Zasady oraz tryb bilansowania i rozdziału robót budowlano-montażowych na 1971 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA BUDOWNICTWA I PRZEMYSŁU MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
z dnia 11 czerwca 1970 r.
w sprawie zasad oraz trybu bilansowania i rozdziału robót budowlano-montażowych na 1971 r.

Na podstawie § 9 ust. 2 i § 15 zarządzenia nr 52 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1969 r. w sprawie ramowych zasad, trybu oraz organizacji bilansowania i rozdziału robót budowlano-montażowych (Monitor Polski Nr 24, poz. 188) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Bilansowaniem obejmuje się roboty budowlano-montażowe dotyczące kontynuowanych i nowo rozpoczynanych w 1971 r. zadań inwestycyjnych oraz roboty spoza planu inwestycyjnego realizowane systemem zleceniowym i gospodarczym.
2.
Rozdziałem obejmuje się roboty budowlano-montażowe tylko w zakresie nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych, przewidziane do realizacji w systemie zleceniowym.
§  2.
1.
Podstawą do opracowania bilansu robót budowlano-montażowych są uzgodnienia dokonane pomiędzy inwestorami a wykonawcami robót w zakresie inwestycji kontynuowanych i wyniki rozdziału robót w zakresie inwestycji nowo rozpoczynanych oraz roboty spoza planu inwestycyjnego przyjęte do wykonawstwa w ramach określonych na ten cel limitów mocy przedsiębiorstw budowlano-montażowych.
2.
W pracach nad bilansem i rozdziałem robót oraz planem inwestycji i budownictwa na 1971 r. należy bezwzględnie przestrzegać zasady koncentracji nakładów i wykonawstwa przede wszystkim na inwestycjach kontynuowanych w celu zapewnienia ich realizacji zgodnie z obowiązującymi cyklami budowy i ograniczenia zamrożenia nakładów inwestycyjnych oraz równomiernego oddawania do eksploatacji w poszczególnych kwartałach zdolności produkcyjnych i usługowych.
3.
Inwestycje kontynuowane powinny być ujmowane w bilansie robót i w portfelach zleceń przedsiębiorstw budowlano-montażowych w wielkościach wynikających z zawartych umów i obowiązujących cykli budowy, z uwzględnieniem przygotowania warunków realizacji robót.
4.
Nowo rozpoczynane zadania inwestycyjne mogą być zgłaszane przez inwestorów do wykonawstwa w granicach ich nie zaangażowanych nakładów i przyjmowane przez jednostki wykonawcze do realizacji po pełnym zapewnieniu nakładów oraz mocy wykonawstwa dla inwestycji kontynuowanych.
5.
Zakres robót budowlano-montażowych dotyczących zadań inwestycyjnych nowo rozpoczynanych w 1971 r. powinien być określony w wysokości zapewniającej prawidłowe zaawansowanie inwestycji w pierwszym roku ich realizacji zgodnie z obowiązującymi cyklami budowy.
§  3.
1.
Do resortowych i wojewódzkich planów inwestycyjnych oraz do portfeli zleceń przedsiębiorstw budowlano-montażowych mogą być włączone zadania inwestycyjne nowo rozpoczynane w 1971 r., należycie przygotowane do realizacji i posiadające zatwierdzone założenia techniczno-ekonomiczne oraz inne niezbędne dane, pozytywnie zaopiniowane przez bank finansujący oraz mające wstępne potwierdzenia wykonawstwa przez zjednoczenia nadzorujące przedsiębiorstwa wykonawcze. Zjednoczenia nadzorujące przedsiębiorstwa budowlano-montażowe potwierdzą zapewnienie wykonawstwa bądź udzielą odmownej odpowiedzi inwestorom (bezpośrednim) oraz ich jednostkom nadrzędnym w terminie do dnia 22 sierpnia 1970 r. Nie mogą być zlecane i potwierdzane zlecenia o wykonanie robót budowlano-montażowych dotyczących nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych w okresach dłuższych i w rozmiarach niższych w pierwszym roku realizacji, niż to wynika z obowiązujących cykli budowy.
2.
Przy podejmowaniu decyzji dotyczących rozdziału robót i portfeli zleceń należy zapewnić pierwszeństwo wykonawstwa inwestycjom kluczowym, inwestycjom w branżach preferowanych oraz inwestycjom, co do których realizacji zostały zawarte porozumienia wstępne.
3.
W zakresie inwestycji rolniczych, realizowanych w ramach wykonawstwa resortu rolnictwa, dyrekcje budownictwa rolniczego powiadomią bezpośrednio inwestorów i wojewódzkie komisje planowania gospodarczego, jakie nowo rozpoczynane inwestycje w 1971 r. mogą mieć wstępnie zapewnione wykonawstwo robót.
§  4.
1.
Inwestycje związane z obronnością kraju, przewidziane do realizacji systemem zleceniowym, powinny być lokowane przede wszystkim w przedsiębiorstwach resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych oraz resortu komunikacji w rozmiarach i na zasadach wzajemnie uzgodnionych.
2.
Wykonawstwo inwestycji, zwłaszcza modernizacyjnych, w czynnych obiektach przemysłowych i robót remontowych poszczególne resorty powinny w zasadzie zapewnić we własnych przedsiębiorstwach budowlano-montażowych i remontowo-budowlanych, w przedsiębiorstwach komunalnych i spółdzielczości pracy oraz systemem gospodarczym.
3.
Inwestycje realizowane w ramach czynów społecznych nie mogą być włączone do wykonawstwa przedsiębiorstw budowlano-montażowych, lecz powinny być realizowane systemem gospodarczym.
4.
Wykonawstwo drobnych robót inwestycyjnych i robót remontowych, występujących na jednym placu budowy, powinno być zapewnione przez realizujące na nim zadania przedsiębiorstwa budowlano-montażowe.
§  5.
1.
Prace związane z określeniem wielkości kontynuowanych robót budowlano-montażowych z planu inwestycyjnego i robót spoza planu inwestycyjnego powinny być zakończone przez inwestorów (bezpośrednich) i jednostki wykonawcze w terminie do dnia 30 czerwca 1970 r.
2.
Po stwierdzeniu zapewnienia w pełni wykonawstwa dla robót kontynuowanych zjednoczenia nadzorujące przedsiębiorstwa budowlano-montażowe mogą przyjmować w granicach nie zaangażowanej mocy przedsiębiorstw zgłoszenia o zapewnienie wykonawstwa robót budowlano-montażowych dotyczących nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych od dnia 15 sierpnia 1970 r.
3.
Portfele zleceń przedsiębiorstw budowlano-montażowych powinny być zatwierdzone w terminie do dnia 5 grudnia 1970 r. Generalni (częściowi) wykonawcy potwierdzą inwestorom (bezpośrednim) i zleceniodawcom wielkości przyjętych robót budowlano-montażowych w zakresie nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych i robót spoza planu inwestycyjnego w terminie do dnia 15 grudnia 1970 r.
4.
Włączenie do portfeli zleceń zakresu rzeczowego nie wykonanego w 1970 r. (zwanego dalej robotami poślizgowymi) i ewentualnie innych uzasadnionych gospodarczo zadań i robót nie rozpoznanych w pełni na etapie bilansowania i rozdziału robót lub robót dodatkowo włączonych do planu inwestycyjnego, w ramach utworzonej na ten cel w jednostkach wykonawczych i u inwestorów rezerwy mocy i nakładów inwestycyjnych, powinno nastąpić w miesiącu styczniu 1971 r.
§  6.
1.
Portfele zleceń przedsiębiorstw budowlano-montażowych mogą być zatwierdzone tylko do wysokości zadań produkcyjnych pomniejszonych o rezerwę mocy, o której mowa w § 5 ust. 4.
2.
Przedsiębiorstwa specjalistyczne i ogólnobudowlane mają obowiązek przyjęcia w pełni zgłoszonych robót podwykonawczych w ramach ich specjalności i rejonu działania od generalnych wykonawców, niezależnie od resortowego podporządkowania tych przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa specjalistyczne mogą mieć zatwierdzone portfele zleceń w generalnym i częściowym wykonawstwie dla nowo rozpoczynanych inwestycji po zapewnieniu w pełni robót podwykonawczych.
§  7.
Upoważnia się dyrektorów zjednoczeń resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych do zatwierdzania portfeli zleceń przedsiębiorstw budowlano-montażowych zgrupowanych w tych zjednoczeniach oraz do rozpatrywania i podejmowania decyzji w sprawie ewentualnych odwołań od ustaleń zawartych w zatwierdzonych portfelach zleceń nadzorowanych przedsiębiorstw wykonawczych.
§  8.
W pracach nad bilansem robót budowlano-montażowych na 1971 r. należy określić zaangażowanie mocy przedsiębiorstw budowlano-montażowych robotami kontynuowanymi w układzie wieloletnim.
§  9.
W pracach nad sporządzeniem bilansu i rozdziałem robót budowlano-montażowych na 1971 r. należy w pełni uwzględnić przepisy:
1)
zarządzenia nr 52 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1969 r. w sprawie ramowych zasad, trybu oraz organizacji bilansowania i rozdziału robót budowlano-montażowych (Monitor Polski Nr 24, poz. 188);
2)
zarządzenia Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów z dnia 26 maja 1970 r. w sprawie wstępnych prac związanych z przygotowaniem inwestycji na 1971 r. (Monitor Polski Nr 17, poz. 137).
§  10.
Bilansowanie i rozdział robót budowlano-montażowych na 1971 r. należy przeprowadzić zgodnie z zasadami i w sposób określony w instrukcji stanowiącej załącznik do zarządzenia.
§  11.
1.
Przepisy dotyczące ministerstw stosuje się odpowiednio do urzędów centralnych i komitetów sprawujących funkcje naczelnych organów administracji państwowej oraz do centralnych związków spółdzielczych.
2.
Przepisy dotyczące prezydiów wojewódzkich rad narodowych stosuje się odpowiednio do prezydiów rad narodowych miast wyłączonych z województw.
§  12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

