Pytanie
Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży wysyłkowej przez Internet ubrań. Korzysta ze zwolnienia z VAT w związku z nieprzekroczeniem limitu obrotu. Nie stosuje kasy fiskalne, ponieważ wszystkie dochody ze sprzedaży wysyłkowej wpływają na rachunek bankowy i prowadzona jest szczegółowa ewidencja tych wpłat. Działalność opodatkowana jest w formie ryczałtu (3%).
Jak prawidłowo ustalić obrót dla potrzeb zwolnienia z VAT, gdy:
- wartość sprzedawanego towaru 90 zł, koszty przesyłki 10 zł - czy suma wliczana jest do obrotu, czy tylko wartość sprzedanego towaru?
- klient zwraca towar w ramach reklamacji i otrzymuje zwrot pełnych 100 zł (90 zł wartość towaru 10 zł wartość przesyłki) zwrot kosztów przesyłki zwrotnej 10 zł - czy od obrotu odejmuje się 90 zł, 100 zł czy 110 zł?
Podsumowując: czy koszty przesyłki zwiększają obrót ustalany dla potrzeb VAT oraz w przypadku reklamacji czy pomniejszają te koszty ww. obrót?