Pytanie
Na terenie zakładu, w którym prowadzona jest produkcja samochodów osobowych, prowadzony jest proces powlekania. Proces powlekania prowadzony jest w hali lakierni, gdzie karoseria powlekana jest w całości. Po polakierowaniu trafia ona na hale montażu, gdzie montowane są poszczególne podzespoły pojazdu. Niezależnie od głównego procesu powlekania na końcu linii produkcyjnej po zmontowaniu gotowego pojazdu zainstalowana jest kabina poprawek lakierniczych. W kabinie tej prowadzone są drobne naprawy lakieru, w przypadku gdyby został on uszkodzony w trakcie montażu lub w przypadku błędów wynikających z głównego procesu powlekania.
Czy prowadzone w kabinie poprawki lakiernicze należy zakwalifikować tak jak główny proces lakierowania, jako proces "powlekania nowych pojazdów" określony w pkt 2 załącznika nr 7 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 kwietnia 2011 r. w sprawie standardów emisyjnych z instalacji - dalej r.s.e.i.?
Wątpliwości budzi fakt, iż dla procesu "powlekania nowych pojazdów" standard dla zużycia LZO > 15 Mg/rok wyrażony jest w masie na powierzchnię powlekanego pojazdu. Poprawki lakiernicze wymagają każdorazowo powlekania rożnych powierzchni pojazdu i nie ma w praktyce możliwości określenia sumy powlekanych w danym okresie powierzchni, tak by móc sprawdzić dotrzymanie tak wyrażonego standardu.
Czy może jest to proces "obróbki wykończeniowej nowych pojazdów" opisany w pkt 12 załącznika nr 7 do r.s.e.i.?
Proces "obróbki wykończeniowej nowych pojazdów" nie obejmuje jednak "wtórnego powlekania pojazdów drogowych lub ich części wykonywanego jako część naprawy, konserwacji lub zdobienia".
Czy to wyłączenie obejmuje również naprawy jeszcze w czasie produkcji?
Czy może proces prowadzony w kabinie poprawek lakierniczych to proces określony jako "inny rodzaj powlekania", dla którego standard emisyjny opisany jest w wierszu 11 tabeli 1 załącznika nr 8 do r.s.e.i.?