Rozporządzenie delegowane 2017/1946 w sprawie uzupełnienia dyrektyw 2004/39/WE i 2014/65/UE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących wyczerpującego wykazu informacji, które potencjalni nabywcy muszą umieścić w powiadomieniu o planowanym nabyciu znacznego pakietu akcji w firmie inwestycyjnej

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2017/1946
z dnia 11 lipca 2017 r.
w sprawie uzupełnienia dyrektyw 2004/39/WE i 2014/65/UE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących wyczerpującego wykazu informacji, które potencjalni nabywcy muszą umieścić w powiadomieniu o planowanym nabyciu znacznego pakietu akcji w firmie inwestycyjnej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę 2004/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych zmieniającą dyrektywę Rady 85/611/EWG i 93/6/EWG i dyrektywę 2000/12/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylającą dyrektywę Rady 93/22/EWG 1 , w szczególności jej art. 10a ust. 8 akapit trzeci,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniającą dyrektywę 2002/92/WE i dyrektywę 2011/61/UE 2 , w szczególności jej art. 12 ust. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Od potencjalnego nabywcy znacznego pakietu akcji w firmie inwestycyjnej należy wymagać przedłożenia wyczerpującego wykazu informacji w chwili wstępnego powiadomienia, aby umożliwić właściwym organom przeprowadzenie oceny planowanego nabycia. Potencjalny nabywca powinien dostarczyć informacje dotyczące jego tożsamości i tożsamości osób, które będą kierowały działalnością, niezależnie od tego, czy jest on osobą fizyczną, czy prawną, tak by umożliwić właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej przeprowadzenie oceny reputacji wspomnianego potencjalnego nabywcy.

(2) Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą prawną, konieczne są także informacje dotyczące tożsamości beneficjentów rzeczywistych oraz reputacji i doświadczenia osób, które faktycznie kierują działalnością potencjalnego nabywcy. Podobnie, jeżeli potencjalny nabywca ma lub ma mieć strukturę funduszu powierniczego, konieczne jest uzyskanie przez właściwy organ właściwy dla jednostki docelowej informacji dotyczących zarówno tożsamości powierników, którzy będą zarządzać aktywami funduszu powierniczego, jak również tożsamości beneficjentów rzeczywistych przedmiotowych aktywów, aby był on w stanie ocenić reputację i doświadczenie tych osób.

(3) Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą fizyczną, konieczne jest uzyskanie informacji zarówno w odniesieniu do potencjalnego nabywcy, jak i w odniesieniu do każdego przedsiębiorstwa formalnie kierowanego lub kontrolowanego przez potencjalnego nabywcę, w celu zapewnienia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej kompletnych informacji istotnych dla przeprowadzenia oceny reputacji. Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą prawną, konieczne jest uzyskanie tych informacji w odniesieniu do każdej osoby, która faktycznie kieruje działalnością potencjalnego nabywcy, każdego przedsiębiorstwa podlegającego kontroli potencjalnego nabywcy i każdego akcjonariusza wywierającego znaczący wpływ na potencjalnego nabywcę, w celu zapewnienia właściwemu organowi kompletnych informacji istotnych dla przeprowadzenia oceny reputacji.

(4) Informacje istotne dla przeprowadzenia oceny reputacji powinny zawierać szczegółowe informacje na temat postępowań karnych, które miały miejsce w przeszłości lub które są w toku, oraz spraw cywilnych i administracyjnych. Podobnie należy dostarczyć informacje na temat wszelkich wszczętych dochodzeń i postępowań, sankcji lub innych orzeczeń o wykonaniu przeciwko potencjalnemu nabywcy, jak również inne informacje dotyczące takich kwestii jak odmowa rejestracji bądź zwolnienie z pracy lub ze stanowiska wymagającego zaufania, które uznaje się za istotne dla przeprowadzenia oceny reputacji potencjalnego nabywcy.

(5) Potencjalny nabywca powinien przedstawić informacje na temat tego, czy inny właściwy organ lub inny organ przeprowadził już ocenę jego reputacji jako nabywcy lub jako osoby, która kieruje działalnością instytucji kredytowej, zakładu ubezpieczeń na życie, zakładu ubezpieczeń lub zakładu reasekuracji, firmy inwestycyjnej lub jakiejkolwiek innej jednostki, a jeżeli tak - przedstawić wynik takiej oceny, aby zapewnić należyte uwzględnienie przez właściwy organ właściwy dla jednostki docelowej wyników dochodzeń prowadzonych przez inne organy w prowadzonej przez ten organ ocenie potencjalnego nabywcy.

(6) Należy przedstawić informacje finansowe dotyczące potencjalnego nabywcy w celu przeprowadzenia oceny stabilności potencjalnego nabywcy pod względem finansowym.

(7) Należy przedstawić informacje dotyczące finansowych i niefinansowych interesów lub powiązań potencjalnego nabywcy z wszelkimi akcjonariuszami lub dyrektorami lub członkami kadry kierowniczej wyższego szczebla jednostki docelowej bądź z osobą upoważnioną do wykonywania prawa głosu w jednostce docelowej lub z samą jednostką docelową lub grupą, do której dana jednostka należy, w celu umożliwienia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej przeprowadzenia oceny dotyczącej tego, czy istnienie jakiegokolwiek potencjalnego konfliktu interesów nie wpłynie na stabilność potencjalnego nabywcy pod względem finansowym.

(8) Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą prawną, konieczne są określone dodatkowe informacje, w tym informacje na temat akcji, które są w posiadaniu lub mają się znaleźć w posiadaniu przed planowanym nabyciem i po nabyciu, aby umożliwić właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej dokonanie oceny planowanego nabycia, ponieważ w takich przypadkach struktury prawne i grupowe mogą być złożone i mogą wymagać przeprowadzenia szczegółowego przeglądu pod względem reputacji, bliskich powiązań, potencjalnego działania we współpracy z innymi stronami i zdolności właściwego organu właściwego dla jednostki docelowej do kontynuowania skutecznego nadzoru nad jednostką docelową.

(9) Jeżeli potencjalny nabywca jest podmiotem z siedzibą w państwie trzecim lub stanowi część grupy mającej siedzibę poza Unią Europejską, należy dostarczyć dodatkowe informacje, aby właściwy organ właściwy dla jednostki docelowej mógł ocenić, czy istnieją przeszkody utrudniające skuteczny nadzór nad jednostką docelową wynikające z systemu prawnego obowiązującego w państwie trzecim, oraz aby mógł on również poznać reputację potencjalnego nabywcy w danym państwie trzecim.