INSTRUKCJA W SPRAWIE ZASAD, TRYBU I TERMINÓW PRAC ZWIĄZANYCH ZE SPORZĄDZENIEM BILANSU ORAZ ROZDZIAŁEM ROBÓT BUDOWLANO-MONTAŻOWYCH NA 1971 R.

Rozdział  1.

Przepisy wstępne.

§  1.
Prace związane ze sporządzeniem bilansu oraz rozdziałem robót budowlano-montażowych na 1971 r. zostaną przeprowadzone w 2 etapach:
1)
w I etapie zostaną określone wielkości nakładów na roboty budowlano-montażowe i zaangażowanie mocy wykonawstwa dla kontynuowanych zadań inwestycyjnych oraz w zakresie robót spoza planu inwestycyjnego,
2)
w II etapie przeprowadzony zostanie rozdział robót w zakresie nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych.
§  2.
1.
Przez roboty inwestycyjne rozumie się roboty budowlano-montażowe dotyczące zadań i obiektów objętych planem inwestycyjnym.
2.
Przez roboty inwestycyjne kontynuowane rozumie się roboty budowlano-montażowe rozpoczęte przez generalnych (częściowych) wykonawców lub siłami własnymi inwestorów przed 1971 r. oraz nie rozpoczęte, ale wchodzące w skład zadań inwestycyjnych kontynuowanych. Przez zadania inwestycyjne kontynuowane rozumie się zadania polegające na budownictwie inwestycyjnym, które znajdują się w toku realizacji oraz które zostaną rozpoczęte w ciągu 1970 r. na podstawie umów kredytowych oraz umów z jednostkami wykonawczymi. Zadania inwestycyjne rozpoczęte w zakresie robót przygotowawczych należy traktować jako zadania kontynuowane.
3.
Przez roboty kontynuowane spoza planu inwestycyjnego rozumie się roboty rozpoczęte i przewidziane do rozpoczęcia w 1970 r. przez generalnych (częściowych) wykonawców na podstawie zawartych umów lub siłami własnymi. Nowo rozpoczynane obiekty budownictwa tymczasowego na placach budów, finansowane ze środków obrotowych przedsiębiorstw budowlano-montażowych, należy traktować jako roboty kontynuowane. Robotami kontynuowanymi dla przedsiębiorstw podwykonawczych są roboty objęte zadaniami traktowanymi przez generalnych wykonawców jako kontynuowane.
§  3.
Przy sporządzaniu bilansu i rozdziale robót budowlano-montażowych na 1971 r. należy stosować ceny obowiązujące w dniu 1 stycznia 1970 r. Zasady i tryb przeliczenia planu inwestycji i budownictwa na 1971 r. na nowe ceny zostaną określone odrębnie.

Rozdział  2.

Zasady, tryb i terminy prac związanych z określeniem wielkości robót kontynuowanych.

