Pytanie
Przedsiębiorca uległ wypadkowi. Wypadek został zgłoszony w ZUS. ZUS wydał kartę wypadku, z której wynika, że wypadek nie jest wypadkiem przy pracy (art. 3 ust. 3 pkt 8 ustawy wypadkowej). W pouczeniu mowa, że przedsiębiorca może wnieść do karty wypadku zastrzeżenia na piśmie, przekazując je do ZUS wraz z kartą wypadku.
Jak wygląda procedura jeśli przedsiębiorca nie zgadza się kartą wypadku i wniesie zastrzeżenia?
Czy ZUS po wniesieniu zastrzeżeń może zmienić treść karty wypadku i uznać wypadek za wypadek przy pracy?
Jeśli nie, w jaki sposób i w jakim terminie, można się od tego odwołać?
W karcie wypadku wskazano, że: "zdarzenie ma znamiona wypadku w drodze do pracy - takie zdarzenie zostanie rozpatrzone na wniosek poszkodowanego, po złożeniu stosownego oświadczenia".
O jakie oświadczenie chodzi?
Jeśli ZUS podtrzyma swoje stanowisko, że zdarzenie było wypadkiem w drodze do pracy, jakie ewentualnie świadczenia mogą przysługiwać przedsiębiorcy?
Przedsiębiorca nie podlega ubezpieczeniu chorobowemu.