Czy wykaz zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych należy rejestrować w GIODO? Proszę o podanie podstaw prawnych konieczności rejestracji lub braku takiej konieczności.
Wykaz zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych należy rejestrować w GIODO, zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm) - dalej u.o.d.o. Obowiązek ten dotyczy każdego administratora danych, który przetwarza dane osobowe. W przypadku przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne obowiązek ten wynika z wykonywania umowy zawartej z klientami oraz obowiązku przekazywania ich wykazu wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta, a w przypadku organu administracji obowiązek wynika z przepisu art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn. zm.) - dalej u.u.c.p.g., który stanowi, iż gminy prowadzą ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy. Obowiązek rejestracji wynika również z art. 43 u.o.d.o., który zawiera wyłączenia z tego obowiązku.
Alicja Brzezińska
Wykaz zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych należy rejestrować w GIODO, zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm) - dalej u.o.d.o. Obowiązek ten dotyczy każdego administratora danych, który przetwarza dane osobowe. W przypadku przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne obowiązek ten wynika z wykonywania umowy zawartej z klientami oraz obowiązku przekazywania ich wykazu wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta, a w przypadku organu administracji obowiązek wynika z przepisu art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn. zm.) - dalej u.u.c.p.g., który stanowi, iż gminy prowadzą ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy. Obowiązek rejestracji wynika również z art. 43 u.o.d.o., który zawiera wyłączenia z tego obowiązku.
Alicja Brzezińska