Pytanie
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą. Na podstawie umowy agencyjnej świadczy na rzecz zleceniodawcy usługi polegające na prowadzeniu w imieniu i na rzecz zleceniodawcy sprzedaży wyrobów i towarów w sklepie należącym do zleceniodawcy. Agent podpisał umowy z podwykonawcami obsługującymi sklep, którzy na koniec każdego miesiąca wystawiają mu rachunek. W minionym miesiącu zleceniodawca nałożył karę na agenta w wysokości 1000 zł za naruszenie należytej obsługi klienta (zapis z aneksu do umowy). Agent podzielił kwotę na 4 osoby (on i 3 podwykonawców). Wystawił noty obciążeniowe 3 podwykonawcom. W związku z powyższą sytuacją u agenta część noty od zleceniodawcy w kwocie 250 zł nie będzie kosztem uzyskania przychodu (część ta dotyczy jego kary). Pozostała część, którą obciążył podwykonawców jest jego kosztem, natomiast u podwykonawców nota obciążeniowa w kwocie 250 zł nie będzie kosztem, gdyż jest to kara umowna.
Czy postępowanie jest prawidłowe?