§  4.
1.
Inwestorzy wspólnie z generalnymi realizatorami inwestycji lub generalnymi (częściowymi) wykonawcami przy współudziale jednostek podwykonawczych wykonujących większy zakres robót, generalnych projektantów, generalnych lub bezpośrednich dostawców maszyn i urządzeń oraz przedstawicieli banku finansującego dokonają analizy przygotowania warunków realizacji inwestycji kontynuowanych oraz określą niezbędny zakres rzeczowy robót i dostaw oraz nakładów przypadających do realizacji w 1971 r. i w latach następnych.
2.
Analiza i ocena stanu przygotowania do realizacji w 1971 r. inwestycji kontynuowanych, o których mowa w ust. 1, powinna uwzględniać:
1)
stopień przygotowania dokumentacji projektowej w terminach wynikających z uzgodnionego z generalnym wykonawcą (generalnym realizatorem) harmonogramu realizacji robót budowlano-montażowych,
2)
stan zapewnienia dostaw maszyn i urządzeń krajowych i z importu oraz konstrukcji stalowych w dostosowaniu do harmonogramów realizacji inwestycji,
3)
zapewnienie realizacji robót podwykonawczych,
4)
ocenę przewidywanego wykonania robót objętych zadaniem inwestycyjnym oraz robót w poszczególnych obiektach na koniec 1970 r.
3.
Inwestorzy i wykonawcy, uwzględniając ustalenia umów i harmonogramów oraz opierając się na wynikach oceny przygotowania do realizacji inwestycji kontynuowanych, określą:
1)
zakres rzeczowy robót i nakłady przypadające do realizacji w latach 1971-1973 i po roku 1973 dla całego zadania inwestycyjnego oraz poszczególnych obiektów wchodzących w jego skład,
2)
terminy oddawania do użytku zadań inwestycyjnych i poszczególnych obiektów, z wyszczególnieniem kwartału i miesiąca oddania do użytku zadań inwestycyjnych i obiektów w 1971 r.,
3)
zaawansowanie robót na koniec 1971 r. w zadaniach i obiektach oddawanych do użytku po 1971 r.
4.
W toku prac, o których mowa w ust. 2, należy ostatecznie określić zakres rzeczowy robót dotyczących zadań przewlekle realizowanych. W bilansie robót i w portfelach zleceń na 1971 r. mogą być utrzymane tylko te zadania, które uzyskają indywidualną decyzję właściwego ministra lub prezydium wojewódzkiej rady narodowej o wprowadzeniu ich do planu inwestycyjnego.
5.
Prace, o których mowa w ust. 2 i 3, inicjują inwestorzy (bezpośredni).
6.
Wyniki ustaleń, o których mowa w ust. 3, powinny być ujęte w formie protokołów, sporządzonych według ramowego wzoru RR-1a.
7.
Powstałe rozbieżności powinny być sprecyzowane w protokołach i niezwłocznie przedstawione przez inwestorów (bezpośrednich) i wykonawców do rozpatrzenia nadzorującym je jednostkom nadrzędnym. W protokołach należy określić przedmiot powstałych rozbieżności (jak np. zakres rzeczowy robót, termin rozpoczęcia i zakończenia, cykle realizacji zadania lub obiektów) oraz ich przyczyny (jak np. brak lub opóźnienie w dostarczeniu dokumentacji inwestycyjnej, niezapewnienie dostaw maszyn, urządzeń i konstrukcji stalowych oraz niemożliwość zapewnienia wykonawstwa robót specjalistycznych itp.). Stanowiska powinny być uzgodnione, a decyzje dyrektorów jednostek nadrzędnych podjęte w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia o rozbieżności.
§  5.
W zakresie budownictwa na potrzeby działalności administracyjnej, wczasowo-turystycznej i kulturalnej zgodnie z decyzją nr 46/70 Prezydium Rządu z dnia 27 kwietnia 1970 r. w sprawie ograniczenia rozmiarów budownictwa inwestycyjnego realizowanego w latach 1971-1972 na potrzeby działalności kulturalnej, wczasowo-turystycznej oraz administracji państwowej i gospodarczej kontynuowana może być budowa tylko tych obiektów, które mają być ukończone w I półroczu 1971 r.
§  6.
1.
Uzgodnienie wykonawstwa dla zadań kontynuowanych w zakresie inwestycji wspólnych i towarzyszących oraz budownictwa mieszkaniowego dla zakładów pracy należy do obowiązków inwestorów zastępczych i spółdzielni budownictwa mieszkaniowego.
2.
Inwestorzy zastępczy realizujący kontynuowane inwestycje wspólne i towarzyszące oraz budownictwo mieszkaniowe dla zakładów pracy uwzględnią w projekcie planu inwestycyjnego na 1971 r. pełne nakłady inwestycyjne, tj. łącznie z udziałami współinwestorów w wielkościach uzgodnionych z wykonawcami robót. Współinwestorzy nie ujmują w swoich projektach planów nakładów przekazywanych na realizację kontynuowanych inwestycji wspólnych i towarzyszących. Inwestorzy planu centralnego opracują projekt planu po odjęciu nakładów inwestycyjnych przewidzianych na budownictwo mieszkaniowe przekazywane do realizacji właściwym prezydiom wojewódzkich rad narodowych oraz Centralnemu Związkowi Spółdzielni Budownictwa Mieszkaniowego.
3.
Roboty poślizgowe w zakresie inwestycji wspólnych i towarzyszących obciążają nakłady 1971 r. inwestora zastępczego.
§  7.
Określenia zaangażowania mocy w robotach spoza planu inwestycyjnego wykonywanych siłami własnymi dokonują jednostki wykonawcze na podstawie zawartych umów i harmonogramów realizacji tych robót. W razie potrzeby należy dokonać uzgodnień ze zleceniodawcami i podwykonawcami robót specjalistycznych.
§  8.
1.
Ustalenia dotyczące wielkości robót budowlano-montażowych w zakresie kontynuowanych zadań inwestycyjnych oraz w robotach spoza planu inwestycyjnego powinny stanowić podstawę do określenia przez jednostki nadrzędne zadań produkcyjnych podległych przedsiębiorstw budowlano-montażowych i jednostek systemu gospodarczego na 1971 r. w podziale na roboty inwestycyjne i roboty spoza planu inwestycyjnego oraz wolnej mocy pozostającej dla nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych.
2.
Ustalenia w zakresie kontynuowanych zadań inwestycyjnych powinny stanowić podstawę do opracowania przez przedsiębiorstwa budowlano-montażowe projektu planu zadań rzeczowych na 1971 r., uwzględniającego uzgodnione terminy przekazania zadań i ważniejszych obiektów inwestycyjnych.
§  9.
1.