(10) Jeżeli potencjalny nabywca jest państwowym funduszem majątkowym, powinien on dostarczyć informacje na temat podmiotów sprawujących kontrolę nad funduszem i jego polityki inwestycyjnej. Ma to znaczenie dla właściwego organu właściwego dla jednostki docelowej zarówno pod względem oceny reputacji, jak i pod względem oceny dotyczącej tego, czy istnieje wpływ na skuteczny nadzór nad jednostką docelową.

(11) Należy wymagać przedstawienia konkretnych informacji umożliwiających przeprowadzenie oceny dotyczącej tego, czy planowane nabycie wpłynie na zdolność właściwego organu właściwego dla jednostki docelowej do prowadzenia skutecznego nadzoru nad daną jednostką docelową. Powinno to obejmować ocenę tego, czy bliskie powiązania potencjalnego nabywcy będą miały wpływ na zdolność danej jednostki docelowej do dalszego dostarczania organowi nadzoru terminowych i dokładnych informacji. W odniesieniu do osób prawnych konieczna jest także ocena wpływu planowanego nabycia na nadzór skonsolidowany nad jednostką docelową i grupą, do której jednostka ta należałaby po nabyciu.

(12) Potencjalny nabywca, który powinien być w stanie przedstawić dowody wykazujące pierwotne źródło wszystkich środków finansowych i aktywów, powinien przedstawić informacje dotyczące finansowania planowanego nabycia, w tym informacje dotyczące wszystkich środków i źródeł finansowania, aby umożliwić właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej przeprowadzenie oceny dotyczącej tego, czy istnieje ryzyko działalności związanej z praniem pieniędzy.

(13) Potencjalni nabywcy posiadający znaczny pakiet akcji w jednostce docelowej obejmujący 20-50 % akcji powinni przedstawić właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej informacje dotyczące swojej strategii, aby zapewnić wszechstronną ocenę planowanego nabycia. Podobnie potencjalni nabywcy, którzy posiadają znaczny pakiet akcji w jednostce docelowej obejmujący mniej niż 20 % akcji, ale którzy wywierają na nią równoważny wpływ za pomocą innych środków, takich jak powiązania między potencjalnym nabywcą a akcjonariuszami, istnienie umów akcjonariuszy, podział akcji, udział kapitałowy i prawa głosu w ramach akcjonariuszy lub pozycja potencjalnego nabywcy w strukturze grupy jednostki docelowej, również powinni przedstawiać te informacje, aby zapewnić wysoki poziom spójności w ocenie przypadków planowanego nabycia.

(14) Jeżeli zaproponowano zmianę pod względem kontroli jednostki docelowej, potencjalny nabywca powinien zasadniczo przedłożyć kompletny biznesplan. Jeżeli jednak nie zaproponowano żadnej zmiany pod względem kontroli jednostki docelowej, wystarczy dysponować pewnymi informacjami dotyczącymi przyszłej strategii jednostki i zamiarów potencjalnego nabywcy w stosunku do jednostki docelowej, aby ocenić, czy przedmiotowe nabycie nie wpłynie na stabilność potencjalnego nabywcy pod względem finansowym.

(15) W niektórych przypadkach wystarczającym rozwiązaniem jest, aby potencjalny nabywca był zobowiązany do przedstawienia jedynie ograniczonych informacji. W szczególności, jeżeli właściwy organ właściwy dla jednostki docelowej przeprowadził ocenę potencjalnego nabywcy w ciągu ostatnich dwóch lat lub jeżeli jednostka docelowa jest małą firmą inwestycyjną, a potencjalny nabywca jest podmiotem, który jest upoważniony do prowadzenia działalności na terenie Unii i podlega nadzorowi na terenie Unii, konieczne powinno być dostarczenie właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej jedynie określonych ograniczonych informacji.

(16) Wszelka wymiana lub wszelkie przekazywanie informacji między właściwymi organami, innymi organami, podmiotami lub osobami powinny odbywać się zgodnie z przepisami dotyczącymi danych osobowych określonymi w dyrektywie 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 3 .

(17) Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 4  ma zastosowanie w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) w ramach stosowania niniejszego rozporządzenia.

(18) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowią projekty regulacyjnych standardów technicznych przedłożone Komisji Europejskiej przez ESMA.

(19) ESMA przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat projektów regulacyjnych standardów technicznych, które stanowią podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy możliwych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o opinię do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 5 .

(20) Dyrektywa 2014/65/UE weszła w życie z dniem 2 lipca 2014 r. Artykuł 12 ust. 8 tej dyrektywy zastępuje art. 10a ust. 8 dyrektywy 2004/39/WE i zawiera uprawnienia ESMA do opracowania regulacyjnych standardów technicznych, które są identyczne z przewidzianymi na mocy art. 10a ust. 8 dyrektywy 2004/39/WE. Ponadto treść art. 10b ust. 4 i art. 10 ust. 4 dyrektywy 2004/39/WE jest również identyczna z treścią art. 13 ust. 4 i art. 11 ust. 2 dyrektywy 2014/65/UE. Zgodnie z art. 94 akapit pierwszy dyrektywy 2014/65/UE dyrektywa 2004/39/WE straci moc ze skutkiem od dnia 3 stycznia 2018 r. Przyjęcie standardów technicznych przez Komisję zgodnie z art. 10a ust. 8 dyrektywy 2004/39/WE powinno być również uznawane za zgodne z art. 12 ust. 8 dyrektywy 2014/65/UE, co oznacza, że te standardy techniczne będą w dalszym ciągu obowiązywać po dniu 3 stycznia 2018 r. bez potrzeby wprowadzania jakichkolwiek dalszych zmian,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

W niniejszym rozporządzeniu określa się przepisy dotyczące informacji, jakie potencjalny nabywca ma uwzględnić w powiadomieniu o planowanym nabyciu skierowanym do właściwych organów właściwych dla firmy inwestycyjnej, w odniesieniu do której wspomniany nabywca pragnie nabyć lub zwiększyć znaczny pakiet akcji ("jednostka docelowa"), na potrzeby oceny planowanego nabycia.

