uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 3,
(1) Aby zapewnić dokładne wdrożenie badania reprezentacyjnego w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" (badanie dotyczące edukacji dorosłych - AES), Komisja powinna określić informacje techniczne dotyczące zbioru danych oraz ustanowić formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji.
(2) Państwa członkowskie i instytucje Unii powinny stosować klasyfikacje statystyczne jednostek terytorialnych, poziomów wykształcenia, zawodów i sektorów gospodarki kompatybilne z klasyfikacjami NUTS 2 , ISCED 3 , CLA 4 , ISCO 5 i NACE 6 . W odniesieniu do poziomów znajomości języków powinny stosować europejski system opisu kształcenia językowego Rady Europy (CEFR).
(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Przedmiot
W niniejszym rozporządzeniu określono informacje techniczne dotyczące zbioru danych oraz ustanowiono formaty techniczne służące do przekazywania informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu) do celów badania reprezentacyjnego w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" (badanie dotyczące edukacji dorosłych - AES).
Definicje
Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:
Opis zmiennych
Zmienne i ich cechy techniczne do celów przekazywania danych zostały określone w załączniku i odnoszą się do:
Populacje statystyczne, jednostki objęte obserwacją i zasady dla respondentów
Okresy odniesienia i dni odniesienia
Wymogi dotyczące próby
Podstawą zbierania danych są próby losowe reprezentatywne na poziomie krajowym. Liczebność próby ustala się według wymogów precyzji dotyczących dziedziny "kształcenie i szkolenie" określonych w załączniku II do rozporządzenia (UE) 2019/1700.
Losowy wybór działań z zakresu uczenia się pozaformalnego
Okresy i metody zbierania danych
Wspólne standardy ważenia
Formaty przekazywania informacji
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W imieniu Komisji | |
Ursula VON DER LEYEN | |
Przewodnicząca |
Zmienne, które mają być zbierane dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie", oraz ich cechy techniczne do celów przekazywania danych
Temat | Temat szczegółowy | Identyfikator zmiennej | Kod lub wartość | Nazwa/kategoria zmiennej | Filtr/uwagi | ||||||
Informacje techniczne | Lokalizacja | COUNTRY | PAŃSTWO ZAMIESZKANIA | Wszyscy | |||||||
2 cyfry | Państwo zamieszkania (kod SCL GEO) | ||||||||||
Informacje techniczne | Lokalizacja | REGION | REGION ZAMIESZKANIA | Wszyscy | |||||||
4 cyfry | Region NUTS 2 - kod zgodnie z NUTS na poziomie 2 cyfr | ||||||||||
Informacje techniczne | Lokalizacja | DEG_URB | STOPIEŃ URBANIZACJI | Wszyscy | |||||||
1 | Miasta | ||||||||||
2 | Małe miasta i przedmieścia | ||||||||||
3 | Obszary wiejskie | ||||||||||
Informacje techniczne | Informacje na temat zbierania danych | REFYEAR | ROK PRZEPROWADZENIA WYWIADU | Wszyscy | |||||||
4 cyfry | 4 cyfry roku, w którym przeprowadzono wywiad | ||||||||||
Informacje techniczne | Informacje na temat zbierania danych | REFMONTH | MIESIĄC PRZEPROWADZENIA WYWIADU | Wszyscy | |||||||
01-12 | Numer miesiąca, w którym przeprowadzono wywiad (2 cyfry) | ||||||||||
Informacje techniczne | Informacje na temat zbierania danych | REFDAY | DZIEŃ PRZEPROWADZENIA WYWIADU | Wszyscy | |||||||
01-31 | Numer dnia, w którym przeprowadzono wywiad (2 cyfry) | ||||||||||
Informacje techniczne | Identyfikacja | RESPID | NIEPOWTARZALNY IDENTYFIKATOR | Wszyscy | |||||||
Numeryczne | Kod identyfikacyjny każdego wpisu | ||||||||||
Informacje techniczne | Wagi | RESPWEIGHT | WSPÓŁCZYNNIK WAŻENIA W PRZYPADKU OSÓB | Wszyscy | |||||||
Numeryczne | Współczynnik ważenia dla osób (3 cyfry dziesiętne oddzielone kropką) | ||||||||||
Informacje techniczne | Wagi | NFEACTWEIGHT_5 | WSPÓŁCZYNNIK WAŻENIA W PRZYPADKU INFORMACJI SZCZEGÓŁOWYCH DOTYCZĄCYCH 5 DZIAŁAŃ Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
Numeryczne | Współczynnik ważenia dla 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego, dla których wymaga się pewnych szczegółowych informacji (3 cyfry dziesiętne oddzielone kropką) | ||||||||||
0 | NFENUM = 0 | ||||||||||
Informacje techniczne | Wagi | NFEACTWEIGHT_2 | WSPÓŁCZYNNIK WAŻENIA W PRZYPADKU 2 LOSOWO WYBRANYCH DZIAŁAŃ Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
Numeryczne | Współczynnik ważenia dla działań z zakresu uczenia się pozaformalnego wybranych w ramach NFERAND1 i nFeRAND2 (3 cyfry dziesiętne oddzielone kropką) | ||||||||||
0 | NFENUM = 0 | ||||||||||
Informacje techniczne | Charakterystyka wywiadu | INTMETHOD | SPOSÓB PRZEPROWADZENIA WYWIADU | Wszyscy | |||||||
1 | Wywiad bezpośredni z wykorzystaniem formularzy papierowych (PAPI) | ||||||||||
2 | Wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo (CAPI) | ||||||||||
3 | Wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI) | ||||||||||
4 | Wywiad internetowy wspomagany komputerowo (CAWI) | ||||||||||
5 | Inne | ||||||||||
Informacje techniczne | Charakterystyka wywiadu | INTPART | CHARAKTER UCZESTNICTWA W BADANIU | Wszyscy | |||||||
1 | Bezpośrednie uczestnictwo | ||||||||||
2 | Pośrednie uczestnictwo | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
(HHNBPERS) | WIELKOŚĆ GOSPODARSTWA DOMOWEGO | Wszyscy | |||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Skład gospodarstwa domowego | HHNBPERS_tot | 1-98 | Łączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent) | |||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Skład gospodarstwa domowego | HHNBPERS_0_13 | 0-98 | Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat | |||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Skład gospodarstwa domowego | HHNBPERS_14_24 | 0-98 | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent) | |||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Skład gospodarstwa domowego | HHNBPERS_25plus | 0-98 | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent) | |||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Skład gospodarstwa domowego | HHTYPE | RODZAJ GOSPODARSTWA DOMOWEGO | Wszyscy | |||||||
