uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 806/2014 z dnia 15 lipca 2014 r. ustanawiające jednolite zasady i jednolitą procedurę restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji instytucji kredytowych i niektórych firm inwestycyjnych w ramach jednolitego mechanizmu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz jednolitego funduszu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 1 , w szczególności jego art. 42, art. 43 ust. 5, art. 50 ust. 3, art. 56 ust. 1-3, art. 61, 63 i 64,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 2 ,
uwzględniając konsultacje z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych,
(1) Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji (Single Resolution Board - "SRB") pełni rolę organu ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji w ramach jednolitego mechanizmu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji (Single Resolution Mechanism - "SRM") zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 806/2014. Misją SRB jest zapewnienie, aby restrukturyzacja i uporządkowana likwidacja banków znajdujących się w trudnej sytuacji przebiegały w sposób uporządkowany, wywierając jak najmniejszy wpływ na gospodarkę realną, system finansowy i finanse publiczne uczestniczących państw członkowskich i innych państw.
(2) SRB może przetwarzać dane osobowe w ramach różnych systemów funkcjonujących na terenie SRB (monitoring wizyjny, kontrola dostępu, rejestry odwiedzających). Informacje te są gromadzone ściśle ze względów bezpieczeństwa (np. w celu śledzenia liczby osób w budynku na potrzeby potencjalnej ewakuacji, co jest zgodne z decyzjami Komisji Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa) w celu zapobiegania zdarzeniom naruszającym ochronę w budynkach lub ich otoczeniu, wykrywania takich zdarzeń i ich dokumentowania.
(3) SRB, reprezentowana w tym przypadku przez kierownika swojego Działu Obsługi Administracyjnej i ICT, przetwarza kilka kategorii danych osobowych, w szczególności dane umożliwiające identyfikację, dane kontaktowe i dane służbowe. Dane osobowe są przechowywane w zabezpieczonym środowisku elektronicznym uniemożliwiającym bezprawny dostęp lub przekazanie danych osobom, które nie muszą mieć do nich dostępu. Przetwarzane dane osobowe są zatrzymywane zgodnie z zasadami KE dotyczącymi zatrzymywania danych. Po upływie okresu zatrzymania zgromadzone informacje, w tym dane osobowe, są usuwane stosownie do uzgodnionego okresu maksymalnego zatrzymania danych: rejestry odwiedzających: 6 miesięcy, nagrania z monitoringu wizyjnego: 30 dni, system kontroli dostępu: 2 miesiące.
(4) Wewnętrzne zasady powinny mieć zastosowanie do wszystkich procesów przetwarzania prowadzonych przez SRB w ramach realizacji jej działalności dla celów bezpieczeństwa, zapobiegania zdarzeń naruszających ochronę, wykrywania ich lub prowadzenia dochodzeń w ich sprawie, ochrony personelu, własności i informacji agencji, a także odwiedzających SRB.
(5) Wewnętrzne zasady powinny mieć zastosowanie do procesów przetwarzania prowadzonych w trakcie wewnętrznych dochodzeń w sprawie zdarzeń naruszających ochronę, a także w trakcie monitorowania działań następczych podejmowanych w rezultacie tych dochodzeń. Wewnętrzne zasady powinny mieć zastosowanie do procesów przetwarzania, które stanowią część działań powiązanych z sekcją bezpieczeństwa/infrastruktury SRB. Powinny one również obejmować pomoc i współpracę ze strony sekcji bezpieczeństwa/infrastruktury SRB udzielaną organom krajowym, belgijskim organom ścigania, OLAF, służbom ratunkowym i organizacjom międzynarodowym poza dochodzeniami administracyjnymi.
(6) SRB musi przedstawić uzasadnienie ścisłej konieczności i proporcjonalności ograniczeń w społeczeństwie demokratycznym oraz postępować z poszanowaniem istoty podstawowych praw i wolności;
(7) W ramach powyższego SRB ma obowiązek przestrzegać w możliwie szerokim zakresie w trakcie realizacji powyższych procedur praw podstawowych osób, których dane dotyczą, w szczególności tych związanych z prawem dostępu, prawem do sprostowania danych, prawem do usunięcia danych, prawem do przenoszenia danych itp., które to przewidziano w rozporządzeniu (UE) 2018/1725.
(8) Tym niemniej SRB może być zobowiązana do wstrzymania przekazania informacji osobie, której dane dotyczą, lub wykonania innych praw osoby, której dane dotyczą, w celu zabezpieczenia - w szczególności - własnych dochodzeń w sprawie zdarzeń naruszających ochronę, w tym danych z monitoringu wizyjnego lub systemów kontroli dostępu.
(9) SRB może zatem wstrzymać przekazanie informacji w celu zabezpieczenia dochodzeń w sprawie zdarzeń naruszających ochronę.
(10) SRB powinna znieść ograniczenia, gdy tylko przestaną występować warunki uzasadniające ograniczenie.
(11) SRB powinna regularnie, w odstępach sześciu miesięcy, monitorować warunki ograniczające i w razie konieczności dokonywać ich rewizji.
(12) SRB powinna w trakcie dokonywania rewizji konsultować się z inspektorem ochrony danych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Jednolitej Rady ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji | |
Elke KÖNIG | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.301.14 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja w sprawie wewnętrznych zasad dotyczących ograniczenia pewnych praw osób, których dane dotyczą, w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach dochodzeń wewnętrznych w sprawie zdarzenia naruszającego ochronę prowadzonych przez Jednolitą Radę ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji |
Data aktu: | 18/09/2019 |
Data ogłoszenia: | 22/11/2019 |
Data wejścia w życie: | 23/11/2019 |