Artykuł  2

Informacje, które ma przedstawić potencjalny nabywca

Potencjalny nabywca przedstawia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej informacje określone w art. 3-12, stosownie do przypadku, w zależności od tego, czy dane informacje dotyczą osoby fizycznej, osoby prawnej czy funduszu powierniczego.

Artykuł  3

Informacje ogólne dotyczące tożsamości potencjalnego nabywcy

1. 
Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą fizyczną, przedstawia on właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje identyfikacyjne:
a)
dane osobowe, w tym imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, adres i dane kontaktowe oraz, jeżeli jest dostępny, osobisty krajowy numer identyfikacyjny;
b)
szczegółowy życiorys lub równoważny dokument, w którym określa się stosowne wykształcenie i szkolenia, wcześniejsze doświadczenie zawodowe i wszelką działalność zawodową lub inne sprawowane obecnie odpowiednie funkcje.
2. 
Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą prawną, przedstawia on właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje:
a)
dokumenty potwierdzające nazwę firmy i oficjalny adres siedziby zarządu oraz adres pocztowy, jeżeli jest inny, dane kontaktowe i krajowy numer identyfikacyjny, jeżeli jest dostępny;
b)
rejestrację formy prawnej zgodnie z odpowiednimi przepisami krajowymi;
c)
aktualny przegląd działalności przedsiębiorczej danej osoby prawnej;
d)
kompletny wykaz osób, które faktycznie kierują działalnością, oraz w odniesieniu do każdej z tych osób imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, adres, dane kontaktowe, krajowy numer identyfikacyjny, jeżeli jest dostępny, a także szczegółowy życiorys, w którym określa się stosowne wykształcenie i szkolenia, wcześniejsze doświadczenie zawodowe i działalność zawodową lub inne sprawowane obecnie odpowiednie funkcje;
e)
tożsamość wszystkich osób, które mogą być uznane za beneficjentów rzeczywistych osoby prawnej, oraz ich imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, adres, dane kontaktowe, a także krajowy numer identyfikacyjny, jeżeli jest dostępny.
3. 
Jeżeli potencjalny nabywca jest lub ma stać się funduszem powierniczym, przedstawia on właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje:
a)
tożsamość wszystkich powierników, którzy zarządzają aktywami na warunkach określonych w umowie powierniczej;
b)
tożsamość wszystkich osób, które są beneficjentami rzeczywistymi aktywów funduszu powierniczego, oraz informacje dotyczące ich odpowiednich udziałów w podziale dochodów;
c)
tożsamość wszystkich osób, które są ustanawiającymi fundusz powierniczy.
Artykuł  4

Dodatkowe informacje dotyczące potencjalnego nabywcy, który jest osobą fizyczną

Potencjalny nabywca, który jest osobą fizyczną, przedstawia również właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje:

a)
w odniesieniu do potencjalnego nabywcy i każdego przedsiębiorstwa kierowanego lub kontrolowanego przez potencjalnego nabywcę, za ostatnie dziesięć lat:
1)
informacje dotyczące uprzedniej karalności lub dochodzeń lub postępowań karnych, istotnych spraw cywilnych i administracyjnych oraz postępowań dyscyplinarnych, włącznie z dyskwalifikacją jako dyrektor spółki, niewypłacalnością, upadłością lub podobnymi procedurami, w szczególności za pomocą dokumentu urzędowego lub innego równoważnego dokumentu;
2)
informacje dotyczące wszczętych dochodzeń, postępowań egzekucyjnych, sankcji lub innych orzeczeń o wykonaniu przeciwko potencjalnemu nabywcy, które można przedstawić w drodze oświadczenia;
3)
informacje o odmowie rejestracji, zezwolenia, członkostwa lub licencji na prowadzenie transakcji handlowych, działalności lub wykonywanie zawodu, bądź informacje dotyczące cofnięcia, unieważnienia lub wygaśnięcia takiej rejestracji, zezwolenia, członkostwa lub licencji; bądź informacje o wydaleniu przez organ regulacyjny lub rządowy, organ zawodowy lub stowarzyszenie zawodowe;
4)
informacje na temat zwolnienia z pracy lub ze stanowiska wymagającego zaufania, stosunku powierniczego lub podobnej sytuacji;
b)
informacje dotyczące tego, czy ocena reputacji nabywcy została już przeprowadzona przez inny organ nadzoru, nazwę tego organu i zaświadczenie o wyniku oceny;
c)
informacje dotyczące aktualnej sytuacji finansowej potencjalnego nabywcy, w tym szczegółowe informacje dotyczące źródeł przychodów, aktywów i pasywów, zastawów i gwarancji przyznanych lub otrzymanych;
d)
opis działalności gospodarczej prowadzonej przez potencjalnego nabywcę;
e)
informacje finansowe obejmujące ratingi kredytowe i dostępne publicznie sprawozdania dotyczące przedsiębiorstw kontrolowanych lub kierowanych przez potencjalnego nabywcę oraz - w stosownych przypadkach - dotyczące potencjalnego nabywcy;
f)
opis finansowych i niefinansowych interesów lub powiązań potencjalnego nabywcy z:
1)
wszelkimi innymi obecnymi akcjonariuszami jednostki docelowej;
2)
wszelkimi osobami uprawnionymi do wykonywania prawa głosu w jednostce docelowej w co najmniej jednym z poniższych przypadków:
-
prawa głosu przysługują osobie trzeciej, z którą dana osoba lub jednostka zawarły umowę zobowiązującą do przyjęcia, poprzez wspólne wykonanie przysługujących im praw głosu, długoterminowej wspólnej polityki dotyczącej zarządzania daną jednostką docelową,
-
prawa głosu przysługują osobie trzeciej na podstawie zawartej z daną osobą lub jednostką umowy, w której przewiduje się czasowe przeniesienie przedmiotowych praw głosu za opłatą,
-
prawa głosu są związane z akcjami złożonymi jako zabezpieczenie na rzecz danej osoby lub jednostki, pod warunkiem że dana osoba lub jednostka kontrolują prawa głosu i deklarują zamiar ich wykonania,
-
prawa głosu są związane z akcjami, do których dana osoba lub jednostka ma dożywotni tytuł,
-
prawa głosu przysługują przedsiębiorstwu kontrolowanemu przez daną osobę lub jednostkę lub mogą być wykonywane - w rozumieniu lit. f) ppkt (ii) tiret od pierwszego do czwartego - przez to przedsiębiorstwo,
-
prawa głosu są związane z akcjami zdeponowanymi na rachunku danej osoby lub jednostki, które to prawa wobec braku szczegółowych instrukcji akcjonariuszy dana osoba lub jednostka mogą wykonywać według własnego uznania,
-
prawa głosu przysługują osobie trzeciej w jej własnym imieniu na rzecz danej osoby lub jednostki,
-
prawa głosu może wykonywać dana osoba lub jednostka jako pełnomocnik, jeżeli wobec braku szczegółowych instrukcji akcjonariuszy dana osoba lub jednostka mogą wykonywać prawa głosu według własnego uznania;
3)
wszelkimi członkami organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego zgodnie z odpowiednimi przepisami krajowymi lub z kadrą kierowniczą wyższego szczebla jednostki docelowej;
4)
samą jednostką docelową i grupą, do której dana jednostka należy;
g)
informacje dotyczące wszelkich innych interesów lub rodzajów działalności potencjalnego nabywcy, które mogą znajdować się w konflikcie z interesami lub działalnością jednostki docelowej, oraz możliwe rozwiązania w odniesieniu do zarządzania tymi konfliktami interesów.