Określenie zakresu robót kontynuowanych dla przedsiębiorstw podwykonawczych powinno nastąpić w drodze bezpośrednich uzgodnień pomiędzy generalnymi wykonawcami a podwykonawcami lub w toku uzgodnień wielostronnych, o których mowa w § 4 ust. 1. Przedsiębiorstwa podwykonawcze potwierdzą generalnym wykonawcom na piśmie uzgodniony zakres robót najpóźniej do dnia 4 lipca 1970 r.
2.
Przedsiębiorstwa podwykonawcze niezależnie od podporządkowania resortowego mają obowiązek przyjęcia zgłoszonych przez generalnych wykonawców robót kontynuowanych w zakresie swej specjalizacji i rejonu działania.
3.
Inwestorzy realizujący kontynuowane zadania inwestycyjne systemem gospodarczym powinni uzgodnić z właściwymi przedsiębiorstwami budowlano-montażowymi zgłaszany do częściowego wykonawstwa tym przedsiębiorstwom zakres robót specjalistycznych. Obiekty rozpoczęte w systemie gospodarczym nie mogą być zgłaszane do realizacji systemem zleceniowym w generalnym wykonawstwie.
§  10.
1.
Prace nad określeniem wielkości robót budowlano-montażowych w zakresie kontynuowanych zadań inwestycyjnych i robót spoza planu inwestycyjnego powinny być zakończone przez inwestorów (bezpośrednich) i jednostki wykonawcze do dnia 30 czerwca 1970 r.
2.
Zgrupowane w zjednoczeniach przedsiębiorstwa wykonawcze w terminie do dnia 11 lipca 1970 r. przekażą centralom zjednoczeń:
1)
imienny wykaz kontynuowanych zadań inwestycyjnych według wzoru RR-1,
2)
zbiorcze zestawienie kontynuowanych robót budowlano-montażowych według wzoru RR-2,
3)
zestawienie kontynuowanych robót budowlano-montażowych objętych planem terenowym według wzoru RR-3,
4)
rozliczenie wielkości robót kontynuowanych z podziałem na poszczególne województwa według wzoru RR-5a, a w terminie do dnia 27 lipca 1970 r. rozliczenie wolnej mocy produkcyjnej według wzoru RR-5K.
§  11.
1.
Zjednoczenia nadzorowane przez Ministrów: Górnictwa i Energetyki, Przemysłu Ciężkiego, Przemysłu Maszynowego, Przemysłu Chemicznego, Przemysłu Lekkiego, Komunikacji, Łączności oraz Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych przekażą w terminie do dnia 18 lipca 1970 r. właściwym ministerstwom sporządzone według wzorów RR-2, RR-3 i RR-5 zestawienia wielkości robót kontynuowanych, realizowanych przez przedsiębiorstwa wykonawcze zgrupowane w tych zjednoczeniach.
2.
Ministerstwa, o których mowa w ust. 1, w terminie do dnia 25 lipca 1970 r. przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych zestawienia wielkości robót kontynuowanych według wzorów RR-2, RR-3 i RR-5. W tym samym terminie powyższe ministerstwa i zjednoczenia resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych przekażą wyniki swoich opracowań właściwym wojewódzkim komisjom planowania gospodarczego (WKPG) według wzoru RR-3.
3.
WKPG przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych w terminie do dnia 25 lipca 1970 r. sporządzone według wzorów RR-2, RR-3 i RR-5 zestawienia wielkości robót kontynuowanych, realizowanych przez jednostki, o których mowa w § 10 ust. 1 zarządzenia nr 52 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1969 r.
§  12.
Ministerstwa (jednostki równorzędne) planu centralnego, pełniące funkcje inwestorów, w terminie do dnia 25 lipca 1970 r. przekażą sporządzone według wzoru RR-6 zestawienia robót kontynuowanych, realizowanych systemem gospodarczym, wraz z propozycjami co do wielkości robót realizowanych systemem gospodarczym na 1971 r., Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych w całości, a odpowiednie ich wycinki wojewódzkie - właściwym WKPG.
§  13.
1.
Ministerstwa (jednostki równorzędne) i prezydia wojewódzkich rad narodowych, nadzorujące przedsiębiorstwa wykonawcze, opierając się na wynikach zaangażowania potencjału produkcyjnego na 1971 r. robotami kontynuowanymi w zakresie planu inwestycyjnego i robotami spoza planu inwestycyjnego, przekażą zjednoczeniom (jednostkom równorzędnym) nadzorującym przedsiębiorstwa budowlano-montażowe w terminie do dnia 21 lipca 1970 r. wytyczne (lub zweryfikują przekazane uprzednio wytyczne) w sprawie wielkości zadań produkcyjnych przedsiębiorstw budowlano-montażowych na 1971 r. w podziale na roboty z planu inwestycyjnego i roboty spoza planu inwestycyjnego.
2.
Zjednoczenia grupujące przedsiębiorstwa budowlano-montażowe na podstawie otrzymanych wielkości zadań produkcyjnych na 1971 r. dokonają podziału tych zadań pomiędzy te przedsiębiorstwa w terminie do dnia 24 lipca 1970 r.
3.
Przy ustalaniu zadań produkcyjnych na 1971 r. zjednoczenia i przedsiębiorstwa wydzielą rezerwę zadań na wykonanie robót poślizgowych z 1970 r. i pokrycie ewentualnych innych uzasadnionych potrzeb gospodarczych nie rozpoznanych na etapie bilansowania i rozdziału robót lub dodatkowo włączonych w toku realizacji planu, w ramach ogólnej kwoty rezerwy ustalonej na ten cel przez ministerstwo lub prezydium wojewódzkiej rady narodowej.
4.
Ministerstwa: Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej, Kultury i Sztuki, Handlu Wewnętrznego oraz Komitet Drobnej Wytwórczości, Centralny Związek Spółdzielczości Pracy, Centrala Spółdzielni Ogrodniczych i Komisja Koordynacyjna Działalności Gospodarczej Organizacji Społecznych przekażą w terminie do dnia 21 lipca 1970 r. właściwym jednostkom wykonawczym i WKPG zadania produkcyjne w podziale na roboty inwestycyjne i roboty spoza planu inwestycyjnego.
5.
Ministerstwa wymienione w § 11 ust. 1, zjednoczenia resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych oraz WKPG przekażą w terminie do dnia 31 lipca 1970 r. Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych rozliczenie wolnej mocy przedsiębiorstw budowlano-montażowych na 1971 r. pozostającej na nowo rozpoczynane zadania inwestycyjne według wzoru RR-5K. Ministerstwa wymienione w § 11 ust. 1 i zjednoczenia resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych przekażą odpowiednie wycinki wojewódzkie wzoru RR-5K w układzie organizacyjno-rejonowym właściwym WKPG.

