Pytanie
Dnia 30 kwietnia dokonaliśmy odprawy celnej uproszczonej w Wismarze (Niemcy). Zakupiliśmy materiał od rosyjskiego dostawcy "X". Następnie towar przypłynął statkiem do Niemiec, gdzie nasz przedstawiciel fiskalny - firma "Y" dokonała w naszym imieniu odprawy celnej. Otrzymaliśmy "kartę odprawy", na podstawie której materiał został dopuszczony do obrotu na terenie Unii Europejskiej. Na tej podstawie towar ma już status unijny. Materiał został oclony z 0% podatku VAT.
Czy zakup materiału/odprawę musimy wykazać w Intrastacie?
W jaki sposób wykazać w deklaracji VAT-7 zakup towaru (w których pozycjach deklaracji), który NIP powinien się pojawić w rejestrze i kto powinien być wskazany jako kontrahent (X czy Y)?
Czy transakcja powinna być rozliczona na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 u.p.t.u.?
Jaki jest poprawny moment ujęcia ww. nabycia w deklaracji VAT-7 (data z faktury zakupu, data dokonania odprawy, data wydania "karty odprawy")?
Po dokonanej odprawie towar zostanie przewieziony na nasz koszt do odbiorcy w Szczecinie.