Rozporządzenie wykonawcze 2019/652 określające standardowy regulamin funkcjonowania komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów oraz standardowy formularz przekazywania informacji dotyczących publikacji ostatecznej decyzji zgodnie z dyrektywą Rady (UE) 2017/1852

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2019/652
z dnia 24 kwietnia 2019 r.
określające standardowy regulamin funkcjonowania komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów oraz standardowy formularz przekazywania informacji dotyczących publikacji ostatecznej decyzji zgodnie z dyrektywą Rady (UE) 2017/1852

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Rady (UE) 2017/1852 z dnia 10 października 2017 r. w sprawie mechanizmów rozstrzygania sporów dotyczących podwójnego opodatkowania w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 11 ust. 3 i art. 18 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywą (UE) 2017/1852 wprowadzono mechanizm skutecznego rozstrzygania sporów podatkowych między państwami członkowskimi dotyczący interpretacji i stosowania umów i konwencji, które przewidują wyeliminowanie podwójnego opodatkowania dochodów i, w stosownych przypadkach, kapitału.

(2) Dyrektywa (UE) 2017/1852 stanowi, że jeżeli procedura wzajemnego porozumiewania, która jest przewidziana jako pierwszy krok do rozstrzygnięcia sporów, nie doprowadzi w określonym terminie do porozumienia między właściwymi organami zainteresowanych państw członkowskich, spór może zostać przekazany do rozstrzygnięcia przez komisję doradczą lub komisję ds. pozasądowego rozstrzygania sporów.

(3) Dyrektywa (UE) 2017/1852 stanowi, że właściwe organy każdego państwa członkowskiego uczestniczącego w sporze podpisują regulamin funkcjonowania komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów ("regulamin funkcjonowania") oraz przekazują go zainteresowanym osobom, których dotyczy spór.

(4) Dyrektywa (UE) 2017/1852 stanowi, że Komisja ustanawia standardowe zasady funkcjonowania, które mają być stosowane, jeśli regulamin funkcjonowania nie został przekazany zainteresowanym osobom, których dotyczy spór, w przewidzianym terminie lub jeśli regulamin ten jest niekompletny. Należy zatem ustanowić standardowy regulamin funkcjonowania w celu zapewnienia ciągłości i skuteczności procedury rozstrzygania sporów. W związku z tym w standardowym regulaminie funkcjonowania należy stworzyć kompleksowe ramy proceduralne, tak żeby procedura rozstrzygania sporów funkcjonowała bez przeszkód i żeby prawa zainteresowanych osób, których dotyczy spór, były zagwarantowane, zgodnie z dyrektywą (UE) 2017/1852. Szczególnie ważne byłoby określenie podstawy prawnej sporu, zakresu uprawnień, jak również szczegółów dotyczących organizacji i funkcjonowania komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów, a także podziału kosztów. W celu zapewnienia niezależności komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów konieczne byłoby również kompleksowe ujawnianie wszelkich konfliktów interesów.

(5) Dyrektywa (UE) 2017/1852 stanowi, że właściwe organy mogą wyrazić zgodę na opublikowanie ostatecznej decyzji w całości, z zastrzeżeniem zgody zainteresowanej(-ych) osoby (osób), której(-ych) dotyczy spór. Dyrektywa (UE) 2017/1852 stanowi również, że w przypadku gdy właściwy organ lub zainteresowana(-e) osoba(-y), której(-ych) dotyczy spór, nie wyrażają zgody na publikację w całości ostatecznej decyzji, właściwe organy publikują streszczenie ostatecznej decyzji.

(6) W celu zagwarantowania spójnego przekazywania informacji dotyczących publikacji ostatecznej decyzji, należy ustanowić standardowy formularz. W celu zapewnienia przejrzystości w odniesieniu do ostatecznej decyzji oraz ochrony tajemnicy handlowej zainteresowanej(-ych) osoby (osób), której(-ych) dotyczy wniosek, standardowy formularz powinien uwarunkowywać publikację ostatecznej decyzji w sprawie porozumienia od zgody w właściwych organów oraz zainteresowanej(-ych) osoby (osób), której(-ych) dotyczy spór. W przypadku gdy jedna ze stron nie zgadza się na publikację, przepisy powinny przewidywać wydanie streszczenia ostatecznej decyzji i określać elementy, które powinny być w nim uwzględnione. Należy również przyznać zainteresowanej osobie, której dotyczy spór, prawo do zwrócenia się do właściwych organów z wnioskiem o niepublikowanie informacji dotyczących tajemnicy handlowej.