Do celów lit. f) operacje kredytowe, gwarancje i zastawy uznaje się za stanowiące część interesów finansowych, natomiast więzi rodzinne lub bliskie związki uznaje się za stanowiące część interesów niefinansowych.

Artykuł  5

Dodatkowe informacje dotyczące potencjalnego nabywcy, który jest osobą prawną

1. 
Potencjalny nabywca, który jest osobą prawną, przedstawia również właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje:
a)
informacje dotyczące potencjalnego nabywcy, każdej osoby, która faktycznie kieruje działalnością potencjalnego nabywcy, każdego przedsiębiorstwa podlegającego kontroli potencjalnego nabywcy i każdego akcjonariusza wywierającego znaczący wpływ na potencjalnego nabywcę, jak wskazano w lit. e). Informacje te obejmują:
1)
informacje dotyczące uprzedniej karalności, dochodzeń lub postępowań karnych, istotnych spraw cywilnych i administracyjnych lub postępowań dyscyplinarnych, włącznie z dyskwalifikacją jako dyrektor spółki, niewypłacalnością, upadłością lub podobnymi procedurami, za pomocą dokumentu urzędowego lub innego równoważnego dokumentu;
2)
informacje dotyczące wszczętych dochodzeń, postępowań egzekucyjnych, sankcji lub innych orzeczeń o wykonaniu przeciwko potencjalnemu nabywcy, które można przedstawić w drodze oświadczenia;
3)
informacje o odmowie rejestracji, zezwolenia, członkostwa lub licencji na prowadzenie transakcji handlowych, działalności lub wykonywanie zawodu; bądź informacje dotyczące cofnięcia, unieważnienia lub wygaśnięcia takiej rejestracji, zezwolenia, członkostwa lub licencji; bądź informacje o wydaleniu przez organ regulacyjny lub rządowy, organ zawodowy lub stowarzyszenie zawodowe;
4)
informacje na temat zwolnienia z pracy lub ze stanowiska wymagającego zaufania, stosunku powierniczego lub podobnej sytuacji każdej osoby, która faktycznie kieruje działalnością potencjalnego nabywcy i każdego akcjonariusza wywierającego znaczący wpływ na potencjalnego nabywcę;
b)
informacje dotyczące tego, czy ocena reputacji nabywcy lub osoby kierującej działalnością nabywcy została już przeprowadzona przez inny organ nadzoru, nazwę tego organu i zaświadczenie o wyniku oceny;
c)
opis interesów finansowych oraz niefinansowych interesów lub powiązań potencjalnego nabywcy lub - w stosownych przypadkach - grupy, do której należy potencjalny nabywca, oraz osób, które faktycznie kierują prowadzoną przez niego działalnością, z:
1)
wszelkimi innymi obecnymi akcjonariuszami jednostki docelowej;
2)
wszelkimi osobami uprawnionymi do wykonywania prawa głosu w jednostce docelowej w którymkolwiek lub w kilku z poniższych przypadków:
-
prawa głosu przysługują osobie trzeciej, z którą dana osoba lub jednostka zawarły umowę zobowiązującą do przyjęcia, poprzez wspólne wykonanie przysługujących im praw głosu, długoterminowej wspólnej polityki dotyczącej zarządzania daną jednostką docelową,
-
prawa głosu przysługują osobie trzeciej na podstawie zawartej z daną osobą lub jednostką umowy, w której przewiduje się czasowe przeniesienie przedmiotowych praw głosu za opłatą,
-
prawa głosu są związane z akcjami złożonymi jako zabezpieczenie na rzecz danej osoby lub jednostki, pod warunkiem że dana osoba lub jednostka kontrolują prawa głosu i deklarują zamiar ich wykonania,
-
prawa głosu są związane z akcjami, do których dana osoba lub jednostka ma dożywotni tytuł,
-
prawa głosu przysługują przedsiębiorstwu kontrolowanemu przez daną osobę lub jednostkę lub mogą być wykonywane - w rozumieniu lit. c) ppkt (ii) tiret od pierwszego do czwartego - przez to przedsiębiorstwo,
-
prawa głosu są związane z akcjami zdeponowanymi na rachunku danej osoby lub jednostki, które to prawa wobec braku szczegółowych instrukcji akcjonariuszy dana osoba lub jednostka mogą wykonywać według własnego uznania,
-
prawa głosu przysługują osobie trzeciej w jej własnym imieniu na rzecz danej osoby lub jednostki,
-
prawa głosu może wykonywać dana osoba lub jednostka jako pełnomocnik, jeżeli wobec braku szczegółowych instrukcji akcjonariuszy dana osoba lub jednostka mogą wykonywać prawa głosu według własnego uznania;
3)
wszelkimi członkami organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego lub kadrą kierowniczą wyższego szczebla jednostki docelowej;
4)
samą jednostką docelową i grupą, do której dana jednostka należy;
d)
informacje dotyczące wszelkich innych interesów lub rodzajów działalności potencjalnego nabywcy, które mogą znajdować się w konflikcie z interesami lub działalnością jednostki docelowej, oraz możliwe rozwiązania w odniesieniu do zarządzania tymi konfliktami interesów;
e)
informacje dotyczące struktury akcji potencjalnego nabywcy wraz z tożsamością wszystkich akcjonariuszy wywierających znaczący wpływ i określeniem ich odpowiedniego udziału w kapitale i prawach głosu, w tym informacje dotyczące wszelkich umów akcjonariuszy;
f)
jeżeli potencjalny nabywca stanowi część grupy jako przedsiębiorstwo zależne lub przedsiębiorstwo dominujące - szczegółowy schemat organizacyjny całej struktury korporacyjnej oraz informacje dotyczące udziału w kapitale i prawach głosu akcjonariuszy wywierających znaczący wpływ na jednostki należące do tej grupy oraz informacje dotyczące działalności prowadzonej obecnie przez jednostki należące do grupy;
g)
jeżeli potencjalny nabywca stanowi część grupy jako przedsiębiorstwo zależne lub przedsiębiorstwo dominujące - informacje dotyczące powiązań między należącymi do grupy podmiotami finansowymi i podmiotami niefinansowymi;
h)
wskazanie wszelkich instytucji kredytowych, zakładów ubezpieczeń na życie, zakładów ubezpieczeń lub zakładów reasekuracji, przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania i zarządzających tymi przedsiębiorstwami bądź firm inwestycyjnych należących do grupy wraz z podaniem nazwy odpowiednich organów nadzoru;
i)
ustawowe sprawozdania finansowe na poziomie jednostki i, jeżeli są dostępne, na skonsolidowanym i subskonsolidowanym poziomie grupy za ostatnie trzy okresy obrotowe. Jeżeli wspomniane sprawozdania finansowe są poddawane audytowi zewnętrznemu, potencjalny nabywca dostarcza ich wersję zatwierdzoną przez audytora zewnętrznego. Ustawowe sprawozdania finansowe obejmują:
1)
bilans;
2)
rachunek zysków i strat lub zestawienie dochodów;
3)
sprawozdania roczne i załączniki finansowe oraz wszelkie inne dokumenty zarejestrowane w odpowiednim rejestrze lub przez odpowiedni organ na określonym terytorium właściwym dla potencjalnego nabywcy;
j)
jeżeli są dostępne, informacje dotyczące ratingu kredytowego potencjalnego nabywcy i ogólnego ratingu grupy, do której należy dany nabywca.