1 | Jednoosobowe gospodarstwo domowe | ||||||||||
2 | Samotny rodzic z co najmniej jednym dzieckiem w wieku poniżej 25 lat | ||||||||||
3 | Samotny rodzic z dzieckiem lub dziećmi, z których wszystkie mają co najmniej 25 lat | ||||||||||
4 | Para bezdzietna | ||||||||||
5 | Para z co najmniej jednym dzieckiem w wieku poniżej 25 lat | ||||||||||
6 | Para z dzieckiem lub dziećmi, z których wszystkie mają co najmniej 25 lat | ||||||||||
7 | Inny rodzaj gospodarstwa domowego | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie | Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem | HHINCOME | BIEŻĄCY MIESIĘCZNY DOCHÓD NETTO GOSPODARSTWA DOMOWEGO | Wszyscy | |||||||
1 | Niższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto | ||||||||||
2 | Średnio-niski ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto | ||||||||||
3 | Średni ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto | ||||||||||
4 | Średnio-wysoki ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto | ||||||||||
5 | Wyższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Demografia | SEX | PŁEĆ | Wszyscy | |||||||
1 | Mężczyzna | ||||||||||
2 | Kobieta | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Demografia | BIRTHYEAR | ROK URODZENIA | Wszyscy | |||||||
4 cyfry | 4 cyfry roku urodzenia | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Demografia | BIRTHPASS | PO OSTATNIM DNIU URODZIN | Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Demografia | AGE | WIEK W UKOŃCZONYCH LATACH | Wszyscy | |||||||
18-69 | |||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych |
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne |
CITIZEN | PAŃSTWO GŁÓWNEGO OBYWATELSTWA | Wszyscy | |||||||
2 cyfry | Państwo głównego obywatelstwa (kod SCL GEO) | ||||||||||
STLS | Bezpaństwowiec | ||||||||||
FOR | Obywatelstwo obce, ale państwo nieznane | ||||||||||
RNC | Uznani nieobywatele | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych |
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne |
BIRTHPLACE | PAŃSTWO URODZENIA | Wszyscy | |||||||
2 cyfry | Państwo urodzenia (kod SCL GEO) | ||||||||||
FOR | Osoba urodzona za granicą, ale państwo urodzenia nieznane | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Czas pobytu w państwie | RESTIME | CZAS POBYTU W PAŃSTWIE ZAMIESZKANIA W PEŁNYCH LATACH | Wszyscy | |||||||
99 | Osoba urodziła się w kraju i nigdy nie mieszkała za granicą przez co najmniej 1 rok | ||||||||||
00 | Mniej niż 1 rok pobytu w kraju, ale zamierza pozostać co najmniej 1 rok | ||||||||||
01-69 | Liczba lat spędzonych w kraju (od ostatniego ustanowienia miejsca zamieszkania w tym kraju) | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych | Skład gospodarstwa domowego | MARSTADEFACTO | PARTNERZY MIESZKAJĄCY W TYM SAMYM GOSPODARSTWIE DOMOWYM | Wszyscy | |||||||
1 | Osoba pozostająca w zalegalizowanym lub faktycznym związku z partnerem/partnerką | ||||||||||
2 | Osoba niepozostająca w zalegalizowanym ani faktycznym związku z partnerem/partnerką | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Poziom osiągniętego wykształcenia | HATLEVEL | POZIOM WYKSZTAŁCENIA (NAJWYŻSZY UKOŃCZONY POZIOM KSZTAŁCENIA) | Wszyscy | |||||||
000 | Brak formalnego wykształcenia lub poniżej ISCED 1 | ||||||||||
100 | ISCED 1 wykształcenie podstawowe | ||||||||||
200 | ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia | ||||||||||
342 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - częściowo ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
343 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
344 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - ukończone, z bezpośrednim dostępem do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
349 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - bez możliwego rozróżnienia dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
352 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - częściowo ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
353 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
354 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - ukończone, z bezpośrednim dostępem do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
359 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - bez możliwego rozróżnienia dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
392 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - częściowo ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
393 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
394 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - ukończone, z bezpośrednim dostępem do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
399 | ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - bez możliwego rozróżnienia dostępu do szkolnictwa wyższego | ||||||||||
440 | ISCED 4 Kształcenie policealne - ogólne | ||||||||||
450 | ISCED 4 Kształcenie policealne - zawodowe | ||||||||||
490 | ISCED 4 Kształcenie policealne - profil nieznany | ||||||||||
540 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - ogólny | ||||||||||
550 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - zawodowy | ||||||||||
590 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - profil nieznany | ||||||||||
600 | ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny | ||||||||||
700 | ISCED 7 magister lub stopień równoważny | ||||||||||
800 | ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki | HATFIELD | DZIEDZINA NAJWYŻSZEGO POMYŚLNIE UKOŃCZONEGO POZIOMU KSZTAŁCENIA | HATLEVEL = 342-800 | |||||||
00 | Programy i kwalifikacje ogólne | ||||||||||
01 | Edukacja | ||||||||||
02 | Sztuka i nauki humanistyczne | ||||||||||
03 | Nauki społeczne, dziennikarstwo i informacja | ||||||||||
04 | Biznes, administracja i prawo | ||||||||||
05 | Nauki przyrodnicze, matematyka i statystyka | ||||||||||
06 | Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) | ||||||||||
07 | Technika, przemysł i budownictwo | ||||||||||
08 | Rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo i weterynaria | ||||||||||