(7) Aby zagwarantować pewność prawa i prawidłowe funkcjonowanie systemu, niniejsze rozporządzenie powinno zacząć obowiązywać po upływie terminu transpozycji określonego w art. 22 ust. 1 akapit pierwszy dyrektywy (UE) 2017/1852.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ds. rozstrzygania sporów,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Standardowy regulamin funkcjonowania

W przypadku gdy właściwe organy państw członkowskich zaangażowane w procedurę rozstrzygania sporów na mocy dyrektywy (UE) 2017/1852 nie przekazały regulaminu funkcjonowania komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów ("regulamin funkcjonowania") lub przekazały niekompletny regulamin funkcjonowania zainteresowanej(-ym) osobie (osobom), której(-ych) dotyczy spór, niezależne osoby cieszące się powszechnym uznaniem i przewodniczący uzupełniają regulamin funkcjonowania w oparciu o standardowy formularz określony w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Standardowy formularz do przekazywania informacji dotyczących publikacji ostatecznej decyzji

Jeżeli właściwe organy państw członkowskich uczestniczące w procedurze rozstrzygania sporów na mocy dyrektywy (UE) 2017/1852 przekazują informacje, o których mowa w art. 18 ust. 2 i 3 tej dyrektywy, stosują one standardowy formularz określony w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Wejście w życie i stosowanie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 lipca 2019 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 24 kwietnia 2019 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

CZĘŚĆ 1

STANDARDOWY REGULAMIN FUNKCJONOWANIA KOMISJI DORADCZEJ LUB KOMISJI

DS. POZASĄDOWEGO ROZSTRZYGANIA SPORÓW

(ART. 11 UST. 3 DYREKTYWY (UE) 2017/1852)

[Wypełniają niezależne osoby cieszące się powszechnym uznaniem i przewodniczący oraz podpisują właściwe organy zainteresowanych państw członkowskich]

[W przypadku powołania komisji doradczej do celów art. 6 ust. 1 lit. a) dyrektywy (UE) 2017/1852, wypełnić tylko pozycje oznaczone *]

1. INFORMACJE OGÓLNE*

Nazwisko osoby (osób), której (-ych) dotyczy spór, adres (-y), numer (-y) identyfikacji podatkowej (NIP): __________________________

Państwo członkowskie zamieszkania lub siedziby do celów podatkowych osoby (osób), której (-ych) dotyczy spór: _________________________________

Zainteresowane państwa członkowskie: _________________________________

Pełen adres i dane osoby odpowiedzialnej za kontakty w imieniu osoby (osób), której (-ych) dotyczy spór (w tym numer telefonu i adres e-mail): _________________________________

Nazwiska i dane doradców (pełnomocników) osoby (osób), której (-ych) dotyczy spór (w stosownych przypadkach: _________________________________

2. SKŁAD KOMISJI DORADCZEJ LUB KOMISJI DS. POZASĄDOWEGO ROZSTRZYGANIA SPORÓW

2.1. Rodzaj komisji:

Komisja doradcza

Komisja ds. pozasądowego rozstrzygania sporów

2.2. Typ procedury rozstrzygania sporów:

procedura "niezależna opinia"

procedura "ostateczna oferta"

inne, proszę określić: _________________________________

2.3. Liczba członków i informacje ogólne *:

Przewodniczący

________________________________________ Niezależne osoby cieszące się powszechnym uznaniem i _________________________________ zastępcy

_______________________________ Przedstawiciele właściwych organów

Przewodniczący:

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

Obywatelstwo: ________________________ Adres i dane kontaktowe (w tym adres e-mail i numer telefonu – nieobowiązkowe): _______________________________

Niezależna osoba ciesząca się powszechnym uznaniem (wyznaczona przez ____________________):

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

Obywatelstwo: ________________________ Adres i dane kontaktowe (w tym adres e-mail i numer telefonu – nieobowiązkowe): ______________________________

Zastępca (wyznaczony przez _________________________________):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Obywatelstwo: ________________________ Adres i dane kontaktowe (w tym adres e-mail i numer telefonu – nieobowiązkowe): ______________________________

Niezależna osoba ciesząca się powszechnym uznaniem (wyznaczona przez ____________________):

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________Obywatelstwo: ________________________ Adres i dane kontaktowe (w tym adres e-mail i numer telefonu – nieobowiązkowe): _______________________________

Zastępca (wyznaczony przez _________________________________):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Obywatelstwo: ________________________ Adres i dane kontaktowe (w tym adres e-mail i numer telefonu - nieobowiązkowe): _______________________________

Właściwe organy (przedstawiciel mianowany dla ______________________________)

Adres i dane kontaktowe (w tym adres e-mail i numer telefonu):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Właściwe organy (przedstawiciel wyznaczony dla ______________________________)

Adres i dane kontaktowe (w tym adres e-mail i numer telefonu):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________W stosownych przypadkach dodać linie dla dodatkowych uczestników

