uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE 1 , w szczególności jego art. 17 ust. 10,
(1) Ochrona inwestorów wymaga skutecznego i dokonywanego w odpowiednim momencie podawania informacji poufnych do wiadomości publicznej przez emitentów i uczestników rynku uprawnień do emisji. W celu zagwarantowania na poziomie Unii równego dostępu inwestorów do informacji poufnych informacje poufne powinny być podawane do wiadomości publicznej bezpłatnie, jednocześnie i możliwie jak najszybciej w odniesieniu do wszystkich kategorii inwestorów w całej Unii i powinny być przekazywane środkom masowego przekazu, które zapewniają ich skuteczne publiczne rozpowszechnienie.
(2) W przypadku gdy uczestnicy rynku uprawnień do emisji spełniają już równoważne wymagania w zakresie ujawniania informacji poufnych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1227/2011 2 i gdy są zobowiązani do podania do wiadomości publicznej tych samych informacji na mocy tegoż rozporządzenia i rozporządzenia (UE) nr 596/2014, obowiązki ustanowione w niniejszym rozporządzeniu należy uznawać za spełnione, jeżeli informacje zostaną ujawnione z wykorzystaniem platformy służącej do ujawniania informacji poufnych do celów rozporządzenia (UE) nr 1227/2011, pod warunkiem że informacje poufne zostaną przekazane odpowiednim środkom masowego przekazu.
(3) Ważne jest, aby techniczne warunki opóźniania ujawniania informacji poufnych umożliwiały zachowanie podstawowych informacji o procesie opóźniania ujawniania informacji poufnych, tak by emitenci i uczestnicy rynku uprawnień do emisji byli w stanie spełnić swój obowiązek powiadomienia właściwych organów.
(4) Powiadomienie o opóźnieniu ujawnienia informacji poufnych oraz, jeżeli jest to wymagane, wyjaśnienie sposobu, w jaki wszystkie mające zastosowanie warunki opóźnienia zostały spełnione, należy przekazywać właściwemu organowi na piśmie, wykorzystując bezpieczne środki elektroniczne określone przez tenże właściwy organ, zapewniając tym samym integralność i poufność treści informacji oraz szybkość transmisji.
(5) Aby umożliwić właściwemu organowi określenie odpowiednich osób w ramach emitenta lub uczestnika rynku uprawnień do emisji zaangażowanych w opóźnienie ujawnienia informacji poufnych, powiadomienie o opóźnieniu powinno zawierać wskazanie tożsamości osoby, która dokonała powiadomienia, oraz osoby lub osób odpowiadających za decyzję o opóźnieniu ujawnienia informacji poufnych. W podobny sposób powiadomienie powinno również wskazywać aspekty czasowe opóźnienia, umożliwiając właściwym organom ocenę, czy dotyczące opóźnienia warunki określone w rozporządzeniu (UE) nr 596/2014 są spełnione.
(6) Emitent, który jest instytucją kredytową lub instytucją finansową, powinien poinformować właściwy organ na piśmie o zamiarze opóźnienia ujawnienia informacji poufnych w celu zachowania stabilności systemu finansowego, a ze względu na delikatny charakter takich informacji i potrzebę zapewnienia maksymalnej poufności ich treści należy zastosować w tym celu odpowiednie normy bezpieczeństwa.
(7) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA).
(8) W dniu 25 maja 2016 r. Komisja powiadomiła ESMA o swoim zamiarze zatwierdzenia z poprawkami projektu wykonawczego standardu technicznego w celu uwzględnienia faktu, że przepisy rozporządzenia (UE) nr 1227/2011 dotyczące ujawniania informacji są wystarczające dla zapewnienia, by uczestnicy rynku uprawnień do emisji skutecznie i w odpowiednim czasie podawali do wiadomości publicznej informacje poufne, zgodnie z wymaganiami art. 17 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 596/2014. Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1348/2014 3 zawiera już wymóg, zgodnie z którym uczestnicy rynku uprawnień do emisji zobowiązani są do zapewnienia "kanałów internetowych", tak aby informacje ujawniane na stronach internetowych były ujawniane publicznie w sposób skuteczny i terminowo. W oficjalnej opinii z dnia 16 czerwca 2016 r. ESMA potwierdził swoje pierwotne stanowisko i nie przedłożył ponownie wykonawczego standardu technicznego zmienionego w sposób zgodny z poprawkami proponowanymi przez Komisję. Ponieważ wymagania rozporządzenia (UE) nr 1227/2011 w zakresie ujawniania informacji odnoszące się do uczestników rynku uprawnień do emisji mogą być wystarczające w celu spełnienia wymagań ustanowionych w art. 17 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 596/2014, należy tak zmienić projekt wykonawczego standardu technicznego, aby uniknąć powielania wymogów sprawozdawczych.
(9) ESMA przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat projektu wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, przeanalizował potencjalne powiązane koszty i korzyści oraz zasięgnął opinii Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 4 .
(10) W celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania rynków finansowych konieczne jest, aby niniejsze rozporządzenie weszło w życie w trybie pilnym i aby przepisy ustanowione w niniejszym rozporządzeniu były stosowane od tego samego dnia co przepisy ustanowione w rozporządzeniu (UE) nr 596/2014,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2016.173.47 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2016/1055 ustanawiające wykonawcze standardy techniczne w odniesieniu do technicznych warunków właściwego podawania do wiadomości publicznej informacji poufnych i opóźniania podawania do wiadomości publicznej informacji poufnych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 |
Data aktu: | 29/06/2016 |
Data ogłoszenia: | 30/06/2016 |
Data wejścia w życie: | 01/07/2016, 03/07/2016 |