Do celów lit. c) operacje kredytowe, gwarancje i zastawy uznaje się za stanowiące część interesów finansowych, natomiast więzi rodzinne lub bliskie związki uznaje się za stanowiące część interesów niefinansowych.

Do celów lit. i), jeżeli potencjalny nabywca jest nowo utworzonym podmiotem, zamiast ustawowego sprawozdania finansowego przedstawia on właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej prognozę bilansu i prognozę rachunku zysków i strat lub zestawienia dochodów w odniesieniu do pierwszych trzech lat obrotowych, w tym zastosowane w planowaniu założenia;

2. 
Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą prawną z siedzibą zarządu w państwie trzecim, przedstawia on właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje dodatkowe:
a)
zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej dotyczące potencjalnego nabywcy lub równoważny dokument, jeżeli zaświadczenie nie jest dostępne, od odpowiednich zagranicznych właściwych organów;
b)
oświadczenie odpowiednich zagranicznych właściwych organów o tym, że nie ma przeszkód lub ograniczeń w zakresie dostarczania informacji koniecznych do celów sprawowania nadzoru nad jednostką docelową;
c)
informacje ogólne dotyczące systemu regulacyjnego danego państwa trzeciego mającego zastosowanie do potencjalnego nabywcy.
3. 
Jeżeli potencjalny nabywca jest państwowym funduszem majątkowym, przedstawia on właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje dodatkowe:
a)
nazwę ministerstwa lub departamentu rządowego odpowiadającego za określenie polityki inwestycyjnej funduszu;
b)
szczegółowe informacje dotyczące polityki inwestycyjnej i wszelkich ograniczeń związanych z inwestycjami;
c)
imiona i nazwiska oraz stanowiska osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji inwestycyjnych na potrzeby funduszu, a także informacje szczegółowe dotyczące znacznych pakietów akcji lub wpływu, o którym mowa w art. 11 ust. 2, wywieranego przez wskazane ministerstwo lub departament rządowy na bieżącą działalność funduszu i jednostki docelowej.
Artykuł  6

Informacje dotyczące osób, które będą faktycznie kierowały działalnością jednostki docelowej

Potencjalny nabywca przedstawia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje dotyczące reputacji i doświadczenia wszystkich osób, które będą faktycznie kierowały działalnością jednostki docelowej w następstwie planowanego nabycia:

a)
dane osobowe, w tym imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, adres i dane kontaktowe oraz, jeżeli jest dostępny, osobisty krajowy numer identyfikacyjny;
b)
stanowisko, na jakie dana osoba jest lub zostanie mianowana;
c)
szczegółowy życiorys zawierający informacje na temat stosownego wykształcenia i szkolenia zawodowego, doświadczenia zawodowego, w tym nazwy wszystkich organizacji, dla których dana osoba pracowała, oraz charakter pełnionych funkcji i czas ich sprawowania, w szczególności w odniesieniu do wszelkich działań wchodzących w zakres stanowiska, o które dana osoba się ubiega, oraz dokumenty dotyczące doświadczenia danej osoby, takie jak wykaz osób, do których można zwrócić się o informacje na temat danej osoby, wraz z informacjami kontaktowymi i listami referencyjnymi. Opisując funkcje pełnione przez ostatnie 10 lat, dana osoba określa przekazane jej uprawnienia, wewnętrzne uprawnienia decyzyjne i obszary działalności objęte zakresem jej kontroli. Jeżeli życiorys obejmuje inne istotne doświadczenia, w tym reprezentowanie organu zarządzającego, należy je wskazać;
d)
informacje dotyczące:
1)
uprzedniej karalności, dochodzeń lub postępowań karnych, istotnych spraw cywilnych i administracyjnych lub postępowań dyscyplinarnych, włącznie z dyskwalifikacją jako dyrektor spółki, niewypłacalnością, upadłością i podobnymi procedurami, za pomocą dokumentu urzędowego lub innego równoważnego dokumentu;
2)
wszczętych dochodzeń, postępowań egzekucyjnych, sankcji lub innych orzeczeń o wykonaniu przeciwko danej osobie, które można przedstawić w drodze oświadczenia;
3)
odmowy rejestracji, zezwolenia, członkostwa lub licencji na prowadzenie transakcji handlowych, działalności lub wykonywanie zawodu; bądź cofnięcia, unieważnienia lub wygaśnięcia takiej rejestracji, zezwolenia, członkostwa lub licencji; bądź wydalenia przez organ regulacyjny lub rządowy, organ zawodowy lub stowarzyszenie zawodowe;
4)
informacje na temat zwolnienia z pracy lub ze stanowiska wymagającego zaufania, stosunku powierniczego lub podobnej sytuacji;
e)
informacje dotyczące tego, czy ocena reputacji osoby, która kieruje działalnością, została już przeprowadzona przez inny organ nadzoru, nazwę tego organu i zaświadczenie o wyniku tej oceny;
f)
opis interesów finansowych oraz niefinansowych interesów lub powiązań danej osoby i jej bliskich krewnych z członkami organu zarządzającego i osobami sprawującymi kluczowe funkcje w tej samej instytucji, instytucji dominującej i przedsiębiorstwach zależnych oraz z akcjonariuszami;
g)
informacje dotyczące minimalnego czasu (rocznie i miesięcznie), jaki zostanie poświęcony na sprawowanie przez daną osobę wyznaczonych jej funkcji w jednostce docelowej;
h)
wykaz funkcji dyrektora wykonawczego i funkcji dyrektora niewykonawczego sprawowanych aktualnie przez daną osobę.

Do celów lit. f) operacje kredytowe, akcje, gwarancje i zastawy uznaje się za stanowiące część interesów finansowych, natomiast więzi rodzinne lub bliskie związki uznaje się za stanowiące część interesów niefinansowych.

Artykuł  7

Informacje dotyczące planowanego nabycia

Potencjalny nabywca przedstawia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje dotyczące planowanego nabycia:

a)
informacje umożliwiające identyfikację jednostki docelowej;
b)
szczegółowe informacje dotyczące zamiarów potencjalnego nabywcy w odniesieniu do planowanego nabycia, w tym inwestycji strategicznych lub inwestycji portfelowych;
c)
informacje dotyczące akcji jednostki docelowej, które są w posiadaniu lub mają się znaleźć w posiadaniu potencjalnego nabywcy przed planowanym nabyciem i po nim, w tym:
1)
liczbę i rodzaj akcji oraz wartość nominalną tych akcji;
2)
odsetek łącznego kapitału jednostki docelowej, jakiemu odpowiadają akcje, które są w posiadaniu potencjalnego nabywcy lub które mają zostać przez niego nabyte, przed planowanym nabyciem i po nim;
3)
udział w ogólnej liczbie praw głosu w jednostce docelowej, jakiemu odpowiadają akcje, które są w posiadaniu lub mają się znaleźć w posiadaniu potencjalnego nabywcy, przed planowanym nabyciem i po nim, jeżeli udział ten różni się od udziału w kapitale jednostki docelowej;
4)
wyrażona w euro i walucie lokalnej wartość rynkowa akcji w jednostce docelowej, które są w posiadaniu potencjalnego nabywcy lub które mają zostać przez niego nabyte, przed planowanym nabyciem i po nim;
d)
opis wszelkich działań prowadzonych wspólnie z innymi stronami, w tym wkład wspomnianych innych stron w finansowanie planowanego nabycia, metody uczestnictwa w ustaleniach finansowych w odniesieniu do planowanego nabycia i przyszłych ustaleniach organizacyjnych dotyczących planowanego nabycia;
e)
treść umów akcjonariuszy planowanych z innymi akcjonariuszami w odniesieniu do jednostki docelowej;
f)
informacje na temat ceny planowanego nabycia i kryteria zastosowane przy określaniu tej ceny oraz - w przypadku różnicy między ceną rynkową a ceną planowanego nabycia - wyjaśnienie przyczyn zaistnienia wspomnianej różnicy.
Artykuł  8

Informacje dotyczące nowej planowanej struktury grupy i jej wpływu na nadzór

1. 
Jeżeli potencjalny nabywca jest osobą prawną, przedstawia on właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej analizę zakresu skonsolidowanego nadzoru nad grupą, do której jednostka ta będzie należała po przeprowadzeniu planowanego nabycia. Analiza ta obejmuje informacje dotyczące tego, które jednostki należące do grupy zostałyby objęte zakresem zastosowania wymogów w zakresie nadzoru skonsolidowanego po przeprowadzeniu planowanego nabycia i na jakich poziomach w ramach tej grupy przedmiotowe wymogi miałyby pełne zastosowanie lub zastosowanie na zasadzie subskonsolidowanej.
2. 
Potencjalny nabywca przedstawia także właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej analizę wpływu planowanego nabycia na zdolność jednostki docelowej do dalszego dostarczania odpowiedzialnemu za nią organowi nadzoru terminowych i dokładnych informacji, w tym w wyniku bliskich powiązań potencjalnego nabywcy z jednostką docelową.
Artykuł  9

Informacje dotyczące finansowania planowanego nabycia

Potencjalny nabywca przedstawia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej szczegółowe wyjaśnienia dotyczące poszczególnych źródeł finansowania planowanego nabycia, w tym:

a)
szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania prywatnych zasobów finansowych oraz pochodzenia i dostępności środków finansowych, w tym wszelkie odpowiednie dokumenty zapewniające właściwemu organowi dowody, że planowane nabycie nie ma na celu prania pieniędzy;
b)
szczegółowe informacje dotyczące sposobu dokonania płatności z tytułu planowanego nabycia i dotyczące sieci wykorzystanej do transferu środków pieniężnych;
c)
szczegółowe informacje dotyczące dostępu do źródeł kapitału i rynków finansowych, w tym szczegółowe informacje dotyczące instrumentów finansowych, które mają zostać wyemitowane;
d)
informacje dotyczące wykorzystania pożyczonych środków finansowych, w tym imię i nazwisko lub nazwę odpowiednich pożyczkodawców i szczegółowe informacje dotyczące przyznanych instrumentów, w tym okresy zapadalności, warunki, zastawy i gwarancje, a także informacje dotyczące źródła dochodów, które zostaną wykorzystane do spłaty tych pożyczek, oraz dotyczące pochodzenia pożyczonych środków finansowych, w przypadku gdy pożyczkodawca nie jest nadzorowaną instytucją finansową;
e)
informacje dotyczące wszelkich ustaleń finansowych z innymi akcjonariuszami jednostki docelowej;
f)
informacje o aktywach potencjalnego nabywcy lub jednostki docelowej, które mają zostać sprzedane w celu sfinansowania planowanego nabycia, a także o warunkach sprzedaży, w tym na temat ceny i wyceny, oraz szczegółowy opis charakterystyki tych aktywów i informacje dotyczące czasu i sposobu ich nabycia.
Artykuł  10

Dodatkowe informacje odnośnie do znacznych pakietów obejmujących do 20 % akcji

Jeżeli planowane nabycie prowadzi do sytuacji, w której potencjalny nabywca posiada znaczny pakiet akcji w jednostce docelowej obejmujący do 20 % akcji, potencjalny nabywca przedstawia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej dokument w sprawie strategii zawierający następujące informacje:

a)
okres, przez jaki potencjalny nabywca zamierza pozostawać w posiadaniu swoich akcji po przeprowadzeniu planowanego nabycia, oraz jakikolwiek zamiar potencjalnego nabywcy dotyczący zwiększenia, zmniejszenia lub utrzymania pakietu jego akcji w przewidywalnej przyszłości;
b)
określenie zamiarów potencjalnego nabywcy względem jednostki docelowej, w tym określenie, czy potencjalny nabywca zamierza sprawować jakąkolwiek formę kontroli nad jednostką docelową oraz uzasadnienie tego działania;
c)
informacje dotyczące sytuacji finansowej potencjalnego nabywcy i jego gotowości do udzielania w razie potrzeby wsparcia jednostce docelowej w postaci dodatkowych funduszy własnych na rozwój jej działalności lub w przypadku trudności finansowych.
Artykuł  11

Dodatkowe wymogi odnośnie do znacznych pakietów obejmujących 20-50 % akcji

1. 
Jeżeli planowane nabycie prowadzi do sytuacji, w której potencjalny nabywca posiada znaczny pakiet akcji w jednostce docelowej obejmujący 20-50 % akcji, potencjalny nabywca przedstawia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej dokument w sprawie strategii zawierający następujące informacje:
a)
wszystkie informacje określone w art. 10;
b)
szczegółowe informacje dotyczące wpływu, jaki potencjalny nabywca zamierza wywierać na sytuację finansową względem jednostki docelowej, w tym politykę w zakresie dywidend, rozwój strategiczny i podział zasobów jednostki docelowej;
c)
opis zamiarów i oczekiwań potencjalnego nabywcy względem jednostki docelowej w perspektywie średnioterminowej zawierający wszystkie elementy, o których mowa w art. 12 ust. 2 i 3.
2. 
Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 1 informacje, o których mowa w tym ustępie, są również przedstawiane właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej przez każdego potencjalnego nabywcę, o którym mowa w art. 10, jeżeli - w oparciu o wszechstronna ocenę struktury akcji jednostki docelowej - wpływ wywierany przez akcje tego potencjalnego nabywcy byłby równoważny z wpływem wywieranym przez pakiet akcji obejmujący 20-50 % akcji.
Artykuł  12

Dodatkowe wymogi odnośnie do znacznych pakietów obejmujących co najmniej 50 % akcji

1. 
Jeżeli planowane nabycie prowadzi do sytuacji, w której potencjalny nabywca posiada znaczny pakiet akcji w jednostce docelowej obejmujący co najmniej 50 % akcji lub w której jednostka docelowa staje się przedsiębiorstwem zależnym potencjalnego nabywcy, potencjalny nabywca przedstawia właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej biznesplan obejmujący strategiczny plan rozwoju, szacunkowe sprawozdanie finansowe jednostki docelowej oraz wpływ nabycia na ład korporacyjny i ogólną strukturę organizacyjną jednostki docelowej.
2. 
W strategicznym planie rozwoju, o którym mowa w ust. 1, określa się w sposób ogólny główne cele planowanego nabycia i główne sposoby ich osiągnięcia, w tym:
a)
ogólny cel planowanego nabycia;
b)
średniookresowe cele finansowe, które mogą zostać określone w postaci stopy zwrotu z kapitału własnego, stosunku kosztów do korzyści, zysku na akcję lub w inny odpowiedni sposób;
c)
możliwą zmianę ukierunkowania działań, produktów i docelowych klientów oraz możliwą realokację środków finansowych lub zasobów, w odniesieniu do których oczekuje się, że będą wywierały wpływ na jednostkę docelową;
d)
ogólne procesy włączania jednostki docelowej w strukturę grupy potencjalnego nabywcy i integrowania jej w ramach tej grupy, w tym opis głównych interakcji, jakie mają być prowadzone z innymi przedsiębiorstwami należącymi do grupy, oraz opis polityki regulującej relacje wewnątrz grupy.
3. 
Jeżeli potencjalny nabywca jest podmiotem, który jest upoważniony do prowadzenia działalności w Unii i podlega nadzorowi w Unii, do celów informacji, o których mowa w lit. d), wystarczające są informacje dotyczące określonych departamentów w strukturze grupy, których dotyczy planowane nabycie.
4. 
Szacunkowe sprawozdanie finansowe jednostki docelowej, o którym mowa w ust. 1, zarówno w ujęciu indywidualnym, jak i skonsolidowanym, zawiera następujące elementy w odniesieniu do okresu odniesienia wynoszącego trzy lata:
a)
prognozę bilansu i rachunku zysków i strat;
b)
prognozę ostrożnościowych wymogów kapitałowych i wskaźnika wypłacalności;
c)
informacje dotyczące poziomu ekspozycji na ryzyko obejmującej ryzyko kredytowe, rynkowe i operacyjne oraz inne odpowiednie rodzaje ryzyka;
d)
prognozę transakcji wewnątrz grupy.
5. 
Wpływ nabycia na ład korporacyjny i ogólną strukturę organizacyjną jednostki docelowej, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wpływ na:
a)
skład i obowiązki organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego oraz głównych komitetów i komisji utworzonych przez taki organ decyzyjny, w tym komitetu zarządzającego, komisji ds. ryzyka, komitetu ds. audytu, komitetu ds. wynagrodzeń; obejmuje to informacje dotyczące osób, które zostaną wyznaczone do kierowania działalnością;
b)
procedury administracyjne i księgowe oraz kontrole wewnętrzne, w tym zmiany w procedurach i systemach związanych z księgowością, audytem wewnętrznym, zgodnością z przepisami w zakresie prania pieniędzy i zarządzania ryzykiem, oraz na wyznaczenie osób na kluczowe stanowiska audytora wewnętrznego, pracownika ds. zgodności z prawem i zarządzającego ryzykiem;
c)
ogólne systemy informatyczne i ogólną organizację w zakresie technologii informatycznych, w tym wszelkie zmiany dotyczące polityki w zakresie outsourcingu usług informatycznych, schematu blokowego w odniesieniu do danych, oprogramowania wewnętrznego i zewnętrznego oraz najważniejszych procedur i narzędzi w zakresie bezpieczeństwa danych i systemów, takich jak zabezpieczenia rezerwowe, plany ciągłości działania i ścieżki audytu;
d)
politykę regulującą outsourcing, w tym informacje dotyczące stosownych obszarów, wyboru usługodawców oraz odpowiednich praw i obowiązków stron umowy outsourcingowej, takich jak uzgodnienia dotyczące audytu oraz oczekiwana jakość usług świadczonych przez dostawcę;
e)
wszelkie inne odpowiednie informacje dotyczące wpływu nabycia na ład korporacyjny i ogólną strukturę organizacyjną jednostki docelowej, w tym dotyczące wszelkich zmian związanych z prawami głosu akcjonariuszy.
Artykuł  13

Ograniczone wymogi w zakresie informacji

1. 
Na zasadzie odstępstwa od przepisów art. 2, jeżeli potencjalny nabywca jest podmiotem, który jest upoważniony do prowadzenia działalności w Unii i podlega nadzorowi w Unii, a jednostka docelowa spełnia kryteria określone w ust. 2, potencjalny nabywca przedkłada właściwemu organowi właściwemu dla jednostki docelowej następujące informacje:
a)
jeżeli potencjalny nabywca jest osobą fizyczną:
1)
informacje określone w art. 3 ust. 1;
2)
informacje określone w art. 4 lit. c)-g);
3)
informacje określone w art. 6, 7 i 9;
4)
informacje określone w art. 8 ust. 1;
5)
jeżeli planowane nabycie skutkowałoby posiadaniem przez potencjalnego nabywcę znacznego pakietu akcji w jednostce docelowej obejmującego do 20 % akcji - dokument w sprawie strategii określony w art. 10;
6)
jeżeli planowane nabycie skutkowałoby posiadaniem przez potencjalnego nabywcę znacznego pakietu akcji w jednostce docelowej obejmującego 20-50 % akcji - dokument w sprawie strategii określony w art. 11;
b)
jeżeli potencjalny nabywca jest osobą prawną:
1)
informacje określone w art. 3 ust. 2;
2)
informacje określone w art. 5 ust. 1 lit. c)-j) i w stosownych przypadkach informacje określone w art. 5 ust. 3;
3)
informacje określone w art. 6, 7 i 9;
4)
informacje określone w art. 8 ust. 1;
5)
jeżeli planowane nabycie skutkowałoby posiadaniem przez potencjalnego nabywcę znacznego pakietu akcji w jednostce docelowej obejmującego do 20 % akcji - dokument w sprawie strategii określony w art. 10;
6)
jeżeli planowane nabycie skutkowałoby posiadaniem przez potencjalnego nabywcę znacznego pakietu akcji w jednostce docelowej obejmującego 20-50 % akcji - dokument w sprawie strategii określony w art. 11;
c)
jeżeli potencjalny nabywca jest funduszem powierniczym:
1)
informacje określone w art. 3 ust. 3;
2)
w stosownych przypadkach informacje określone w art. 5 ust. 3;
3)
informacje określone w art. 6, 7 i 9;
4)
informacje określone w art. 8 ust. 1;
5)
jeżeli planowane nabycie skutkowałoby posiadaniem przez potencjalnego nabywcę znacznego pakietu akcji w jednostce docelowej obejmującego do 20 % akcji - dokument w sprawie strategii określony w art. 10;
6)
jeżeli planowane nabycie skutkowałoby posiadaniem przez potencjalnego nabywcę znacznego pakietu akcji w jednostce docelowej obejmującego 20-50 % akcji - dokument w sprawie strategii określony w art. 11.
2. 
Jednostka docelowa, o której mowa w ust. 1, musi spełniać następujące warunki:
a)
nie posiada aktywów swoich klientów;
b)
nie jest upoważniona do świadczenia usług inwestycyjnych i prowadzenia działalności inwestycyjnej związanych z "zawieraniem transakcji na własny rachunek" lub "gwarantowaniem emisji instrumentów finansowych lub subemisją instrumentów finansowych z gwarancją przejęcia emisji", o których mowa w sekcji A pkt 3 i 6 załącznika I do dyrektywy 2004/39/WE;
c)
jeżeli jest upoważniona do świadczenia usług inwestycyjnych związanych z "zarządzaniem portfelem", o którym mowa w sekcji A pkt 4 załącznika I do dyrektywy 2004/39/WE, wartość aktywów objętych zarządzaniem przez przedsiębiorstwo wynosi mniej niż 500 mln EUR.
3. 
Jeżeli w ciągu ostatnich dwóch lat właściwy organ właściwy dla jednostki docelowej przeprowadził ocenę potencjalnego nabywcy, o którym mowa w ust. 1, pod względem informacji, o których mowa w art. 4 i 5, dany potencjalny nabywca przedstawia wyłącznie te informacje, które uległy zmianie od poprzedniej oceny.

Jeżeli zgodnie z akapitem pierwszym dany potencjalny nabywca przedstawia wyłącznie te informacje, które uległy zmianie od poprzedniej oceny, potencjalny nabywca podpisuje oświadczenie, w którym informuje właściwy organ właściwy dla jednostki docelowej o tym, że nie ma potrzeby aktualizacji pozostałych informacji.

Artykuł  14

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 11 lipca 2017 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący
1 Dz.U. L 145 z 30.4.2004, s. 1.
2 Dz.U. L 173 z 12.6.2014, s. 349.
3 Dyrektywa 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (Dz.U. L 281 z 23.11.1995, s. 31).
4 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).
5 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2017.276.32

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2017/1946 w sprawie uzupełnienia dyrektyw 2004/39/WE i 2014/65/UE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących wyczerpującego wykazu informacji, które potencjalni nabywcy muszą umieścić w powiadomieniu o planowanym nabyciu znacznego pakietu akcji w firmie inwestycyjnej
Data aktu: 11/07/2017
Data ogłoszenia: 26/10/2017
Data wejścia w życie: 15/11/2017