Ponadto, w odniesieniu do niezależnych osób cieszących się powszechnym uznaniem, dołączone są ewentualnie do niniejszego standardowego regulaminu funkcjonowania ich życiorysy i referencje (lub: dokumenty) ze szczegółowymi informacjami na temat ich kompetencji i kwalifikacji. Ujawnienie wszelkich konfliktów interesów określonych w części 2 należy zgodnie z prawem podpisać i załączyć

3. OPIS I CHARAKTERYSTYKA KWESTII SPORNEJ*

Opis przedmiotu sporu:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Okres(y) rozliczeniowy(-e)

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Sektor gospodarki (lub: rodzaj działalności gospodarczej):

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Odniesienia do obowiązujących przepisów i traktatów:

Przepisy prawa krajowego (podać szczegółowe odesłanie do odpowiednich artykułów – można załączyć pełen tekst przepisów)

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Konwencje w sprawie unikania podwójnego opodatkowania (dwu- lub wielostronne - podać szczegółowe odesłanie do odpowiednich artykułów - można załączyć pełen tekst przepisów)

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Konwencja w sprawie eliminowania podwójnego opodatkowania w przypadku korekty zysków przedsiębiorstw powiązanych (90/436/EWG) (1) (należy podać szczegółowe dane dotyczące odpowiednich artykułów – można dołączyć pełne przepisy)

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Wszelkie inne odesłania prawne uzgodnione przez właściwe organy:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Kwoty za dany rok podatkowy i inne szczegóły dotyczące spornego stosowania lub interpretowania umowy lub konwencji, zgodne z danymi w skardze złożonej przez osobę, której dotyczy spór i zweryfikowane przez właściwe organy:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

4. ZAKRES ZAGADNIEŃ UZGODNIONY PRZEZ WŁAŚCIWE ORGANY:

Opis kwestii prawnych podlegających interpretacji w przedmiotowym sporze:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Opis okoliczności faktycznych, które należy uwzględnić, oraz kwestii faktycznych, co do których właściwe organy potrzebują wyjaśnień i/lub interpretacji ze strony komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

5. HARMONOGRAM PROCEDURY ROZSTRZYGANIA SPORÓW*

Ostateczny termin wydania opinii:

__________________________________________________________________________________________

Terminy na zgłoszenia przez właściwe organy i osoby, których dotyczy spór, w tym dokumentów lub innych dowodów i/lub opinii ekspertów; skutki nieterminowych zgłoszeń (jeżeli takie są):

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Planowane daty i miejsce przesłuchań (jeżeli mają miejsce):

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Planowane daty stawienia się na przesłuchaniach osoby (osób), której (-ych) dotyczy spór (lub ich reprezentantów) lub osób trzecich (jeżeli ma miejsce):

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

6. ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE*

Miejsce (-a) posiedzeń komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów: _________________________________

Usługi administracyjne, które mogą być potrzebne komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów do wypełniania ich funkcji:

__________________________________________________________________________________________

Język (-i) roboczy (-e) procedury rozstrzygania sporów: ______________________

Ewentualna potrzeba przetłumaczenia dokumentów (w całości lub częściowo): ________________________

Ewentualna potrzeba tłumaczenia ustnych wystąpień: ________________________

Informacje praktyczne dotyczące składania pisemnych dokumentów i dowodów (np. sposoby ich składania, kopie, rejestracja, odesłania do nich):

__________________________________________________________________________________________

Przepływ komunikacji pisemnej pomiędzy właściwymi organami a osobą (osobami), której (-ych) dotyczy spór (w tym sposoby wysyłania dokumentów):

__________________________________________________________________________________________

Ustalenia dotyczące wniosków o udzielenie informacji składanych przez komisję doradczą lub komisję ds. pozasądowego rozstrzygania sporów oraz odpowiedzi na te wnioski udzielone przez osobę (osoby),

której (-ych) dotyczy spór i właściwe organy: _________________________________

Eksperci i inne ewentualne strony trzecie (warunki składania opinii ustnych i pisemnych):

__________________________________________________________________________________________

Warunki dopuszczalności dokumentów (np. oryginały lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem itp.):

__________________________________________________________________________________________

Ustalenia dotyczące przedstawiania obszernych i skomplikowanych dowodów (np. za pomocą streszczeń, tabel, wykresów, wyciągów lub wybranych przykładów):

__________________________________________________________________________________________

Ustalenia dotyczące protokołowania przesłuchań: ____________________________

Inne (należy określić, w tym inne ustalenia proceduralne, dowodowe i logistyczne, które mogą mieć zastosowanie):

__________________________________________________________________________________________

7. OPINIA

Ewentualne wymogi dotyczące składania lub przedstawiania opinii:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

