KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 552/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie interoperacyjności Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym (rozporządzenie w sprawie interoperacyjności) 1 , w szczególności jego art. 3 ust. 5,
po konsultacji z Komitetem ds. Jednolitej Przestrzeni Powietrznej,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Art. 2 ust. 2 pkt 16 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1033/2006 2 odnosi się do definicji określonych w tomie 1 dokumentu Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) "Procedury Służb Żeglugi Powietrznej - Operacje statków powietrznych" (PANS-OPS, Doc 8168), a konkretnie do jego czwartego wydania z 1993 r., które obejmuje poprawkę nr 13. Od czasu przyjęcia rozporządzenia (WE) nr 1033/2006 ICAO wprowadziła zmiany do tego dokumentu i przyjęła jego piąte wydanie z 2006 r., które obejmuje poprawkę nr 6.
(2) Załącznik do rozporządzenia (WE) nr 1033/2006 zawiera odniesienie do przepisów określonych w załączniku 2 ICAO "Przepisy ruchu lotniczego", a konkretnie do jego wydania dziesiątego z lipca 2005 r. wraz ze wszystkimi poprawkami do nr 42. Od czasu przyjęcia rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 428/2013 3 zaczęły obowiązywać wspólne zasady w odniesieniu do przepisów lotniczych, przyjęte rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 923/2012 4 i ostatnio zaktualizowane przez Komisję rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/1185 5 . Te wspólne zasady w odniesieniu do przepisów lotniczych odnoszą się w szczególności, w sekcji 4 załącznika do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 923/2012, do przepisów dotyczących planów lotu, zastępując tym samym wcześniejsze odesłania do załącznika 2 do ICAO.
(3) Załącznik do rozporządzenia (WE) nr 1033/2006 zawiera odniesienie do przepisów określonych w dokumencie ICAO "Procedury Służb Żeglugi Powietrznej - Zarządzanie ruchem lotniczym" (PANS-ATM, Doc 4444), a konkretnie do jego wydania piętnastego z 2007 r., które obejmuje poprawkę nr 4. Od czasu przyjęcia rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 428/2013 ICAO dokonała zmian w tym dokumencie, wprowadzając ostatnio poprawkę nr 6. Załącznik do rozporządzenia (WE) nr 1033/2006 zawiera również odniesienie do przepisów określonych w dokumencie ICAO "Regionalne procedury uzupełniające" (Doc 7030), a konkretnie do jego wydania piątego z 2008 r., które obejmuje poprawkę nr 7. Od czasu przyjęcia rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 428/2013 ICAO dokonała zmian w tym dokumencie, wprowadzając ostatnio poprawkę nr 9.
(4) Należy zaktualizować odniesienia w rozporządzeniu (WE) nr 1033/2006 do załącznika 2 ICAO, dokumentów Doc 8168, Doc 4444 oraz Doc 7030, aby umożliwić państwom członkowskim wypełnienie ich międzynarodowych zobowiązań prawnych oraz zapewnić spójność z istniejącymi międzynarodowymi ramami prawnymi ICAO.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 1033/2006,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 2 grudnia 2016 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Jean-Claude JUNCKER |
|
Przewodniczący |