09 | Zdrowie i opieka socjalna | ||||||||||
10 | Usługi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki | HATYEAR | ROK, W KTÓRYM POMYŚLNIE UKOŃCZONO NAJWYŻSZY POZIOM KSZTAŁCENIA | HATLEVEL = 100-800 | |||||||
4 cyfry | Rok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki | DROPEDUC | NIEUKOŃCZONE FORMALNE KSZTAŁCENIE LUB SZKOLENIE | Wszyscy | |||||||
1 | Tak, jedno | ||||||||||
2 | Tak, kilka | ||||||||||
3 | Nie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki | DROPEDUCLEVEL | POZIOM NIEUKOŃCZONEGO FORMALNEGO KSZTAŁCENIA LUB SZKOLENIA | DROPEDUC = 1 lub 2 | |||||||
10 | ISCED 1 wykształcenie podstawowe | ||||||||||
20 | ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia | ||||||||||
34 | ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - ogólne | ||||||||||
35 | ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - zawodowe | ||||||||||
39 | ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - profil nieznany | ||||||||||
44 | ISCED 4 Kształcenie policealne - ogólne | ||||||||||
45 | ISCED 4 Kształcenie policealne - zawodowe | ||||||||||
49 | ISCED 4 Kształcenie policealne - profil nieznany | ||||||||||
54 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - ogólny | ||||||||||
55 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - zawodowy | ||||||||||
59 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - profil nieznany | ||||||||||
60 | ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny | ||||||||||
70 | ISCED 7 magister lub stopień równoważny | ||||||||||
80 | ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Współczynnik aktywności zawodowej | Główny status na rynku pracy (samoocena) | MAINSTAT | GŁÓWNY STATUS NA RYNKU PRACY (SAMOOCENA) | Wszyscy | |||||||
10 | Osoba pracująca | ||||||||||
20 | Osoba bezrobotna | ||||||||||
32 | Osoba na emeryturze | ||||||||||
33 | Osoba niezdolna do pracy z powodu długotrwałych problemów zdrowotnych | ||||||||||
31 | Student, uczeń | ||||||||||
35 | Osoba prowadząca gospodarstwo domowe, sprawująca opiekę nad innymi | ||||||||||
34 | Zasadnicza służba wojskowa lub służba zastępcza | ||||||||||
36 | Inne | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe | Rozpoczęcie pracy | EMP12M | ZATRUDNIENIE W DOWOLNYM MOMENCIE W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY | MAINSTAT = 20-36 | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Współczynnik aktywności zawodowej | Podstawowe cechy wykonywanej pracy | FTPT | GŁÓWNA PRACA W PEŁNYM LUB NIEPEŁNYM WYMIARZE CZASU PRACY (SAMOOCENA) | MAINSTAT = 10 | |||||||
1 | Praca w pełnym wymiarze czasu pracy | ||||||||||
2 | Praca w niepełnym wymiarze czasu pracy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Współczynnik aktywności zawodowej | Podstawowe cechy wykonywanej pracy | JOBSTAT | STATUS ZATRUDNIENIA W GŁÓWNEJ PRACY | MAINSTAT = 10 | |||||||
11 | Osoba pracująca na własny rachunek zatrudniająca pracowników najemnych | ||||||||||
12 | Osoba pracująca na własny rachunek niezatrudniająca pracowników najemnych | ||||||||||
20 | Pracownik najemny | ||||||||||
30 | Pomagający członek rodziny (bezpłatnie) | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Współczynnik aktywności zawodowej | Czas trwania umowy | PERMJOB | RODZAJ UMOWY W GŁÓWNYM MIEJSCU PRACY | JOBSTAT = 20 | |||||||
1 | Umowa o pracę na czas określony | ||||||||||
2 | Stałe zatrudnienie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Współczynnik aktywności zawodowej | Podstawowe cechy wykonywanej pracy | JOBISCO | ZAWÓD W GŁÓWNEJ PRACY | MAINSTAT = 10 | |||||||
4 cyfry | Kod ISCO-08 na poziomie 2-cyfrowym | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Współczynnik aktywności zawodowej | Podstawowe cechy wykonywanej pracy | LOCNACE | DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA JEDNOSTKI LOKALNEJ W GŁÓWNEJ PRACY | MAINSTAT = 10 | |||||||
3 cyfry | Kod NACE Rev. 2 na poziomie 2-cyfrowym | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Współczynnik aktywności zawodowej | Wielkość zakładu pracy | LOCSIZEFIRM | WIELKOŚĆ JEDNOSTKI LOKALNEJ W GŁÓWNEJ PRACY | MAINSTAT = 10 | |||||||
1-9 | Dokładna liczba osób, jeśli mieści się między 1 a 9 | ||||||||||
10 | Od 10 do 19 osób | ||||||||||
11 | Od 20 do 49 osób | ||||||||||
12 | Od 50 do 249 osób | ||||||||||
13 | Co najmniej 250 osób | ||||||||||
14 | Nie wiem, ale mniej niż 10 osób | ||||||||||
15 | Nie wiem, ale co najmniej 10 osób | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe | Rozpoczęcie pracy | JOBTIME | ROK ROZPOCZĘCIA PRACY DLA OBECNEGO PRACODAWCY LUB JAKO OSOBA PRACUJĄCA NA WŁASNY RACHUNEK W GŁÓWNEJ PRACY | MAINSTAT = 10 | |||||||
4 cyfry | Rok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Wykształcenie rodziców | HATFATHER | POZIOM WYKSZTAŁCENIA OJCA RESPONDENTA | Wszyscy | |||||||
1 | Najwyżej wykształcenie średnie I stopnia | ||||||||||
2 | Wykształcenie średnie II stopnia | ||||||||||
3 | Wykształcenie wyższe | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy (ojciec nieznany) | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Wykształcenie rodziców | HATMOTHER | POZIOM WYKSZTAŁCENIA MATKI RESPONDENTA | Wszyscy | |||||||
1 | Najwyżej wykształcenie średnie I stopnia | ||||||||||
2 | Wykształcenie średnie II stopnia | ||||||||||
3 | Wykształcenie wyższe | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy (matka nieznana) | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych |
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne |
BIRTHFATHER | PAŃSTWO URODZENIA OJCA | Wszyscy | |||||||
2 cyfry | Państwo urodzenia ojca (kod SCL GEO) | ||||||||||
FOR | Ojciec urodzony za granicą, ale państwo urodzenia ojca nieznane | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy (ojciec nieznany) | ||||||||||
Charakterystyka osób i gospodarstw domowych |
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne |
BIRTHMOTHER | PAŃSTWO URODZENIA MATKI | Wszyscy | |||||||
2 cyfry | Państwo urodzenia matki (kod SCL GEO) | ||||||||||
