Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/701
z dnia 27 kwietnia 2021 r.
w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyj- ności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 48 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE 2  zmieniono rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/776 3  w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 4 .

(2) Decyzja wykonawcza 2011/665/UE zawiera kilka błędów w tabeli 2 w załączniku II, a mianowicie kilka parametrów europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji nie powinno mieć zastosowania do wagonów towarowych.

(3) Należy zatem sprostować decyzję wykonawczą 2011/665/UE.

(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wiersze zawierające parametry oznaczone numerami od 4.5.2 do 4.8.6 otrzymują brzmienie:
Parametr Format danych Zastosowanie w odniesieniu do kategorii pojazdów (Tak, Nie, Opcjonalnie, Punkt Otwarty) Parametry kompatybilności technicznej między pojazdem i siecią (sieciami) obszaru użytkowania
1. Pojazdy trakcyjne 2. Ciągnione pojazdy pasażerskie 3. Wagony towarowe 4. Pojazdy specjalne
"4.5.2 Masa projektowa Nagłówek (brak danych)
4.5.2.1 Masa projektowa w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.2.2 Masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.2.3 Masa projektowa przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3 Statyczny nacisk osi Nagłówek (brak danych)
4.5.3.1 Statyczny nacisk osi w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.3.2 Statyczny nacisk osi przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.3 Statyczny nacisk osi przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.4 Położenie osi na całej długości jednostki (odstęp między osiami):

a: Odległość między osiami

b: Odległość od osi końcowej do końca najbliższej płaszczyzny sprzęgu

c: Odległość między dwiema osiami wewnętrznymi

a [liczba] m b [liczba] m c [liczba] m

Wyjaśnienie wartości dla a, b i c [ciąg znaków]

T T N T T
4.5.5 Masa całkowita pojazdu (dla każdego pojazdu składającego się na daną jednostkę) [liczba] kg T T N T T
4.5.6 Masa na koło [liczba] kg T T N T T
4.6 Charakterystyka dynamiczna taboru Nagłówek (brak danych)
4.6.4 Połączenie maksymalnej prędkości i maksymalnego niedoboru przechyłki, w odniesieniu do których pojazd został oceniony [liczba] km/h - [liczba] mm T T T T T
4.6.5 Pochylenie poprzeczne szyny [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T T
4.7 Hamowanie Nagłówek (brak danych)
4.7.1 Maksymalne średnie opóźnienie [liczba] m/s2 T N N T N
4.7.2 Pojemność cieplna Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1 Skuteczność hamowania na torach o dużym nachyleniu przy normalnym obciążeniu użytkowym Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1.1 Przypadek referencyjny TSI [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T N
4.7.2.1.2 Prędkość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km/h T T T T N
4.7.2.1.3 Nachylenie (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] ‰ (mm/m) T T T T N
4.7.2.1.4 Odległość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km T T T T N
4.7.2.1.5 Czas (jeżeli nie określono odległości) (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] min T T T T N
4.7.2.1.6 Maksymalna pojemność cieplna hamulców [liczba] kJ T T T T N
4.7.3 Hamulec postojowy Nagłówek (brak danych)
4.7.3.3 Maksymalne nachylenie toru, na którym jednostka jest unieruchomiona wyłącznie przy użyciu hamulca postojowego (jeżeli pojazd jest w niego wyposażony) [liczba] ‰ (mm/m) T T N T N
4.7.3.4 Hamulec postojowy [wartość logiczna] T/N N N T N N
4.7.4 Układy hamulcowe zainstalowane w pojeździe Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1 Hamulec wiroprądowy Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1.1 Szynowy hamulec wiroprądowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.1.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca wiroprądowego (jedynie w przypadku gdy szynowy hamulec wiroprądowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2 Hamulec magnetyczny Nagłówek (brak danych)
4.7.4.2.1 Szynowy hamulec magnetyczny zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca magnetycznego (jedynie w przypadku gdy hamulec magnetyczny jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.3 Hamulec odzyskowy (jedynie w przypadku pojazdów zasilanych z trakcji elektrycznej) Nagłówek (brak danych)
4.7.4.3.1 Hamulec odzyskowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.4.3.2 Możliwość uniemożliwienia użycia hamulca odzyskowego (jedynie w przypadku gdy hamulec odzyskowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.5 Hamulec bezpieczeństwa: Droga hamowania i profil opóźnienia dla każdego stanu obciążenia dla danej konstrukcyjnej prędkości maksymalnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T N T N
4.7.6 W przypadku eksploatacji ogólnej:

Procent masy hamującej (lambda) lub masa hamująca

Lambda (%) [liczba] tony T T T T N
4.7.7 Hamulec służbowy: Przy maksymalnej sile hamowania służbowego: Droga hamowania, maksymalne opóźnienie, dla stanu obciążenia »masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym« przy maksymalnej prędkości konstrukcyjnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T T T N
4.7.8 Zabezpieczenie przed poślizgiem kół [wartość logiczna] T/N T T T T N
4.8 Charakterystyka geometryczna Nagłówek (brak danych)
4.8.1 Długość pojazdu [liczba] m T T N T N
4.8.2 Minimalna eksploatacyjna średnica koła [liczba] mm T T T T T
4.8.4 Minimalny dozwolony promień łuku poziomego [liczba] m T T N T T
4.8.5 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wypukłego [liczba] m T T T T N
4.8.6 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wklęsłego [liczba] m T T T T N"
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
2 Decyzja wykonawcza Komisji z dnia 4 października 2011 r. w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji (Dz.U. L 264 z 8.10.2011, s. 32).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014 i (UE) nr 1303/2014, rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108).
4 Decyzja delegowana Komisji (UE) 2017/1474 z dnia 8 czerwca 2017 r. uzupełniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w odniesieniu do szczegółowych celów dotyczących opracowania, przyjęcia i przeglądu technicznych specyfikacji interope- racyjności (Dz.U. L 210 z 15.8.2017, s. 5).

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.145.37

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
Data aktu: 27/04/2021
Data ogłoszenia: 28/04/2021
Data wejścia w życie: 18/05/2021