Rozdział  3.

Zasady, tryb i terminy prac związanych ze zlecaniem inwestycji nowo rozpoczynanych w 1971 r.

§  14.
1.
Zgłoszenia wniosków o zapewnienie wykonawstwa dla inwestycji nowo rozpoczynanych w 1971 r. powinny mieścić się w granicach nie zaangażowanych nakładów pozostających po pełnym zapewnieniu nakładów na inwestycje kontynuowane (łącznie z rezerwą na roboty poślizgowe).
2.
Nie mogą być zgłaszane do wykonawstwa i zlecane przedsiębiorstwom budowlano-montażowym inwestycje nowo rozpoczynane, które nie uzyskały pozytywnej opinii banku finansującego.
3.
Nie mogą być zgłaszane do wykonawstwa i zlecane jednostkom wykonawczym nowo rozpoczynane zadania w czasie prac nad określaniem wielkości nakładów na roboty budowlano-montażowe dotyczące kontynuowanych zadań inwestycyjnych.
4.
Nie mogą być zgłaszane i przyjmowane do wykonawstwa nowe obiekty budowlane i budowle na potrzeby działalności administracyjnej, wczasowo-turystycznej i kulturalnej:
1)
budynki administracyjne,
2)
ośrodki wczasowo-wypoczynkowe i turystyczne,
3)
domy kultury.
5.
Inwestorzy nie powinni zgłaszać, a wykonawcy robót budowlano-montażowych przyjmować zleceń na nowo rozpoczynane inwestycje, które nie spełniają wymagań dokumentacyjnych, określonych w § 10 ust. 3 zarządzenia Przewodniczącego Komisji Planowania z dnia 26 maja 1970 r. w sprawie wstępnych prac związanych z przygotowaniem inwestycji na 1971 r., oraz na inwestycje, dla których nie zapewniono w bilansach konstrukcji stalowych oraz rur centralnie rozdzielanych.
§  15.
Jednostki bilansujące nie mogą włączać do portfeli zleceń, a przedsiębiorstwa budowlano-montażowe przyjmować do wykonawstwa nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych w rozmiarach przekraczających przeznaczoną na ich realizację wolną moc produkcyjną.
§  16.
1.
Inwestorzy nie powinni zgłaszać w systemie zleceniowym nowo rozpoczynanych inwestycji przewidzianych do realizacji w formie czynów społecznych oraz innych inwestycji zaliczanych do grupy B. Inwestycje te powinny być wykonywane głównie systemem gospodarczym, z wyjątkiem niektórych robót specjalistycznych, które mogą być wykonywane systemem zleceniowym, po zapewnieniu wykonawstwa inwestycjom grupy A, oraz robót związanych z budową zakładów pracy chronionej Związku Spółdzielni Inwalidów.
2.
Nowo rozpoczynane zadania inwestycyjne dotyczące modernizacji, rekonstrukcji i adaptacji oraz inne drobne roboty w czynnych obiektach produkcyjnych powinny być realizowane przez przedsiębiorstwa wykonawcze danego resortu lub przez inwestora systemem gospodarczym, jeżeli realizacja tych robót w systemie zleceniowym jest nie uzasadniona warunkami organizacyjnymi i ekonomicznymi produkcji.
§  17.
W toku zlecania i przyjmowania zleceń o wykonanie robót budowlano-montażowych w zakresie nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych należy szeroko stosować zasadę generalnego wykonawstwa, a w wypadkach określonych odrębnymi przepisami - zasadę generalnego realizatorstwa inwestycji. Nie należy zlecać robót w częściowym wykonawstwie wielu przedsiębiorstwom, zwłaszcza przedsiębiorstwom tego samego resortu. Zlecanie robót w częściowym wykonawstwie może być dokonywane jedynie w wypadkach uzasadnionych warunkami techniczno-organizacyjnymi wykonawstwa robót lub specjalnymi trudnościami w kooperacji przedsiębiorstw wykonawczych różnych resortów.
§  18.
1.
W toku prac nad projektem planu inwestycyjnego właściwe ministerstwa i jednostki równorzędne oraz prezydia wojewódzkich rad narodowych powinny uzgodnić wielkości przejmowanych i przekazywanych udziałów na nowo rozpoczynane inwestycje wspólne i towarzyszące w trybie i terminach określonych w instrukcji Komisji Planowania przy Radzie Ministrów dotyczącej opracowania projektu planu inwestycji i kapitalnych remontów na 1971 r.
2.
Inwestorzy zastępczy zgłaszają do wykonawstwa inwestycje wspólne i towarzyszące w zakresie wynikającym z harmonogramu realizacji danej inwestycji przy uwzględnieniu własnego udziału i uzgodnionych udziałów obcych.
§  19.
Ministerstwo Rolnictwa i centralne związki spółdzielcze przekażą w terminie do dnia 25 lipca 1970 r. Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych zestawienie zbiorcze i w układzie wojewódzkim wielkości nakładów inwestycyjnych na roboty budowlano-montażowe, przekazywanych do planu terenowego.
§  20.
1.
Ministerstwa, centralne związki spółdzielcze i inne jednostki objęte planem centralnym przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych w terminie do dnia 10 sierpnia 1970 r.:
1)
rozliczenie nakładów inwestycyjnych na roboty budowlano-montażowe według wzoru RR-7, łącznie z zestawieniem uzgodnionych udziałów w inwestycjach wspólnych i towarzyszących według wzoru RR-7b,
2)
zestawienie nakładów na roboty budowlano-montażowe w podziale na województwa, na system zleceniowy i gospodarczy, na zadania kontynuowane i nowo rozpoczynane, z wyszczególnieniem nakładów na budownictwo mieszkaniowe dla zakładów pracy w realizacji resortu (dawniej resortowe budownictwo mieszkaniowe państwowe) według wzoru RR-7c,
3)
imienne zestawienie inwestycji nowo rozpoczynanych z wyszczególnieniem inwestycji zgłaszanych w projekcie planu do Komisji Planowania przy Radzie Ministrów, jako szczególnie ważnych dla gospodarki narodowej, przewidzianych do realizacji przez przedsiębiorstwa budowlano-montażowe spoza resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych w układzie poszczególnych resortów, zjednoczeń i przedsiębiorstw wykonawczych, według wzoru RR-1.Inwestycje nowo rozpoczynane mogą być zgłaszane do wykonawstwa tylko w granicach nie zaangażowanych nakładów, po pełnym zapewnieniu nakładów na inwestycje kontynuowane oraz po wydzieleniu rezerwy na roboty poślizgowe.
2.
WKPG przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych w terminie do dnia 15 sierpnia 1970 r. rozliczenie nakładów inwestycyjnych na roboty budowlano-montażowe według wzoru RR-7a, łącznie z zestawieniem uzgodnionych udziałów w inwestycjach wspólnych i towarzyszących według wzoru RR-7b.
§  21.
Ministerstwo Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych przekaże w terminie do dnia 15 sierpnia 1970 r. właściwym jednostkom bilansującym wykazy nowo rozpoczynanych inwestycji planu centralnego, przewidzianych do realizacji w 1971 r.
§  22.
1.
Prezydia wojewódzkich rad narodowych za pośrednictwem WKPG przekażą w terminie do dnia 15 sierpnia 1970 r. imienne wykazy nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych:
1)
ogólnobudowlanym zjednoczeniom resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych - w zakresie budownictwa mieszkaniowego, służby zdrowia, oświaty i innych inwestycji planu terenowego, przewidzianych do realizacji przez przedsiębiorstwa budowlano-montażowe zgrupowane w tych zjednoczeniach,