FOR | Matka urodzona za granicą, ale państwo urodzenia matki nieznane | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy (matka nieznana) | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | SEEKINFO |
OSOBA SZUKAŁA INFORMACJI NA TEMAT MOŻLIWOŚCI NAUKI W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY (FORMALNEGO I POZAFORMALNEGO KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA) |
Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDE | PORADNICTWO NA TEMAT UCZENIA SIĘ UZYSKANE OD INSTYTUCJI/ORGANIZACJI W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDE_1 | Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDE_2 | Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDE_3 | Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/ uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki | ||||||||
Każda zmienna GUIDE_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDESOURCE | ŹRÓDŁO PORADNICTWA NA TEMAT UCZENIA SIĘ UZYSKANEGO W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY | GUIDE = 1 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDESOURCE_1 | Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDESOURCE_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDESOURCE_3 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDESOURCE_4 | Inne instytucje/organizacje | ||||||||
Każda zmienna GUIDESOURCE_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDEINTER |
RODZAJ INTERAKCJI WYKORZYSTYWANY DO UZYSKANIA PORADNICTWA NA TEMAT UCZENIA SIĘ W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY |
GUIDE = 1 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDEINTER_1 | Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp. | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | GUIDEINTER_2 | Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję | ||||||||
Każda zmienna GUIDEINTER_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy) | FED | UCZESTNICTWO W FORMALNYM KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU (STUDENT/UCZEŃ LUB UCZEŃ ZAWODU) W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy) | FEDNUM | LICZBA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU FORMALNEGO KSZTAŁCENIA LUB SZKOLENIA | FED = 1 | |||||||
0 | Brak (FED = 2) | ||||||||||
1-99 | Liczba działań | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDSTARTYEAR | ROK ROZPOCZĘCIA OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
4 cyfry | 4 cyfry roku, w którym rozpoczęto ostanie działanie z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDSTARTMONTH | MIESIĄC ROZPOCZĘCIA OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
01-12 | Numer miesiąca, w którym rozpoczęto ostanie działanie z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia (2 cyfry) | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDMAINSTAT | GŁÓWNY STATUS NA RYNKU PRACY (SAMOOCENA) NA POCZĄTKU OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
1 | Osoba pracująca | ||||||||||
2 | Osoba bezrobotna | ||||||||||
3 | Poza rynkiem pracy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDLEVEL |
POZIOM OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU FORMALNEGO KSZTAŁCENIA LUB SZKOLENIA |
FEDNUM > 1 | |||||||
10 | ISCED 1 wykształcenie podstawowe | ||||||||||
20 | ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia | ||||||||||
34 | ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - ogólne | ||||||||||
35 | ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - zawodowe | ||||||||||
39 | ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - profil nieznany | ||||||||||
44 | ISCED 4 Kształcenie policealne - ogólne | ||||||||||
45 | ISCED 4 Kształcenie policealne - zawodowe | ||||||||||
49 | ISCED 4 Kształcenie policealne - profil nieznany | ||||||||||
54 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - ogólny | ||||||||||
55 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - zawodowy | ||||||||||
59 | ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - profil nieznany | ||||||||||
60 | ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny | ||||||||||
70 | ISCED 7 magister lub stopień równoważny | ||||||||||
80 | ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDCOMP |
UKOŃCZENIE OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO |
FEDNUM > 1 | |||||||
1 | Nie, osoba zrezygnowała przed zakończeniem działania | ||||||||||
2 | Nie, działanie nadal trwa | ||||||||||
3 | Tak, ukończono działanie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDFIELD |
DZIEDZINA OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO |
FEDLEVEL = 34-80 | |||||||
1 | Programy i kwalifikacje ogólne | ||||||||||
2 | Edukacja | ||||||||||
3 | Sztuka | ||||||||||
4 | Nauki humanistyczne | ||||||||||
5 | Nauka języków | ||||||||||
6 | Literatura i językoznawstwo | ||||||||||
7 | Nauki społeczne i behawioralne | ||||||||||
8 | Dziennikarstwo i informacja | ||||||||||
9 | Biznes i administracja | ||||||||||
10 | Prawo | ||||||||||
11 | Nauki przyrodnicze, matematyka i statystyka | ||||||||||
12 | Obsługa i użytkowanie komputerów | ||||||||||
13 | Projektowanie baz danych i sieci oraz administrowanie nimi; tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji | ||||||||||
14 | Nauki inżynieryjnotechniczne, produkcja i przetwórstwo | ||||||||||
15 | Architektura i budownictwo | ||||||||||
16 | Rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo i weterynaria | ||||||||||
17 | Zdrowie | ||||||||||
18 | Opieka socjalna | ||||||||||
19 | Usługi osobiste, higiena i służba medycyny pracy | ||||||||||
20 | Usługi ochroniarskie, usługi transportowe | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPLACE | MIEJSCE NAUCZANIA W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
1 | W całości online | ||||||||||
2 | W większości online | ||||||||||
3 | Przeważnie online | ||||||||||
4 | W całości na miejscu | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDONMAT | DOSTARCZANIE PRZEZ INTERNET MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH NA POTRZEBY OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
1 | Często | ||||||||||
2 | Czasami | ||||||||||
