united kingdom
ukraine

Związanie Rzeczypospolitej Polskiej Protokołem podpisanym w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE
z dnia 1 marca 2005 r.
w sprawie związania Rzeczypospolitej Polskiej Protokołem podpisanym w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.

Podaje się niniejszym do wiadomości, że na podstawie art. 6 ust. 3, w związku z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych (Dz. U. Nr 39, poz. 443 oraz z 2002 r. Nr 216, poz. 1824) Rada Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 5 października 2004 r. wyraziła zgodę na podpisanie Protokołu do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.
Powyższy Protokół został podpisany w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. Zgodnie z art. 2 protokołu wszedł on w życie z dniem podpisania przez wszystkie strony, tj. dnia 7 października 2004 r.

Porozumienie administracyjne, o którym mowa w powyższym protokole, stanowi załącznik do niniejszego oświadczenia rządowego.

ZAŁĄCZNIK

POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE

między Ministrem Mobilności i Transportu Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów oraz Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz ustanowienia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę

MAJĄC NA UWADZE współpracę w dziedzinie kontroli transportu drogowego pomiędzy krajami Beneluksu oraz między krajami Beneluksu a Francją w ramach Unii Gospodarczej Beneluksu, a także dotychczasowy postęp w tym obszarze,

ZWAŻYWSZY, iż rosnące umiędzynarodowienie oraz liberalizacja transportu drogowego zwiększają również wagę i potrzebę międzynarodowej współpracy w dziedzinie polityki kontroli transportu drogowego,

ZWAŻYWSZY, iż bliska współpraca w dziedzinie kontroli transportu drogowego, między innymi w odniesieniu do kontroli czasu pracy i odpoczynku kierowców, przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, utrzymania odpowiedniego poziomu konkurencji w sektorze transportu drogowego oraz poprawy socjalnych warunków kierowców,

ZWAŻYWSZY na dotychczasowy postęp osiągnięty w ramach Unii Europejskiej w odniesieniu do przepisów ustanawianych na poziomie Wspólnoty w zakresie dostępu do zawodu, czasu pracy i odpoczynku kierowców oraz standardów pojazdów,

MAJĄC NA UWADZE Dyrektywę 599/88/EWG dotyczącą procedur kontrolnych, a zwłaszcza artykuły 5 i 6 tejże dyrektywy,

STRONY POSTANAWIAJĄ, co następuje:

Artykuł  1

Wymiana informacji

1.
Strony podejmują decyzję o systematycznej wymianie informacji dotyczących wykroczeń, co do których prowadzone jest postępowanie w jednym z krajów i popełnionych przez przewoźników drogowych zarejestrowanych w innych krajach.
2.
Strony mogą w przypadku kontroli będących następstwem naruszenia przepisów lub wypadków drogowych, do których doszło na ich terytorium, zwrócić się do instytucji z kraju pochodzenia danego przewoźnika drogowego o przeprowadzenie kontroli przedsiębiorstwa rzeczonego przewoźnika. Strony dołożą wszelkich starań, aby spełnić powyższą prośbę oraz poinformować zainteresowaną Stronę o wynikach inspekcji.
Artykuł  2

Koordynacja działań kontrolnych

1.
Strony zgadzają się okresowo organizować wspólne lub skoordynowane inspekcje. Wyznaczą osoby kontaktowe odpowiedzialne za taką koordynację między zainteresowanymi krajami.
2.
Strony dołożą wszelkich starań, aby wykorzystać dostępne technologie w celu zapewnienia największej efektywności wzajemnych kontaktów oraz koordynacji między zainteresowanymi państwami.
Artykuł  3

Szkolenia

Strony zgadzają się na promowanie wymiany doświadczeń między zainteresowanymi krajami oraz na organizowanie wspólnych programów szkoleniowych odpowiadających potrzebom służb kontrolnych w celu lepszego poznania organizacji oraz instrumentów kontroli używanych w zainteresowanych krajach.

Artykuł  4

Wyposażenie

Strony zgadzają się, aby informować się wzajemnie o nowych rozwiązaniach technologicznych oraz zgadzają się na wymianę wszelkich użytecznych informacji w tym zakresie.

Artykuł  5

Konsultacje

1.
Organizowane będą okresowe konsultacje w celu przeglądu sytuacji w różnych dziedzinach objętych współpracą oraz zbadania ewentualnych kierunków rozwoju.
2.
Celem konsultacji będzie również podejmowanie wspólnych inicjatyw oraz, w możliwym stopniu, przyjmowanie wspólnych stanowisk w odniesieniu do polityki kontroli transportu drogowego Unii Europejskiej.
Artykuł  6

Współpraca w ramach niniejszego porozumienia administracyjnego odbywać się będzie w zgodzie z prawem krajowym oraz międzynarodowym, a także z aktami międzynarodowymi odnoszącymi się do niego.

Współpraca odbywać się będzie w ramach instytucji nazwanej "Euro Contrôle Route", utworzonej przez niniejsze porozumienie administracyjne, której przewodniczyć będą przedstawiciele kolejnych stron w sześciomiesięcznych okresach. Sekretariat tej instytucji prowadzony będzie przez Sekretariat Generalny Unii Gospodarczej Beneluksu.

Artykuł  7

Wejście w życie

Niniejsze porozumienie administracyjne wchodzi w życie z dniem podpisania.

Artykuł  8

Zakończenie

Niniejsze porozumienie administracyjne zostaje zawarte na czas nieokreślony. Może ono zostać wypowiedziane w każdej chwili, z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia, przez każdą ze stron poprzez złożenie stosownej notyfikacji pozostałym stronom.

Artykuł  9

Udział państw trzecich

Za zgodą wszystkich stron niniejszym porozumieniem administracyjnym mogą być objęte państwa trzecie, pod warunkiem iż państwa te zaakceptują wszystkie przepisy tegoż porozumienia.

SPORZĄDZONO w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r. w czterech egzemplarzach, w języku francuskim oraz niderlandzkim.

Minister Mobilności i Transportu

Królestwa Belgii

Minister Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej

Republiki Francuskiej

Minister Transportu

Wielkiego Księstwa Luksemburga

Minister Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej

Królestwa Niderlandów

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2005.28.394

Rodzaj: Oświadczenie rządowe
Tytuł: Związanie Rzeczypospolitej Polskiej Protokołem podpisanym w Luksemburgu dnia 7 października 2004 r. do Porozumienia administracyjnego między Ministrem Mobilności Królestwa Belgii, Ministrem Transportu Wielkiego Księstwa Luksemburga, Ministrem Transportu, Robót Publicznych i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów, Ministrem Infrastruktury, Transportu, Zagospodarowania Przestrzennego, Turystyki i Gospodarki Morskiej Republiki Francuskiej, Ministrem Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Republiki Federalnej Niemiec, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu Irlandii, Sekretarzem Stanu ds. Transportu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Ministrem Transportu Królestwa Hiszpanii w sprawie współpracy pomiędzy służbami kontroli transportu drogowego oraz utworzenia instytucji wprowadzającej w życie tę współpracę, podpisanego w Luksemburgu dnia 5 października 1999 r.
Data aktu: 01/03/2005
Data ogłoszenia: 13/05/2005
Data wejścia w życie: 13/05/2005