2)
zjednoczeniom specjalistycznym resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych - w zakresie inwestycji wspólnych oraz innych inwestycji przewidzianych do realizacji przez przedsiębiorstwa specjalistyczne zgrupowane w tych zjednoczeniach,
3)
innym zjednoczeniom grupującym przedsiębiorstwa budowlano-montażowe - w zakresie pozostałych inwestycji planu terenowego.
2.
WKPG uzgodnią ze zjednoczeniami resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych wykazy ważniejszych inwestycji objętych planem terenowym, w szczególności programem budownictwa mieszkaniowego i gospodarki komunalnej.
3.
Zgłoszenia robót w zakresie inwestycji rolniczych powinny być kierowane przez WKPG za pośrednictwem dyrekcji budownictwa rolniczego do zjednoczeń budownictwa rolniczego, a w województwach, w których nie ma tych zjednoczeń lub gdy ich potencjał nie zaspokaja potrzeb inwestorów rolniczych, zgłoszenia robót powinny być kierowane między innymi do ogólnobudowlanych zjednoczeń resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych w zakresie i rozmiarach uzgodnionych pomiędzy WKPG i dyrekcjami budownictwa rolniczego a ogólnobudowlanymi zjednoczeniami budownictwa, w tym także w ramach wzajemnych świadczeń mocy.
4.
Inwestycje nowo rozpoczynane mogą być zgłaszane do wykonawstwa tylko do wysokości wolnego limitu nakładów, po pełnym zapewnieniu nakładów na inwestycje kontynuowane i po wydzieleniu rezerwy na roboty poślizgowe z 1970 r. W województwach, w których wystąpi wolna moc produkcyjna w przedsiębiorstwach resortu rolnictwa po zapewnieniu wykonawstwa inwestycjom rolniczym, WKPG dokonają uzgodnień co do lokowania w tych przedsiębiorstwach innych inwestycji spoza resortu rolnictwa, przewidzianych do realizacji na wsi.
§  23.
1.
Zjednoczenia nadzorujące przedsiębiorstwa budowlano-montażowe dokonują analizy zgłoszonych nowo rozpoczynanych inwestycji planu centralnego i terenowego, co do możliwości zapewnienia wykonawstwa w ramach przeznaczonej na ich realizację wolnej mocy przedsiębiorstw wykonawczych, uwzględniając pierwszeństwo dla inwestycji, co do których realizacji zostały zawarte porozumienia wstępne.
2.
W wyniku analizy zgłoszonych do wykonawstwa nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych zjednoczenia, w uzasadnionych wypadkach, mogą dokonać weryfikacji uprzednio ustalonych zadań produkcyjnych nadzorowanych przedsiębiorstw budowlano-montażowych.
§  24.
1.
Na podstawie przeprowadzonej analizy zjednoczenia przekażą nadzorowanym przedsiębiorstwom budowlano-montażowym w terminie do dnia 22 sierpnia 1970 r. spisy wstępnie zakwalifikowanych do wykonawstwa nowo rozpoczynanych w 1971 r. inwestycji i powiadomią o tym zainteresowanych inwestorów bezpośrednich oraz ich jednostki nadrzędne, a w zakresie planu terenowego - także WKPG.
2.
Zjednoczenia powinny w pierwszej kolejności zapewnić wykonawstwo dla inwestycji kluczowych oraz dla inwestycji w branżach preferowanych.
§  25.
Inwestorzy (bezpośredni) na podstawie wstępnego potwierdzenia przez zjednoczenie nadzorujące przedsiębiorstwa budowlano-montażowe wykonawstwa robót w zakresie nowo rozpoczynanych inwestycji zlecą w terminie do dnia 29 sierpnia 1970 r. wykonanie tych zadań wskazanym przedsiębiorstwom budowlano-montażowym oraz uzgodnią zakres rzeczowo-finansowy robót w terminie i na zasadach określonych w § 26. Inwestorzy nie powinni zlecać, a przedsiębiorstwa wykonawcze nie powinny przyjmować od inwestorów żadnych zleceń na nowo rozpoczynane inwestycje, przewidziane do realizacji w 1971 r., bez wstępnego potwierdzenia możliwości wykonawczych przez właściwe zjednoczenia nadzorujące przedsiębiorstwa budowlano-montażowe.
§  26.
1.
Inwestorzy wspólnie z generalnymi realizatorami inwestycji lub generalnymi (częściowymi) wykonawcami przy współudziale ważniejszych podwykonawców robót, generalnych projektantów, generalnych lub bezpośrednich dostawców maszyn i urządzeń oraz przedstawicieli banku finansującego w terminie do dnia 10 września 1970 r. dokonają analizy przygotowania nowo rozpoczynanych inwestycji do realizacji i na tej podstawie określą zakres rzeczowy robót i dostaw, wielkości nakładów przypadających do realizacji w 1971 r. i na dalsze lata oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia zadania inwestycyjnego i poszczególnych obiektów wchodzących w jego skład z określeniem miesiąca. Ustalenie zakresu rzeczowo-finansowego robót w generalnym wykonawstwie powinno być, o ile to możliwe, poprzedzone rozpoznaniem przez generalnych wykonawców możliwości zapewnienia realizacji pozostałych robót podwykonawczych. Zakres rzeczowo-finansowy robót w poszczególnych latach oraz terminy zakończenia zadania i wchodzących w jego skład obiektów powinny być ustalone zgodnie z obowiązującymi cyklami budowy.
2.
Ustalenia zakresów robót dotyczących nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych, przewidzianych do wykonania w latach 1971-1973, stanowić będą podstawę do aktualizacji zaangażowania mocy przedsiębiorstw wykonawczych, określonej w I etapie prac nad bilansem robót budowlano-montażowych.
3.
Wyniki ustaleń, o których mowa w ust. 1, powinny być ujęte w protokołach według wzoru RR-1a. Powstałe rozbieżności powinny być sprecyzowane w protokołach w sposób określony w § 4 ust. 7 i niezwłocznie przedstawione przez inwestorów (bezpośrednich) i wykonawców do rozpatrzenia nadzorującym je jednostkom nadrzędnym. Stanowiska powinny być uzgodnione, a decyzje dyrektorów jednostek nadrzędnych podjęte w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia o rozbieżności, nie później jednak niż do dnia 20 września 1970 r.
§  27.
1.
Niezależnie od uzgodnień, o których mowa w § 26 ust. 1, sukcesywnie, a najpóźniej do dnia 15 września 1970 r. generalni wykonawcy zgłoszą do przedsiębiorstw specjalistycznych lub ogólnobudowlanych ostateczne zapotrzebowanie na roboty podwykonawcze w zakresie nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych do realizacji w 1971 r. i w latach dalszych.
2.
Przedsiębiorstwa podwykonawcze powinny potwierdzić generalnym wykonawcom przyjęcie podzleceń w terminie do dnia 20 września 1970 r.
3.
Przedsiębiorstwa specjalistyczne, bez względu na przynależność resortową, obowiązane są w pierwszej kolejności zapewnić wykonawstwo robót podwykonawczych zgłoszonych przez generalnych wykonawców. Przedsiębiorstwa specjalistyczne w portfelach zleceń mogą przewidywać częściowe wykonawstwo nowych inwestycji po zapewnieniu wykonania robót podwykonawczych, w ramach pozostałego limitu wolnej mocy produkcyjnej. Jeżeli zgłoszone roboty podwykonawcze przekroczą moc produkcyjną ustaloną dla przedsiębiorstwa na 1971 r., pierwszeństwo należy zapewnić kontynuowanym zadaniom inwestycyjnym, szczególnie inwestycjom kończonym w 1971 r. Portfele zleceń przedsiębiorstw specjalistycznych mogą być zatwierdzone po zapewnieniu wykonawstwa robót podwykonawczych w zakresie kontynuowanych i nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych zgodnie z wyżej podanymi zasadami.