3 | Nigdy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDONTEA |
INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z PRACOWNIKAMI DYDAKTYCZNYMI W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO |
FEDNUM > 1 | |||||||
1 | Często | ||||||||||
2 | Czasami | ||||||||||
3 | Nigdy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDONPAR | INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z INNYMI UCZESTNIKAMI W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
1 | Często | ||||||||||
2 | Czasami | ||||||||||
3 | Nigdy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON | POWODY UCZESTNICTWA W OSTATNIM DZIAŁANIU Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_05 | Uczestnictwo było obowiązkowe | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||||||||
Każda zmienna FEDREASON_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASONMAIN | GŁÓWNY POWÓD UCZESTNICTWA W OSTATNIM DZIAŁANIU Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDREASON = 1 | |||||||
4 cyfry | Kod powodu od 01a do 09 jak w przypadku zmiennej FEDREASON | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDWORKTIME | OSTATNIE DZIAŁANIE Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO PODCZAS PŁATNYCH GODZIN PRACY | FEDNUM > 1 | |||||||
1 | Tylko podczas płatnych godzin pracy | ||||||||||
2 | W większości podczas płatnych godzin pracy | ||||||||||
3 | W większości poza płatnymi godzinami pracy | ||||||||||
4 | Tylko poza płatnymi godzinami pracy | ||||||||||
5 | W tym czasie osoba nie pracowała | FEDMAINSTAT * 1 | |||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDNBHOURS | LICZBA GODZIN NAUCZANIA W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
4 cyfry | Łączna liczba godzin nauczania | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPAID |
OPŁATA ZA OSTATNIE DZIAŁANIE Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO |
FEDNUM > 1 | |||||||
1 | Całość opłaciła sama osoba | ||||||||||
2 | Część opłaciła sama osoba, część kto inny | ||||||||||
3 | Całość opłacił kto inny | ||||||||||
4 | Działanie bezpłatne | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPAIDBY | ŹRÓDŁO FINANSOWANIA CZĘŚCIOWEJ LUB PEŁNEJ OPŁATY ZA OSTATNIE DZIAŁANIE Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDPAID = 2 lub 3 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPAIDBY_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPAIDBY_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPAIDBY_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPAIDBY_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||||||||
Każda zmienna FEDPAIDBY_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDUSEA | OBECNE WYKORZYSTANIE UMIEJĘTNOŚCI LUB WIEDZY ZDOBYTYCH PODCZAS OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
1 | W znacznym stopniu | ||||||||||
2 | W umiarkowanym stopniu | ||||||||||
3 | W bardzo niewielkim stopniu | ||||||||||
4 | Zupełnie nie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME | REZULTATY OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDNUM > 1 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOME_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||||||||
Każda zmienna FEDOUTCOME_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDOUTCOMEMAIN | GŁÓWNY REZULTAT OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO | FEDOUTCOME = 1 | |||||||
1 cyfra | Kod rezultatu od 1 do 7 jak w przypadku zmiennej FEDOUTCOME | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFE | UCZESTNICTWO W POZAFORMALNYM KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFECOURSE | KURSY | Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEWORKSHOP | WARSZTATY I SEMINARIA | Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEGUIDEDJT |
NADZOROWANE ZDOBYWANIE KWALIFIKACJI W TRAKCIE PRACY |
MAINSTAT = 10 lub EMP12M = 1 |
|||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFELESSON | LEKCJE PRYWATNE | Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFENUM | LICZBA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU POZAFORMALNEGO KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA | NFE = 1 | |||||||
0 | Brak (NFE=2) | ||||||||||
1-99 | Liczba działań | ||||||||||
IDENTYFIKATOR DZIAŁAŃ Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO (DO 5) |
|||||||||||
(NFEACT01) | 01 - Identyfikator 1. działania | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_TYPE | RODZAJ DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Kursy | ||||||||||
2 | Warsztaty i seminaria | ||||||||||
3 | Nadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy |
MAINSTAT = 10 lub EMP12M = 1 |
|||||||||
4 | Lekcje prywatne | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_MAINSTAT | GŁÓWNY STATUS NA RYNKU PRACY (SAMOOCENA) NA POCZĄTKU DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Osoba pracująca | ||||||||||
2 | Osoba bezrobotna | ||||||||||
3 | Poza rynkiem pracy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_PURP | CEL DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Głównie związany z pracą | ||||||||||
2 | Głównie niezwiązany z pracą | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_WORKTIME | DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO PODCZAS PŁATNYCH GODZIN PRACY | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Tylko podczas płatnych godzin pracy | ||||||||||
2 | W większości podczas płatnych godzin pracy | ||||||||||
3 | W większości poza płatnymi godzinami pracy | ||||||||||
4 | Tylko poza płatnymi godzinami pracy | ||||||||||
5 | W tym czasie osoba nie pracowała | NFEACT01_MAINSTAT * 1 | |||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_PAIDBY | DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO CZĘŚCIOWO LUB CAŁKOWICIE OPŁACANE PRZEZ PRACODAWCĘ LUB PRZYSZŁEGO PRACODAWCĘ | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
(NFEACT02) | 02 - Identyfikator 2. działania | NFENUM > 2 | |||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT02_TYPE | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT02_MAINSTAT | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT02_PURP | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT02_WORKTIME | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT02_PAIDBY | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
