Pytanie
Jesteśmy firmą, która sprzedaje tylko przedsiębiorcom (branża B2B), chcielibyśmy zorganizować program sprzedaży premiowej, w której nagrody będą otrzymywać osoby decyzyjne z firm kupujących u nas.
Mamy kilka pytań dotyczących sprzedaży premiowej:
Ponieważ chcemy zrobić program pilotażowy, to czy może on być skierowany tylko do wybranych 100 klientów zamiast wszystkich z naszej bazy danych (ponad 2000)?
Czy musimy zbierać dane (imię i nazwisko, adres, NIP) osób które odbierają prezenty?
Czy od prezentów o wartości powyżej 760 zł możemy sami, za osobę fizyczną, płacić zryczałtowany podatek i czy będzie on dla nas kosztem podatkowym?
Czy kwota zwolniona od podatku - 760 zł, jest kwotą netto czy brutto?
Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów kwotę pieniędzy (banknotów) przeznaczonych przez właściciela firmy na sprzedaż premiową poprzez wkładanie banknotów do opakowań sprzedawanych produktów (banknoty 10, 20 i 50 zł)? Jak udokumentować taki koszt?
Co oznacza zapis art. 21 ust. 1 pkt 68: zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności?
Czy przekazanie nagrody jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 7 ust. 2 u.p.t.u.?