Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/701
z dnia 27 kwietnia 2021 r.
w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyj- ności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 48 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE 2  zmieniono rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/776 3  w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 4 .

(2) Decyzja wykonawcza 2011/665/UE zawiera kilka błędów w tabeli 2 w załączniku II, a mianowicie kilka parametrów europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji nie powinno mieć zastosowania do wagonów towarowych.

(3) Należy zatem sprostować decyzję wykonawczą 2011/665/UE.

(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wiersze zawierające parametry oznaczone numerami od 4.5.2 do 4.8.6 otrzymują brzmienie:
Parametr Format danych Zastosowanie w odniesieniu do kategorii pojazdów (Tak, Nie, Opcjonalnie, Punkt Otwarty) Parametry kompatybilności technicznej między pojazdem i siecią (sieciami) obszaru użytkowania
1. Pojazdy trakcyjne 2. Ciągnione pojazdy pasażerskie 3. Wagony towarowe 4. Pojazdy specjalne
"4.5.2 Masa projektowa Nagłówek (brak danych)
4.5.2.1 Masa projektowa w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.2.2 Masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.2.3 Masa projektowa przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3 Statyczny nacisk osi Nagłówek (brak danych)
4.5.3.1 Statyczny nacisk osi w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.3.2 Statyczny nacisk osi przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.3 Statyczny nacisk osi przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.4 Położenie osi na całej długości jednostki (odstęp między osiami):

a: Odległość między osiami

b: Odległość od osi końcowej do końca najbliższej płaszczyzny sprzęgu

c: Odległość między dwiema osiami wewnętrznymi

a [liczba] m b [liczba] m c [liczba] m

Wyjaśnienie wartości dla a, b i c [ciąg znaków]

T T N T T
4.5.5 Masa całkowita pojazdu (dla każdego pojazdu składającego się na daną jednostkę) [liczba] kg T T N T T
4.5.6 Masa na koło [liczba] kg T T N T T
4.6 Charakterystyka dynamiczna taboru Nagłówek (brak danych)
4.6.4 Połączenie maksymalnej prędkości i maksymalnego niedoboru przechyłki, w odniesieniu do których pojazd został oceniony [liczba] km/h - [liczba] mm T T T T T
4.6.5 Pochylenie poprzeczne szyny [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T T
4.7 Hamowanie Nagłówek (brak danych)
4.7.1 Maksymalne średnie opóźnienie [liczba] m/s2 T N N T N
4.7.2 Pojemność cieplna Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1 Skuteczność hamowania na torach o dużym nachyleniu przy normalnym obciążeniu użytkowym Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1.1 Przypadek referencyjny TSI [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T N
4.7.2.1.2 Prędkość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km/h T T T T N
4.7.2.1.3 Nachylenie (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] ‰ (mm/m) T T T T N
4.7.2.1.4 Odległość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km T T T T N
4.7.2.1.5 Czas (jeżeli nie określono odległości) (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] min T T T T N
4.7.2.1.6 Maksymalna pojemność cieplna hamulców [liczba] kJ T T T T N
4.7.3 Hamulec postojowy Nagłówek (brak danych)
4.7.3.3 Maksymalne nachylenie toru, na którym jednostka jest unieruchomiona wyłącznie przy użyciu hamulca postojowego (jeżeli pojazd jest w niego wyposażony) [liczba] ‰ (mm/m) T T N T N
4.7.3.4 Hamulec postojowy [wartość logiczna] T/N N N T N N
4.7.4 Układy hamulcowe zainstalowane w pojeździe Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1 Hamulec wiroprądowy Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1.1 Szynowy hamulec wiroprądowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.1.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca wiroprądowego (jedynie w przypadku gdy szynowy hamulec wiroprądowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2 Hamulec magnetyczny Nagłówek (brak danych)
4.7.4.2.1 Szynowy hamulec magnetyczny zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca magnetycznego (jedynie w przypadku gdy hamulec magnetyczny jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.3 Hamulec odzyskowy (jedynie w przypadku pojazdów zasilanych z trakcji elektrycznej) Nagłówek (brak danych)
4.7.4.3.1 Hamulec odzyskowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.4.3.2 Możliwość uniemożliwienia użycia hamulca odzyskowego (jedynie w przypadku gdy hamulec odzyskowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.5 Hamulec bezpieczeństwa: Droga hamowania i profil opóźnienia dla każdego stanu obciążenia dla danej konstrukcyjnej prędkości maksymalnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T N T N
4.7.6 W przypadku eksploatacji ogólnej:

Procent masy hamującej (lambda) lub masa hamująca

Lambda (%) [liczba] tony T T T T N
4.7.7 Hamulec służbowy: Przy maksymalnej sile hamowania służbowego: Droga hamowania, maksymalne opóźnienie, dla stanu obciążenia »masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym« przy maksymalnej prędkości konstrukcyjnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T T T N
4.7.8 Zabezpieczenie przed poślizgiem kół [wartość logiczna] T/N T T T T N
4.8 Charakterystyka geometryczna Nagłówek (brak danych)
4.8.1 Długość pojazdu [liczba] m T T N T N
4.8.2 Minimalna eksploatacyjna średnica koła [liczba] mm T T T T T
4.8.4 Minimalny dozwolony promień łuku poziomego [liczba] m T T N T T
4.8.5 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wypukłego [liczba] m T T T T N
4.8.6 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wklęsłego [liczba] m T T T T N"
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
2 Decyzja wykonawcza Komisji z dnia 4 października 2011 r. w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji (Dz.U. L 264 z 8.10.2011, s. 32).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014 i (UE) nr 1303/2014, rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108).
4 Decyzja delegowana Komisji (UE) 2017/1474 z dnia 8 czerwca 2017 r. uzupełniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w odniesieniu do szczegółowych celów dotyczących opracowania, przyjęcia i przeglądu technicznych specyfikacji interope- racyjności (Dz.U. L 210 z 15.8.2017, s. 5).

Zmiany w prawie

Sejm uchwalił rentę wdowią z poprawkami rządu

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak...

Beata Dązbłaż 26.07.2024
Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024