(NFEACT03) | 03 - Identyfikator 3. działania | NFENUM > 3 | |||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT03_TYPE | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT03_MAINSTAT | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT03_PURP | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT03_WORKTIME | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT03_PAIDBY | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
(NFEACT04) | 04 - Identyfikator 4. działania | NFENUM > 4 | |||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT04_TYPE | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT04_MAINSTAT | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT04_PURP | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT04_WORKTIME | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT04_PAIDBY | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
(NFEACT05) | 05 - Identyfikator 5. działania | NFENUM > 5 | |||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT05_TYPE | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT05_MAINSTAT | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT05_PURP | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT05_WORKTIME | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT05_PAIDBY | Kodowane jak (NFEACT01) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFERAND1 | KOD PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
01-05 | Kod identyfikacyjny 1. działania | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFERAND1_TYPE | RODZAJ PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1-4 | Kod taki jak podany w przypadku NFEACTxx_TYPE dla 1. losowo wybranego działania | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEFIELD1 | DZIEDZINA PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1a | Programy i kwalifikacje podstawowe | ||||||||||
1b | Umiejętność czytania, pisania i rozumowania matematycznego | ||||||||||
1c | Umiejętności osobiste i rozwój osobisty | ||||||||||
2 | Edukacja | ||||||||||
3 | Sztuka | ||||||||||
4 | Nauki humanistyczne | ||||||||||
5 | Nauka języków | ||||||||||
6 | Literatura i językoznawstwo | ||||||||||
7 | Nauki społeczne i behawioralne | ||||||||||
8 | Dziennikarstwo i informacja | ||||||||||
9 | Biznes i administracja | ||||||||||
10 | Prawo | ||||||||||
11 | Nauki przyrodnicze, matematyka i statystyka | ||||||||||
12 | Obsługa i użytkowanie komputerów | ||||||||||
13 | Projektowanie baz danych i sieci oraz administrowanie nimi; tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji | ||||||||||
14 | Nauki inżynieryjnotechniczne, produkcja i przetwórstwo | ||||||||||
15 | Architektura i budownictwo | ||||||||||
16 | Rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo i weterynaria | ||||||||||
17 | Zdrowie | ||||||||||
18 | Opieka socjalna | ||||||||||
19 | Usługi osobiste, higiena i służba medycyny pracy | ||||||||||
20 | Usługi ochroniarskie, usługi transportowe | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFESKILLSMAIN1 | GŁÓWNE UMIEJĘTNOŚCI ZDOBYTE PODCZAS PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Umiejętności IT (ogólne i specjalistyczne) | ||||||||||
2 | Umiejętności zarządzania | ||||||||||
3 | Umiejętności pracy w grupie | ||||||||||
4 | Umiejętności postępowania z klientami/pacjentami/ studentami/uczniami | ||||||||||
5 | Umiejętności rozwiązywania problemów | ||||||||||
6 | Umiejętności w zakresie administracji biurowej | ||||||||||
7 | Umiejętności w zakresie języków obcych | ||||||||||
8 | Umiejętności techniczne lub praktyczne | ||||||||||
9 | Umiejętności komunikacyjne | ||||||||||
10 | Umiejętności rozumowania matematycznego lub czytania i pisania | ||||||||||
11 | Umiejętności w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa | ||||||||||
12 | Umiejętności kreatywne, muzyczne, rękodzielnicze, kulinarne, ogrodnicze | ||||||||||
13 | Siła psychiczna, samowiedza lub umiejętności interpersonalne | ||||||||||
14 | Umiejętności fizyczne | ||||||||||
15 | Inne | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEPLACE1 | MIEJSCE PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | W całości online | ||||||||||
2 | W większości online | ||||||||||
3 | Przeważnie online | ||||||||||
4 | W całości na miejscu | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEONMAT1 | DOSTARCZANIE PRZEZ INTERNET MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH NA POTRZEBY PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Często | ||||||||||
2 | Czasami | ||||||||||
3 | Nigdy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEONTEA1 | INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z PRACOWNIKAMI DYDAKTYCZNYMI W RAMACH PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Często | ||||||||||
2 | Czasami | ||||||||||
3 | Nigdy | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEONPAR1 | INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z INNYMI UCZESTNIKAMI W RAMACH PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Często | ||||||||||
2 | Czasami | ||||||||||
3 | Nigdy | ||||||||||
4 | Brak innych uczestników | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEINITIA1 | INICJATOR PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 i działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1) | |||||||
1 | Sugestia pracodawcy lub przyszłego pracodawcy | ||||||||||
2 | Zobowiązanie nałożone przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||||||||||
3 | Sugestia publicznych służb zatrudnienia | ||||||||||
4 | Zobowiązanie nałożone przez publiczne służby zatrudnienia | ||||||||||
5 | Własna inicjatywa | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1 |
POWODY UCZESTNICTWA W PIERWSZYM LOSOWO WYBRANYM DZIAŁANIU Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO |
