakońskie warunki nowego przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie odstraszają firm budowlanych. Zgłosiło się ponad 20 chętnych przedsiębiorstw, ale nie chcą bez walki przyjąć dyktatu rządowej agencji.