Zasady wynagradzania pracowników administracyjnych, pomocniczych i obsługi Prokuratury Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.

UCHWAŁA
RADY PAŃSTWA
z dnia 7 kwietnia 1983 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników administracyjnych i obsługi Prokuratury Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. 1

Na podstawie art. 48 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214) Rada Państwa uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się:
1)
tabelę grup wynagrodzenia zasadniczego i stawek dodatku funkcyjnego, stanowiącą załącznik nr 1 do uchwały,
2) 2
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników administracyjnych i obsługi, stanowiącą załącznik nr 2 do uchwały.
§  2.
1. 3
Tworzy się fundusz nagród w wysokości 1% planowanego osobowego funduszu płac pracowników administracyjnych i obsługi, pozostający w dyspozycji Prokuratora Generalnego Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
2. 4
Tworzy się fundusz nagród za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej w wysokości 2% planowanego osobowego funduszu płac pracowników administracyjnych i obsługi, pozostający w dyspozycji Przewodniczącego Rady Państwa.
§  3.
1. 5
Pracownikowi administracyjnemu i obsługi, protokołującemu w toku postępowania przygotowawczego na maszynie lub za pomocą stenografowania, przysługuje dodatek za protokołowanie.
2.
Wysokość i zasady wypłacania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określi Prokurator Generalny Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej w porozumieniu z Ministrem Prac, Płac i Spraw Socjalnych.
§  4. 6
W sprawach nie uregulowanych niniejszą uchwałą do pracowników administracyjnych i obsługi Prokuratury Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej stosuje się odpowiednio przepisy wydane przez Radę Ministrów na podstawie art. 21 ust. 3 i art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214).
§  5. 7
Tracą moc dotychczasowe przepisy regulujące sprawę wynagradzania pracowników administracyjnych i obsługi Prokuratury Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
§  6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1983 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  8 TABELA GRUP WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO I STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

Grupa wynagrodzenia zasadniczego Miesięczna kwota w zł Stawka dodatku funkcyjnego Miesięczna kwota w zł
1 6.000- 8.500 1 500
2 6.500- 9.000 2 1.000
3 7.000- 9.500 3 1.500
4 7.500-10.000 4 2.000
5 8.000-10.600 5 2.500
6 8.500-11.200 6 3.000
7 9.000-11.800 7 3.500
8 9.500-12.500 8 4.000
9 10.000-13.200 9 4.500
10 10.500-13.900 10 5.000
11 11.000-14.600 11 6.000
12 11.500-15.300 12 7.000
13 12.000-16.000
14 12.500-16.900
15 13.000-17.600
16 13.600-18.400
17 14.200-19.200
18 14.800-20.000
19 15.400-20.900
20 16.000-21.600
21 16.600-22.400
22 17.200-23.200
23 17.800-24.000
24 18.400-25.000
25 19.000-26.000
26 20.000-28.000

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  9 A. Tabela stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników administracyjnych Prokuratury Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje Grupa wynagrodzenia zasadniczego Stawka dodatku funkcyjnego
wykształcenie liczba lat pracy zawodowej
1 2 3 4 5 6
I. PROKURATURA GENERALNA
1 Dyrektor departamentu (biura) wyższe 6 18-25 4-11
2 Wicedyrektor departamentu (gabinetu, biura), doradca Prokuratora Generalnego Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, główny specjalista poza departamentem (gabinetem, biurem) wyższe 6 16-23 3-10
3 Naczelnik samodzielnego wydziału, główny specjalista w departamencie (gabinecie, biurze), główny księgowy wyższe 6 12-21 2-9
4 Naczelnik wydziału wyższe 6 12-21 1-7
5 Starszy specjalista wyższe 6 11-21 -
6 Specjalista wyższe 6 10-20 -
7 Kierownik sekretariatu departamentu (gabinetu, biura) wyższe 6 10-19 1-5
8 Starszy radca, starszy inspektor wyższe 5 9-18 -
9 Kierownik sekretariatu wydziału, kierownik działu wyższe

średnie

4

6

8-18 1-4
10 Radca, inspektor, starszy statystyk wyższe

średnie

2

6

7-16 -
11 Starszy sekretarz wyższe 2 5-16 -
średnie 4
12 Starszy referent, statystyk, starszy księgowy wyższe po ukończeniu wstępnego stażu pracy 5-14 -
średnie 3
13 Sekretarz: Prokuratora Generalnego Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, zastępcy Prokuratora Generalnego Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, dyrektora departamentu (gabinetu, biura) wyższe

średnie

po ukończeniu wstępnego stażu pracy

3

4-13 -
14 Sekretarz wyższe po ukończeniu wstępnego stażu pracy 5-12 -
średnie 3
15 Księgowy średnie*) po ukończeniu wstępnego stażu pracy 2-11 -
16 Referent średnie*) po ukończeniu wstępnego stażu pracy 2-9 -
II. PROKURATURY WOJEWÓDZKIE
17 Naczelnik wydziału, główny księgowy wyższe 5 10-19 1-5
18 Zastępca naczelnika wydziału, kierownik działu wyższe