NFENUM > 1 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1) | |||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1) | |||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | Działanie związane z pracą (NFEACTxx PURP = 1) | |||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | Działanie związane z pracą (NFEACTxx PURP = 1) | |||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | Działanie związane z pracą (NFEACTxx PURP = 1) | |||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_13 | Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy | Działanie związane z pracą (NFEACTxx PURP = 1) | |||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_11 | Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_10 | Powody zdrowotne | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASON1_12 | W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej | ||||||||
Każda zmienna NFEREASON1_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEREASONMAIN1 |
GŁÓWNY POWÓD UCZESTNICTWA W PIERWSZYM LOSOWO WYBRANYM DZIAŁANIU Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO |
NFEREASON1 = 1 | |||||||
4 cyfry | Kod powodu od 01a do 13 jak w przypadku zmiennej NFEREASON1 | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFENBHOURS1 | LICZBA GODZIN NAUCZANIA W RAMACH PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
4 cyfry | Łączna liczba godzin nauczania | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEPAID1 | OPŁATA ZA PIERWSZE LOSOWO WYBRANE DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Całość opłaciła sama osoba | ||||||||||
2 | Część opłaciła sama osoba, część kto inny | ||||||||||
3 | Całość opłacił kto inny | ||||||||||
4 | Działanie bezpłatne | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEPAIDBY1 | ŹRÓDŁO FINANSOWANIA CZĘŚCIOWEJ LUB PEŁNEJ OPŁATY ZA PIERWSZE LOSOWO WYBRANE DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFEPAID1 = 2 lub 3 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEPAIDBY1_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEPAIDBY1_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEPAIDBY1_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEPAIDBY1_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||||||||
Każda zmienna NFEPAIDBY1_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEPAIDVAL1 | WYDATKI NA PIERWSZE LOSOWO WYBRANE DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO |
NFEPAID1 = 1 lub 2 lub (NFEPAID1 = 3 i NFEPAIDBY1_4 = 1) |
|||||||
W euro | |||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEPROVIDER1 | ORGANIZATOR PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Formalna instytucja edukacyjna | ||||||||||
2 | Pozaformalna instytucja edukacyjna lub szkoleniowa | ||||||||||
4 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||||||||||
11 | Inna instytucja publiczna lub prywatna | ||||||||||
8 | Osoba fizyczna | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFECERT1 | ŚWIADECTWO WYDANE PO ZAKOŃCZENIU PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | Tak, wymagane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę, organizację zawodową lub przepisy prawa | ||||||||||
2 | Tak, niewymagane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę, organizację zawodową lub przepisy prawa | ||||||||||
3 | Nie (potwierdzenie uczestnictwa) | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEUSEA1 | OBECNE WYKORZYSTANIE UMIEJĘTNOŚCI LUB WIEDZY ZDOBYTYCH PODCZAS PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
1 | W znacznym stopniu | ||||||||||
2 | W umiarkowanym stopniu | ||||||||||
3 | W bardzo niewielkim stopniu | ||||||||||
4 | Zupełnie nie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1 | REZULTATY PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFENUM > 1 | |||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOME1_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||||||||
Każda zmienna NFEOUTCOME1_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEOUTCOMEMAIN1 | NAJWAŻNIEJSZY REZULTAT PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO | NFEOUTCOME1 = 1 | |||||||
1 cyfra | Kod rezultatu od 1 do 7 jak w przypadku zmiennej NFEOUTCOME1 | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFERAND2 |
KOD DRUGIEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO Zmienne i kodowanie analogiczne jak w przypadku NFERAND1 |
NFENUM > 2 | |||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | WANT | CHĘĆ (WIĘKSZEGO) UCZESTNICTWA W KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU | Wszyscy | |||||||
1 | Osoba uczestniczyła w formalnej lub pozaformalnej edukacji, ale nie chciała w niej uczestniczyć więcej |
FEDNUM > 1 lub NFENUM > 1 |
|||||||||
2 | Osoba uczestniczyła w formalnej lub pozaformalnej edukacji i chciała w niej uczestniczyć więcej |
FEDNUM > 1 lub NFENUM > 1 |
|||||||||
3 | Osoba nie uczestniczyła w formalnej ani pozaformalnej edukacji i nie chciała w niej uczestniczyć | FEDNUM = 0 i NFENUM = 0 | |||||||||
4 | Osoba nie uczestniczyła w formalnej ani pozaformalnej edukacji, lecz chciała w niej uczestniczyć | FEDNUM = 0 i NFENUM = 0 | |||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | NONEED | BRAK POTRZEBY (DALSZEGO) KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA | WANT = 1 lub 3 | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE | POWODY BRAKU (WIĘKSZEGO) UCZESTNICTWA W FORMALNYM LUB POZAFORMALNYM KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU |
(WANT = 2 lub 4) lub NONEED = 2 |
|||||||
Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź): | |||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_01 | Warunki wstępne | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_02 | Koszt | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_03a | Brak wsparcia ze strony pracodawcy | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_03b | Brak wsparcia ze strony służb publicznych | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_04 | Harmonogram | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_05 | Odległość | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_07 | Obowiązki rodzinne | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_08a | Zdrowie | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_08b | Wiek | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_09 | Inne powody osobiste | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_10 | Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_12 | Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_13 | Brak wolnych miejsc | ||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFTYPE_14 | Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników | ||||||||