8. KOSZTY*

Koszty są dzielone między państwa członkowskie:

W stosunku do: _________________________________

Po równo

Koszty obejmują (o ile takie są):

Koszty poniesione przez niezależne osoby cieszące się powszechnym uznaniem: ________________________

Honoraria niezależnych osób cieszących się powszechnym uznaniem (ograniczone do 1 000 EUR na osobę za dzień posiedzenia): _________________________________

Koszty tłumaczeń pisemnych _________________________________

Koszty tłumaczeń ustnych _________________________________

Pozostałe koszty administracyjne (w tym koszty sekretariatu)

_______________________________________________________________________________________

Inne informacje i ustalenia dotyczące kosztów (należy określić):

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

9. INNE

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Data:

Podpis przedstawicieli właściwych organów państw członkowskich:

_____________________________ _________________________________

CZĘŚĆ 2

UJAWNIANIE WSZELKICH KONFLIKTÓW INTERESÓW

[Do wypełnienia przez każdą wyznaczoną niezależną osobę cieszącą się powszechnym uznaniem i jej zastępcę]

Nazwisko: _________________________________

Imię: __________________________

Osoba wyznaczona przez: _________________________________

Uważam, że jestem niezależny (-a) i bezstronny (-a). Zgodnie z moją najlepszą wiedzą oraz po przeprowadzeniu z należytą starannością weryfikacji, oświadczam, że nie istnieje żaden interes, związek ani jakakolwiek inna kwestia, przeszłe lub obecne, które powinienem (powinnam) ujawnić, ponieważ mogłyby one wpłynąć na moją niezależność lub bezstronność, lub które mogłyby stwarzać uzasadnione podejrzenie stronniczości w postępowaniu.

Potwierdzenie z ujawnieniem: Jestem obiektywny (-a) i zamierzam takim (-ą) pozostać. Jestem również świadomy (-a) obowiązku ujawnienia wszelkich faktów lub okoliczności, których charakter mógłby podać w wątpliwość moją niezależność przed właściwymi organami. W tym kontekście zwracam Państwa uwagę na następujące kwestie:

__________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Niniejsze ujawnienie nie zwalnia mnie ze stałego obowiązku ujawniania faktów i okoliczności, które mogłyby wpłynąć na moją niezależność.

Data:

Podpis wyznaczonej niezależnej osoby lub jej zastępcy:

_____________________________

_____

_______________

(1) Dz.U L 225 z 20.8.1990, s. 10.

ZAŁĄCZNIK  II

STANDARDOWY FORMULARZ DO PRZEKAZYWANIA INFORMACJI DOTYCZĄCYCH PUBLIKACJI OSTATECZNEGO ROZSTRZYGNIĘCIA

(ART. 18 UST. 4 DYREKTYWY (UE) 2017/1852)

[Wypełniają właściwe organy każdego zainteresowanego państwa członkowskiego]

Publikacja ostatecznego rozstrzygnięcia
1 Zgoda właściwych organów na opublikowanie ostatecznego rozstrzygnięcia w całości Tak Nie
2. Zgoda osoby (osób), której (-ych) dotyczy spór na opublikowanie ostatecznego rozstrzygnięcia w całości Tak Nie
W przypadku gdy odpowiedź brzmi "Tak" zarówno w pkt 1, jak i w pkt 2:
a) Publikacja ostatecznego rozstrzygnięcia w całości
Tekst ostatecznego rozstrzygnięcia w całości:
W przypadku, gdy w pkt 1 lub pkt 2 została zaznaczona odpowiedź "Nie":
b) Publikacja streszczenia ostatecznego rozstrzygnięcia
(i) opis zagadnienia i przedmiotu sporu ...
(ii) data ...
(iii) odnośne okresy rozliczeniowe ...
(iv) podstawa prawna ...
(v) sektor przemysłu ...
(vi) krótki opis ostatecznego rozstrzygnięcia ...
(vii) opis zastosowanej metody postępowania arbitrażowego ...
Ostateczne rozstrzygnięcie zostało przeredagowane ze względu na tajemnicę handlową, biznesową, przemysłową, służbową, związaną z działalnością handlową lub na fakt, że jest sprzeczne z porządkiem publicznym.
1 Dz.U. L 265 z 14.10.2017, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.110.26

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2019/652 określające standardowy regulamin funkcjonowania komisji doradczej lub komisji ds. pozasądowego rozstrzygania sporów oraz standardowy formularz przekazywania informacji dotyczących publikacji ostatecznej decyzji zgodnie z dyrektywą Rady (UE) 2017/1852
Data aktu: 24/04/2019
Data ogłoszenia: 25/04/2019
Data wejścia w życie: 01/07/2019, 15/05/2019