Pytanie
Osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, udzieliła współwłaścicielowi biura rachunkowego pełnomocnictwa na czas nieokreślony do nieograniczonego reprezentowania przed organami skarbowymi, uczestnictwa w kontrolach, podpisywania ustaleń i protokołów z kontroli, odbioru dokumentacji i decyzji, podpisywania i składania deklaracji, zeznań, oświadczeń i innych dokumentów podatkowych w tym dotyczących podatku VAT, PIT, CIT, w tym zeznań o wysokości osiągniętego dochodu i poniesionej straty podatnika w roku podatkowym. Pełnomocnictwo zostało opłacone i złożone w urzędzie skarbowy. Pełnomocnik dokonał w imieniu mocodawcy korekty zeznania PIT-36L za 2011 rok, podpisał deklarację i złożył wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Urząd skarbowy zakwestionował ważność pełnomocnictwa do podpisywania przez pełnomocnika wniosku o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym i zażądał przedstawienia pełnomocnictwa konkretnie do składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty.
Czy urząd postąpił prawidłowo?