Każda zmienna DIFFTYPE_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy | |||||||||||
0 | Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
1 | Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | DIFFMAIN |
GŁÓWNY POWÓD BRAKU (WIĘKSZEGO) UCZESTNICTWA W KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU |
DIFFTYPE = 1 | |||||||
3 cyfry | Kod powodu od 01 do 14 jak w przypadku zmiennej DIFFTYPE | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczenie się nieformalne | INF |
UCZESTNICTWO W UCZENIU SIĘ NIEFORMALNYM W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY |
Wszyscy | |||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczenie się nieformalne | INFFAMILY | UCZENIE SIĘ OD CZŁONKA RODZINY, PRZYJACIELA LUB WSPÓŁPRACOWNIKA | ||||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczenie się nieformalne | INFMATERIAL | UCZENIE SIĘ Z WYKORZYSTANIEM MATERIAŁÓW DRUKOWANYCH (KSIĄŻEK, CZASOPISM BRANŻOWYCH ITP.) | ||||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczenie się nieformalne | INFDEVICE | UCZENIE SIĘ Z WYKORZYSTANIEM URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH (Z DOSTĘPEM DO INTERNETU LUB BEZ) | ||||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczenie się nieformalne | INFMUSEUM | UCZENIE SIĘ PODCZAS WIZYT Z PRZEWODNIKIEM W MUZEACH, OBIEKTACH HISTORYCZNYCH, PRZYRODNICZYCH LUB PRZEMYSŁOWYCH | ||||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczenie się nieformalne | INFLIBRARIES | UCZENIE SIĘ W OŚRODKACH EDUKACYJNYCH (M.IN. W BIBLIOTEKACH) | ||||||||
1 | Tak | ||||||||||
2 | Nie | ||||||||||
Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu | Uczenie się nieformalne | INFPURP | CEL UCZENIA SIĘ NIEFORMALNEGO W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY | INF = 1 | |||||||
1 | Co najmniej jedno działanie z zakresu uczenia się nieformalnego, związane z pracą | ||||||||||
2 | Niezwiązane z pracą | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | (LANGMOTHER) | JĘZYK(I) OJCZYSTY(E) | Wszyscy | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGMOTH1 | 3 cyfry | Kod pierwszego języka (ISO 639 alpha-3) | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGMOTH2 | 3 cyfry | Kod drugiego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED | UŻYWANE JĘZYKI INNE NIŻ OJCZYSTE | Wszyscy | |||||||
0-99 | Liczba innych języków | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED_1 | 3 cyfry | Kod pierwszego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED_2 | 3 cyfry | Kod drugiego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED_3 | 3 cyfry | Kod trzeciego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED_4 | 3 cyfry | Kod czwartego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED_5 | 3 cyfry | Kod piątego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED_6 | 3 cyfry | Kod szóstego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGUSED_7 | 3 cyfry | Kod siódmego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGBEST1 | PIERWSZY NAJLEPIEJ ZNANY JĘZYK INNY NIŻ JĘZYK OJCZYSTY | LANGUSED > 1 | |||||||
3 cyfry | Kod języka (ISO 639 alpha-3) | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGLEVEL1 | POZIOM PIERWSZEGO NAJLEPIEJ ZNANEGO JĘZYKA INNEGO NIŻ JĘZYK OJCZYSTY | LANGBEST1 * -1, -2 | |||||||
0 | Prawie żadne umiejętności językowe | ||||||||||
1 | Podstawowy (początkujący użytkownik) | ||||||||||
2 | Średni (samodzielny użytkownik) | ||||||||||
3 | Zaawansowany (biegły użytkownik) | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
-2 | Nie dotyczy | ||||||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGBEST2 |
DRUGI NAJLEPIEJ ZNANY JĘZYK INNY NIŻ JĘZYK OJCZYSTY Kodowany jak LANGBEST1 |
LANGUSED > 2 | |||||||
Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) | Umiejętności (według respondenta) | LANGLEVEL2 |
POZIOM DRUGIEGO NAJLEPIEJ ZNANEGO JĘZYKA INNEGO NIŻ JĘZYK OJCZYSTY Kodowany jak LANGLEVEL1 |
LANGBEST2 * -1, -2 | |||||||
Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia | Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia | GENHEALTH | SAMOOCENA OGÓLNEGO STANU ZDROWIA | Wszyscy | |||||||
1 | Bardzo dobry | ||||||||||
2 | Dobry | ||||||||||
3 | Średni (ani dobry ani zły) | ||||||||||
4 | Zły | ||||||||||
5 | Bardzo zły | ||||||||||
-1 | Nie podano | ||||||||||
Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia | Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia | GALI | OGRANICZENIA W CODZIENNEJ AKTYWNOŚCI SPOWODOWANE PROBLEMAMI ZDROWOTNYMI (GLOBALNY WSKAŹNIK OGRANICZEŃ AKTYWNOŚCI - GALI) | Wszyscy | |||||||
1 | Poważne ograniczenie | ||||||||||
2 | Ograniczenie, lecz niezbyt poważne | ||||||||||
3 | Brak ograniczeń | ||||||||||
-1 | Nie podano |
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
Grażyna J. Leśniak 11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
Grażyna J. Leśniak 27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
Grażyna J. Leśniak 25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
Robert Horbaczewski 20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
Monika Pogroszewska 02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2021.190.25 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2021/861 określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych oraz ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie kształcenie i szkolenie zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 |
Data aktu: | 21/05/2021 |
Data ogłoszenia: | 31/05/2021 |
Data wejścia w życie: | 20/06/2021 |