4.
Rozbieżności w zakresie robót podwykonawczych powinien rozstrzygać dyrektor zjednoczenia nadzorującego przedsiębiorstwo podwykonawcze przy udziale dyrektora zjednoczenia nadzorującego generalnego wykonawcę w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia o rozbieżności, nie później jednak niż do dnia 25 września 1970 r.
§  28.
1.
Zgłoszenia robót spoza planu inwestycyjnego, które nie kwalifikują się do wykonania systemem gospodarczym, powinny być kierowane w terminie do dnia 30 sierpnia 1970 r. bezpośrednio przez zleceniodawców do właściwych przedsiębiorstw budowlano-montażowych.
2.
Przedsiębiorstwa budowlano-montażowe mogą przyjmować do wykonania zgłoszone roboty spoza planu inwestycyjnego do wysokości ustalonego przez jednostki nadrzędne limitu mocy przeznaczonej na realizację tych robót, po pełnym zapewnieniu wykonawstwa dla robót kontynuowanych.
§  29.
1.
Przedsiębiorstwa budowlano-montażowe w terminie do dnia 5 października 1970 r. przekażą nadzorującym je zjednoczeniom:
1)
wykaz przyjętych do realizacji nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych według wzoru RR-1,
2)
zbiorcze zestawienie robót budowlano-montażowych objętych planem centralnym według wzorów RR-2 i RR-2a,
3)
zestawienie zaangażowania mocy przedsiębiorstw robotami kontynuowanymi w zakresie zadań inwestycyjnych objętych planem centralnym i terenowym według wzoru RR-2z,
4)
zestawienie robót budowlano-montażowych objętych planem terenowym według wzoru RR-3 zbiorczo i oddzielnie dla poszczególnych województw,
5)
zestawienie podzleceń udzielonych i otrzymanych według wzoru RR-4,
6)
rozliczenie zadań produkcyjnych według wzoru RR-5a,
7)
zestawienie zaangażowania mocy przedsiębiorstw robotami kontynuowanymi według wzoru RR-5z.
2.
Dla określenia zaangażowania mocy przedsiębiorstw robotami kontynuowanymi w 1971 r. przyjmuje się nakłady i wartości robót ustalone w I etapie prac nad bilansem robót, tj. w zakresie zadań inwestycyjnych rozpoczętych lub przewidzianych do rozpoczęcia przed 1 stycznia 1971 r. Dla określenia zaangażowania mocy przedsiębiorstw robotami kontynuowanymi w następnych latach (w 1972 r., 1973 r. i po 1973 r.) należy przyjmować także zaangażowanie wynikające z ustaleń przyjętych w II etapie prac nad bilansem i rozdziałem robót, tj. również wartości robót w zakresie nowo rozpoczynanych w 1971 r. zadań inwestycyjnych, przypadających do wykonania w dalszych latach jako roboty kontynuowane.
§  30.
1.
Zjednoczenia nadzorowane przez Ministrów: Górnictwa i Energetyki, Przemysłu Ciężkiego, Przemysłu Maszynowego, Przemysłu Chemicznego, Przemysłu Lekkiego, Komunikacji, Łączności oraz Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych przekażą właściwym ministerstwom w terminie do dnia 22 października 1970 r.:
1)
wykaz przyjętych i nie przyjętych do realizacji nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych planu centralnego i terenowego według wzoru RR-1,
2)
bilanse robót budowlano-montażowych według wzorów RR-2, RR-2a, RR-2z, RR-3, zbiorczo i oddzielnie dla poszczególnych województw, oraz zestawienia według wzorów RR-4, RR-5, RR-5a i RR-5z wraz z syntetyczną częścią opisową.
2.
Ministerstwa, o których mowa w ust. 1, w terminie do dnia 30 października 1970 r. przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych zestawienia wymienione w ust 1. W razie wprowadzenia zmian w rozliczeniu nakładów w stosunku do danych z dnia 10 sierpnia 1970 r. ministerstwa przedłożą zamienne rozliczenie nakładów sporządzone według wzoru RR-7. W tym samym terminie ministerstwa oraz zjednoczenia resortu budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych przekażą zestawienie wyników swoich opracowań właściwym WKPG według wzoru RR-1 dla kontynuowanych i nowo rozpoczynanych inwestycji planu centralnego i terenowego, zlokalizowanych na terenie danego województwa, oraz według wzorów RR-2a, RR-3, RR-5a i RR5z.
3.
WKPG przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych w terminie do dnia 28 października 1970 r. wykaz nowo rozpoczynanych inwestycji planu centralnego i terenowego według wzoru RR-1 oraz bilanse robót przedsiębiorstw, o których mowa w § 10 ust. 1 zarządzenia nr 52 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1969 r., według wzorów RR-2, RR-2z, RR-3, RR-4, RR-5, RR-5z z częścią opisową. W razie wprowadzenia zmian w rozliczeniu nakładów w stosunku do danych z dnia 15 sierpnia 1970 r. WKPG przedłożą zamienne rozliczenie nakładów sporządzone według wzoru RR-7a.
4.
WKPG opracują zbiorcze bilanse wojewódzkie według wzorów RR-2, RR-3, RR-5 wraz z częścią opisową i przekażą je w terminie do dnia 10 listopada 1970 r. Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oraz Komisji Planowania przy Radzie Ministrów - Zespołowi Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych wraz z własną opinią i wnioskami.
5.
Miejska Komisja Planowania Gospodarczego w m. st. Warszawie oraz właściwe WKPG przekażą do Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Deglomeracji m. st. Warszawy w terminie do dnia 30 października 1970 r.:
1)
wykaz przyjętych do wykonawstwa inwestycji kontynuowanych i nowo rozpoczynanych planu centralnego i terenowego, zlokalizowanych na terenie m. st. Warszawy, według wzoru RR-1,
2)
wykaz przyjętych do wykonawstwa inwestycji kontynuowanych i nowo rozpoczynanych, zlokalizowanych na terenie danego województwa, a związanych z deglomeracją jednostek i filii warszawskich zakładów przemysłowych, według wzoru RR-1.
6.
Jednostki bilansujące oraz jednostki sprawujące funkcje inwestorów przekazują Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych wszystkie materiały w 2 egzemplarzach. Jednostki bilansujące przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych na odrębne żądanie wykazy kontynuowanych zadań inwestycyjnych sporządzone według wzoru RR-1.
§  31.
1.
Jednostki bilansujące przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych w terminie do dnia 25 września 1970 r.:
1)
wykazy przyjętych do realizacji nowo rozpoczynanych kluczowych zadań inwestycyjnych według wzoru RR-1,
2)
zestawienie ogólnych rozmiarów budownictwa mieszkaniowego w układzie wojewódzkim z wyodrębnieniem budownictwa mieszkaniowego dla zakładów pracy w realizacji resortu (dawniej resortowe budownictwo mieszkaniowe państwowe).

