Pytanie
Spółka z o.o. w ramach prowadzonej działalności budowlano-montażowej, podpisała umowę na budowę niepublicznego zakładu opiekuńczo-leczniczego. Koniec realizacji inwestycji uzgodniono na lipiec 2013 r. Na podstawie protokołu odbioru robót podpisanego przez inspektora nadzoru w dniu 31 lipca 2013 r. spółka wystawiła fakturę VAT sprzedaży i tym samym wykazała przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych za lipiec 2013 r. Jednak nie otrzymała od swoich podwykonawców faktur VAT za wykonane roboty, które stanowią koszty bezpośrednio związane z osiągniętym przychodem. W związku z powyższym na podstawie umów zawartych i nierozliczonych z podwykonawcami utworzyła dostawy niefakturowane, które w miesiącu lipcu 2013 r. zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów jako koszty bezpośrednio związane z osiągniętym przychodem na podstawie dowodu wewnętrznego (tj. polecenia księgowego). W umowach z podwykonawcami zawarty jest zapis, że termin płatności za wykonane roboty budowlane przypada 30 dni po otrzymaniu prawidłowo wystawionej faktury VAT. Na chwilę obecną nie otrzymaliśmy faktur od podwykonawców i nie możemy określić terminu płatności za wykonane roboty.
Czy zaliczone w lipcu 2013 r. do kosztów uzyskania przychodów roboty budowlane wykonane przez naszych podwykonawców jako dostawy niefakturowane podlegają korekcie kosztów w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu nieuregulowania w terminie zobowiązań?
W którym miesiącu należy dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów?