Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1263 z dnia 20 września 2018 r. określającego formularz do celów przekazywania informacji przez operatorów świadczących usługi doręczania paczek na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/644

Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1263 z dnia 20 września 2018 r. określającego formularz do celów przekazywania informacji przez operatorów świadczących usługi doręczania paczek na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/644

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 238 z dnia 21 września 2018 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 26 kwietnia 2019 r.)

Na stronie 68 załącznik II otrzymuje brzmienie:

Formularz do celów przekazywania informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2018/644 (1)
Nazwa operatora świadczącego usługi doręczania

paczek

Numer wpisu do rejestru handlowego lub

podobnego rejestru

Data przekazania informacji (2)
Imię i nazwisko osoby wyznaczonej do kontaktów
Rok, za który przekazuje się informacje
Tabela 1. Liczba (3) paczek obsłużonych w poprzednim roku kalendarzowym oraz wielkość rocznego obrotu

w ramach usług doręczania paczek w poprzednim roku kalendarzowym (4) w państwie członkowskim, w którym operator świadczący usługi doręczania paczek prowadzi działalność (5)

Tabela 1.1. Usługi doręczania paczek krajowych
Jed-nost-ka Świadczone na

podstawie umowy

z nadawcą

Realizowane w imieniu innego operatora Uwagi
Liczba paczek (6)
Wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek (7)
Tabela 1.2. Usługi doręczania transgranicznych paczek przychodzących (z i spoza Unii/Europejskiego Obszaru

Gospodarczego (EOG))

Jed-nost-ka Świadczone na

podstawie umowy

z nadawcą

Realizowane w imieniu innego operatora Uwagi
Całkowita liczba paczek przychodzących (6)
w tym liczba paczek przychodzących Z Unii/EOG (6)
w tym liczba paczek przychodzących SPOZA Unii/EOG (6)
Wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących (7)
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących Z Unii/EOG (7)
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących SPOZA Unii/EOG (7)
Tabela 1.3. Usługi doręczania transgranicznych paczek wychodzących (do odbiorców z i spoza Unii/EOG)
Jed-nost-ka Świadczone na

podstawie umowy

z nadawcą

Realizowane w imieniu innego operatora Uwagi
Liczba paczek (6)
w tym liczba paczek wychodzących do odbiorców Z Unii/EOG (6)
w tym liczba paczek wychodzących do odbiorców SPOZA Unii/EOG (6)
Całkowita wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących (7)
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących do odbiorców

Z Unii/EOG (7)

w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących do odbiorców SPOZA Unii/EOG (7)
Tabela 2. Liczba osób zatrudnionych przez operatora świadczącego usługi doręczania paczek w poprzednim roku kalendarzowym, uczestniczących w świadczeniu usług doręczania paczek w państwie członkowskim,

w którym operator prowadzi działalność

30.06.20XX 31.12.20XX Uwagi
Pełny wymiar czasu pracy
Niepełny wymiar czasu pracy
Pracownicy zatrudnieni na

czas określony

Samozatrudnieni
RAZEM
Tabela 3. Informacje dotyczące charakterystyki usług doręczania paczek świadczonych przez

podwykonawców operatora świadczącego usługi doręczania paczek (8)

Nazwa podwykonawcy Przyj-mowa-

nie

Sortowanie Przemieszczanie Doręczanie Uwagi
Całkowita liczba podwykonawców (9)
Podwykonawca 1 (10)
Podwykonawca 2 (10)
Podwykonawca 3 (10)
Podwykonawca 4 (10)
Podwykonawca 5 (10)
Tabela 4. Nazwy podwykonawców operatora świadczącego usługi doręczania paczek (11)
Numer porządkowy podwykonawcy Nazwa podwykonawcy Uwagi
[...] (12) [...]
Tabela 5. Wszelkie publicznie dostępne cenniki dotyczące usług doręczania paczek obowiązujące w dniu

1 stycznia danego roku kalendarzowego (13)

Cennik dołączony

jako załącznik ....

Odnośnik(i):

_______________

(1) Zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2018/644 krajowe organy regulacyjne mogą nałożyć wymóg przekazywania dodatkowych informacji, oprócz informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 tego rozporządzenia. Wymóg przekazywania informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2018/644, obowiązuje z zastrzeżeniem przepisów art. 4 ust. 6 i 7 tego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 3 formularz przedkłada się do dnia 30 czerwca każdego roku kalendarzowego.

(3) Proszę uwzględnić pozycje wygenerowane w ramach działalności związanej zarówno ze standardowymi paczkami, jaki przesyłkami towarów obsługiwanymi w strumieniu przesyłek listowych.

(4) Jeżeli przekazane informacje opierają się na szacunkach, proszę opisać podstawę tych szacunków.

(5) Proszę podać informacje na temat faktycznych usług doręczania paczek świadczonych z danego miejsca prowadzenia działalności w państwie członkowskim w poprzednim roku kalendarzowym (wskazanym powyżej jako »rok, za który przekazuje się informacje«).

(6) W tysiącach.

(7) W tysiącach jednostek waluty krajowej, bez VAT.

(8) Proszę podać szacunkową liczbę podwykonawców świadczących którąkolwiek z usług w ramach łańcucha dostaw przesyłek pocztowych.

(9) Proszę podać liczbę podwykonawców uczestniczących w świadczeniu usług na każdym poszczególnym etapie (suma może być większa niż całkowita liczba podwykonawców, ponieważ niektórzy podwykonawcy mogą świadczyć usługi na kilku etapach).

(10) Proszę podać nazwy pięciu największych podwykonawców i wskazać, na których etapach łańcucha dostaw przesyłek pocztowych świadczą oni usługi.

(11) Proszę podać informacje dotyczące podwykonawców za poprzedni rok kalendarzowy.

(12) Proszę podać informacje bezpośrednio w tabeli lub załączyć do niniejszego formularza dokument zawierający wykaz podwykonawców.

(13) Proszę dołączyć do niniejszego formularza cennik oraz, jeżeli cennik jest dostępny w internecie, podać odnośnik(-i).

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.112.77

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1263 z dnia 20 września 2018 r. określającego formularz do celów przekazywania informacji przez operatorów świadczących usługi doręczania paczek na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/644
Data aktu: 26/04/2019
Data ogłoszenia: 26/04/2019
Data wejścia w życie: 11/10/2018