Pytanie
Przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na doradztwie w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej oraz zarządzania. W ramach podróży służbowej do Rosji musiałam zakupić bilet lotniczy. Ze względu na fakt, że opłata mogła zostać dokonana tylko za pomocą karty kredytowej, której nie posiadam, to w moim imieniu i ze swojej karty kredytowej dokonał jej mój znajomy. Oczywiście zwróciłam mu równowartość kwoty jaką zapłacił za bilet. Okazało się także, że za powyższy bilet nie otrzymam faktury, gdyż zakupiłam go od pośrednika. Korespondencja mailowa potwierdza, że takiego dokumentu nie otrzymam lecz otrzymałam informację o wysokości poniesionych kosztów związanych z zakupem biletu.
Czy brak faktury za zakup biletu lotniczego sprawi, że nie mogę zaliczyć wydatku w koszty uzyskania przychodu?
Czy fakt zapłacenia za bilet lotniczy z obcego konta rodzi negatywne skutki pod względem zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodu?
Jak rozliczyć różnice kursowe, jeśli płatność za bilety została dokonana z obcego konta?