Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie BIG InfoMonitor w hierarchii regulowania zobowiązań przez przedsiębiorców przodują te wobec ZUS i Urzędu Skarbowego. W dalszej kolejności przedsiębiorcy spłacają należności związane z płacami, kredytami czy leasingiem. Dopiero na samym końcu firmy regulują zobowiązania wobec innych kontrahentów.
BIG: zadłużeni przedsiębiorcy najpóźniej spłacają kontrahentów
Firmy, które mają problemy finansowe, w pierwszej kolejności regulują należności publicznoprawne i kredyty. Dopiero na końcu spłacają kontrahentów - wynika z raportu BIG InfoMonitor.
- W 2014 roku, BIG InfoMonitor udostępnił swoim klientom ponad 15,3 mln raportów. W sumie z bazami Biura Informacji Kredytowej posiada dostęp do 6,1 mln danych na temat kondycji finansowej konsumentów i firm. W ostatnim roku, średnio, co 4 sekundy, pobierany był raport, w którym znajdują się informacje na temat regularnych lub opóźnionych płatności. To jeden z najskuteczniejszych sposobów na ograniczenie ryzyka trafienia na niewiarygodnego partnera w biznesie. Z badań przeprowadzonych wśród przedsiębiorców wynika, że najniżej w hierarchii ważności znajdują się płatności dla innych podmiotów gospodarczych - tłumaczy Mariusz Hildebrand, wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor.
Źródło: www.informonitor.pl