średnie

3

6

9-18 1-4
19 Starszy inspektor wyższe 3 9-18 -
średnie 5
20 Sekretarz prokuratora wojewódzkiego wyższe po ukończeniu wstępnego stażu pracy 4-12 -
średnie 3
21 Starszy księgowy wyższe po ukończeniu wstępnego stażu pracy 3-11 -
średnie 3
22 Księgowy średnie*) po ukończeniu wstępnego stażu pracy 3-9 -
III. PROKURATURY WOJEWÓDZKIE I REJONOWE
23 Referendarz wyższe 5 10-19 -
24 Kierownik sekretariatu wyższe 4 8-18 1-4
średnie 7
25 Inspektor do spraw ... wyższe 3 8-17 -
średnie 6
26 Starszy sekretarz, inspektor wyższe

średnie

2

4

5-16 -
27 Sekretarz wyższe po ukończeniu wstępnego stażu pracy 5-12 -
średnie 3
28 Starszy referent wyższe po ukończeniu wstępnego stażu pracy 3-11 -
średnie 3
29 Referent średnie*) po ukończeniu wstępnego stażu pracy 3-9 -
30 Pomocnik sekretarza średnie*) po ukończeniu wstępnego stażu pracy 2-6 -
IV. PROKURATURA GENERALNA, PROKURATURY WOJEWÓDZKIE I REJONOWE
31 Kierownik warsztatu i stacji obsługi średnie 4 5-12 1-5
32 Kierownik kancelarii głównej, kierownik biblioteki, kierownik archiwum, kierownik magazynu, kierownik kancelarii tajnej, kierownik centrali telefonicznej średnie 3 4-11 1-4
33 Kierownik garażu, zastępca kierownika warsztatu i stacji obsługi średnie 3 4-12 1-4
34 Kasjer, starszy magazynier, intendent średnie 3 3-10 -
35 Dyspozytor, kontroler techniczny średnie 3 3-11 -
36 Archiwista, bibliotekarz, starsza telefonistka średnie*) po ukończeniu wstępnego stażu pracy 2-10 -
37 Starsza maszynistka poza halą maszyn średnie i umiejętność pisania na maszynie z szybkością 220 uderzeń na minutę 2-10 -
38 Maszynistka poza halą maszyn, teletypistka średnie i umiejętność pisania na maszynie z szybkością 180 uderzeń na minutę 2-9 -
39 Kierownik hali maszyn, maszynistka w hali maszyn według odrębnych przepisów - -
40 Magazynier średnie*) po ukończeniu wstępnego stażu pracy 2-9 -
podstawowe 1
41 Telefonistka podstawowe umiejętność wykonywania czynności 1-7 -
42 Stażysta wyższe - 2-4 -
średnie - 1-3 -
*) Pracownikowi zatrudnionemu na okres wstępny - po ukończeniu liceum ogólnokształcącego - nie może być przyznana w okresie tego zatrudnienia, jak również w okresie próbnym poprzedzającym okres wstępny, grupa wynagrodzenia zasadniczego wyższa od grupy

B.

Tabela stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników obsługi zatrudnionych w Prokuraturze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.

Lp. Stanowisko Wymagane kwalifikacje Grupa
wykształcenie liczba lat pracy zawodowej wynagrodzenia zasadniczego
1 2 3 4 5
1 Rzemieślnik-specjalista *) - 5-12
2 Rzemieślnik wykwalifikowany, palacz centralnego ogrzewania *) - 3-10
3 Maszynista offsetowy, fotograf offsetowy według taryfikatora kwalifikacyjnego dla pracowników 3-10
4 Operator kserografu, introligator, powielaczowy, fotokopista przemysłu poligraficznego 3-9
5 Starszy woźny prezydialny**) podstawowe 3 2-8
6 Woźny prezydialny - - 2-7
7 Robotnik gospodarczy - - 1-7
8 Woźny dźwigowy, szatniarz, dozorca, portier - - 1-5
9 Sprzątaczka, goniec - - 1-4
*) Przez rzemieślników wykwalifikowanych należy rozumieć pracowników, którzy zdobyli kwalifikacje zawodowe w drodze szkolenia zawodowego lub co najmniej 3-letniej praktyki i wykazują się umiejętnością wykonywania prac na poziomie wymaganym od robotników co najmniej 7 kategorii taryfikatorów branżowych, a jeśli chodzi o rzemieślników-specjalistów - na poziomie wymaganym od robotników 8-9 kategorii taryfikatorów branżowych.

**) Wyłącznie w Prokuraturze Generalnej.

1 Tytuł zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.
2 § 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.
3 § 2 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.
4 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.
5 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.
6 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.
7 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.
8 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 17 października 1983 r. (M.P.83.34.187) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 października 1983 r.

- zmieniony przez § 1 uchwały z dnia 12 grudnia 1985 r. (M.P.85.43.276) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 1 stycznia 1986 r.

9 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 uchwały z dnia 17 października 1983 r. (M.P.83.34.187) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 października 1983 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 uchwały z dnia 16 stycznia 1986 r. (M.P.86.4.29) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 1986 r.

- zmieniony przez § 1 uchwały z dnia 18 września 1986 r. (M.P.86.28.194) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 25 września 1986 r.

Zmiany w prawie

Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024