Powyższe materiały przedsiębiorstwa przekażą nadzorującym je zjednoczeniom w terminie do dnia 15 września 1970 r.

2.
Na podstawie materiałów, o których mowa w ust. 1, Ministerstwo Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych opracuje informację zbiorczą i przekaże ją Komisji Planowania przy Radzie Ministrów w terminie do dnia 30 września 1970 r.
§  32.
Ministerstwa i jednostki równorzędne planu centralnego w terminie do dnia 25 października 1970 r. przekażą Ministerstwu Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych, a w odpowiednich wycinkach - właściwym WKPG rozliczenie robót przyjętych do wykonania w 1971 r. systemem gospodarczym według wzoru RR-6.
§  33.
1.
Portfele zleceń poszczególnych przedsiębiorstw budowlano-montażowych powinny być zatwierdzone w generalnym wykonawstwie z równoczesnym określeniem wielkości robót wykonywanych siłami własnymi w terminie do dnia 5 grudnia 1970 r.
2.
Ujęta w portfelach zleceń wartość robót wykonywanych siłami własnymi poszczególnych przedsiębiorstw nie może przekraczać ustalonych dla nich zadań produkcyjnych na 1971 r. pomniejszonych o rezerwę.
3.
Przy zatwierdzaniu portfelu zleceń decyzje imienne powinny być podejmowane jedynie dla nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych w 1971 r. Inwestycje kontynuowane powinny być wykazane w portfelach zleceń zgodnie z dokonanymi pomiędzy inwestorem a wykonawcą ustaleniami, o których mowa w § 4 ust. 3.
§  34.
Na podstawie zatwierdzonych portfeli zleceń generalni (częściowi) wykonawcy potwierdzą inwestorom (bezpośrednim) i zleceniodawcom ostateczne wielkości przyjętych robót w zakresie nowo rozpoczynanych zadań inwestycyjnych i robót spoza planu inwestycyjnego w terminie do dnia 15 grudnia 1970 r.
§  35.
1.
Włączenie do portfeli zleceń robót poślizgowych w ramach utworzonej na ten cel w przedsiębiorstwach wykonawczych i u inwestorów rezerwy zadań i nakładów inwestycyjnych nastąpi w miesiącu styczniu 1971 r. na podstawie uzgodnień dokonanych pomiędzy inwestorami a przedsiębiorstwami budowlano-montażowymi. Podstawę do ustalenia wartości robót poślizgowych stanowią sprawozdania sporządzone przez jednostki wykonawcze według wzoru RR-8. Do robót poślizgowych zalicza się zakres robót, który nie został wykonany w obiektach przewidzianych do oddania w 1970 r., oraz różnicę pomiędzy faktycznym a planowanym zaawansowaniem robót w obiektach kontynuowanych na koniec 1970 r. przewidzianych do zakończenia w 1971 r. Jeżeli faktyczne wykonanie robót budowlano-montażowych w 1970 r. w obiektach kończonych w 1971 r. jest wyższe od przewidywanego, ustalonego w protokołach uzgodnień z miesiąca czerwca 1970 r., zwolniona z tego tytułu moc przerobowa przedsiębiorstwa powiększa rezerwę do rozliczenia robót poślizgowych i zagospodarowania na zasadach określonych w ust. 2.
2.
W razie występowania wolnej mocy po rozliczeniu i włączeniu robót poślizgowych, przedsiębiorstwa mogą występować do zjednoczeń, a te do organów bilansujących z wnioskami o przeznaczenie jej na pokrycie innych uzasadnionych potrzeb gospodarczych nie rozpoznanych w etapie bilansowania i rozdziału robót lub robót dodatkowo włączonych do planu inwestycyjnego.
§  36.
W Ministerstwie Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych sprawy związane z ogólną koordynacją prac dotyczących bilansowania i rozdziału robót należą do Departamentu Planowania.
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIKI

grafika

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1970.19.146

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Zasady oraz tryb bilansowania i rozdziału robót budowlano-montażowych na 1971 r.
Data aktu: 11/06/1970
Data ogłoszenia: 22/06/1970
Data wejścia w życie: 22/06/1970