Decyzja 2016/834 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Zielonego Przylądka w sprawie ułatwień w wydawaniu wiz krótkoterminowych obywatelom Republiki Zielonego Przylądka i Unii Europejskiej, w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu

DECYZJA RADY (UE) 2016/834
z dnia 20 maja 2016 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Zielonego Przylądka w sprawie ułatwień w wydawaniu wiz krótkoterminowych obywatelom Republiki Zielonego Przylądka i Unii Europejskiej, w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 77 ust. 2 lit. a), w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając decyzję Rady 2013/521/UE z dnia 7 października 2013 r. dotyczącą zawarcia Umowy między Unią Europejską a Republiką Zielonego Przylądka w sprawie ułatwień w wydawaniu wiz krótkoterminowych obywatelom Republiki Zielonego Przylądka i Unii Europejskiej 1 ,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Umowa między Unią Europejską a Republiką Zielonego Przylądka w sprawie ułatwień w wydawaniu wiz krótkoterminowych obywatelom Republiki Zielonego Przylądka i Unii Europejskiej 2 (zwana dalej "Umową") weszła w życie w dniu 1 grudnia 2014 r.

(2) Art. 10 Umowy przewiduje ustanowienie przez Strony Wspólnego Komitetu ekspertów (zwanego dalej "Komitetem").

(3) Art. 10 ust. 4 Umowy przewiduję, że Komitet uchwala swój regulamin wewnętrzny. Regulamin wewnętrzny jest niezbędny do zorganizowania prac Komitetu, któremu powierzono zadanie zarządzania Umową i monitorowania jej wykonania.

(4) Należy zatem ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach Komitetu, w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Komitetu,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Wspólnego Komitetu ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Zielonego Przylądka w sprawie ułatwień w wydawaniu wiz krótkoterminowych obywatelom Republiki Zielonego Przylądka i Unii Europejskiej, w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu, oparte jest na projekcie decyzji Wspólnego Komitetu dołączonym do niniejszej decyzji.
2.
Przedstawiciele Unii we Wspólnym Komitecie mogą, bez konieczności przyjmowania przez Radę kolejnej decyzji, uzgodnić niewielkie poprawki techniczne w projekcie decyzji.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 maja 2016 r.

W imieniu Rady

K.H.D.M. DIJKHOFF

Przewodniczący

PROJEKT

DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU USTANOWIONEGO NA MOCY UMOWY MIĘDZY UNIĄ EUROPEJSKĄ A REPUBLIKĄ ZIELONEGO PRZYLĄDKA W SPRAWIE UŁATWIEŃ W WYDAWANIU WIZ KRÓTKOTERMINOWYCH OBYWATELOM REPUBLIKI ZIELONEGO PRZYLĄDKA I UNII EUROPEJSKIEJ NR .../2016

z dnia ...

w sprawie przyjęcia jego regulaminu wewnętrznego

WSPÓLNY KOMITET,

uwzględniając Umowę między Unią Europejską a Republiką Zielonego Przylądka w sprawie ułatwień w wydawaniu wiz krótkoterminowych obywatelom Republiki Zielonego Przylądka i Unii Europejskiej (zwaną dalej "Umową"), a w szczególności jej art. 10 ust. 4,

a także mając na uwadze, że Umowa weszła w życie w dniu 1 grudnia 2014 r.,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przewodniczący

Wspólnemu Komitetowi (zwanemu dalej "Komitetem") przewodniczą wspólnie przedstawiciel Unii Europejskiej oraz przedstawiciel Republiki Zielonego Przylądka.

Artykuł  2

Zadania Komitetu

1.
Zgodnie z art. 10 ust. 2 Umowy Komitet realizuje w szczególności następujące zadania:
a)
monitorowanie wykonywania Umowy;
b)
proponowanie zmian lub uzupełnień do Umowy;
c)
rozstrzyganie sporów dotyczących interpretacji lub stosowania postanowień Umowy.
2.
Aby wspomagać wykonywanie Umowy, Komitet może przyjmować zalecenia zawierające wskazówki lub "najlepsze praktyki".
Artykuł  3

Posiedzenia

1.
Posiedzenia Komitetu odbywają się w miarę potrzeby na wniosek Stron, przynajmniej raz w roku.
2.
Strony są gospodarzami posiedzeń na zmianę, chyba że uzgodniono inaczej.
3.
Posiedzenia Komitetu są zwoływane przez współprzewodniczących.
4.
Współprzewodniczący wyznaczają datę posiedzenia i wymieniają się dokumentami niezbędnymi do zapewnienia jego odpowiedniego przygotowania, w miarę możliwości na 14 dni przed posiedzeniem.
5.
Strona będąca gospodarzem posiedzenia zajmuje się kwestiami logistyki.
Artykuł  4

Delegacje

1.
Strony przekazują sobie informacje o planowanym składzie swoich delegacji co najmniej siedem dni przed każdym posiedzeniem.
2.
Unię Europejską reprezentuje Komisja, którą wspomagają eksperci z państw członkowskich.
Artykuł  5

Porządek obrad

1.
Nie później niż 14 dni przed każdym posiedzeniem współprzewodniczący sporządzają wstępny porządek obrad posiedzenia. Wstępny porządek obrad obejmuje punkty, w odniesieniu do których jeden ze współprzewodniczących otrzymał, nie później niż 14 dni przed posiedzeniem, wniosek o włączenie do porządku obrad.
2.
Każda ze Stron może dodawać punkty do wstępnego porządku obrad w dowolnym czasie przed posiedzeniem, jeżeli druga ze Stron wyrazi na to zgodę. Wnioski o dodanie punktów do wstępnego porządku obrad są przesyłane na piśmie i uwzględniane w miarę możliwości.
3.
Współprzewodniczący przyjmują ostateczny porządek obrad na początku każdego posiedzenia. Punkt niewpisany do wstępnego porządku obrad może zostać umieszczony w porządku obrad za zgodą Stron i zostaje rozpatrzony w miarę możliwości.
Artykuł  6

Protokół z posiedzenia

1.
Współprzewodniczący Strony będącej gospodarzem posiedzenia możliwie jak najszybciej sporządza projekt protokołu.
2.
W protokole określa się, co do zasady, w odniesieniu do każdego punktu porządku obrad:
a)
dokumenty przedstawione Komitetowi;
b)
oświadczenia, o wpisanie których zwracała się Strona; oraz
c)
podjęte decyzje, poczynione zalecenia oraz przyjęte wnioski w sprawie poszczególnych punktów.
3.
W protokole określa się również osoby wchodzące w skład poszczególnych delegacji uczestniczących w posiedzeniu, a także ministerstwa, agencje lub organy przez nie reprezentowane.
4.
Komitet zatwierdza protokół podczas kolejnego posiedzenia.
Artykuł  7

Decyzje i zalecenia Komitetu

1.
Komitet podejmuje decyzje za zgodą obu Stron.
2.
Decyzje Komitetu noszą nazwę "decyzji"; za nazwą znajduje się numer seryjny oraz opis ich przedmiotu. Określa się również datę, z którą decyzja staje się skuteczna. Decyzje są podpisywane przez przedstawicieli Komitetu, którzy są upoważnieni do działania w imieniu Stron. Decyzje są sporządzane w dwóch egzemplarzach, przy czym każda z kopii jest na równi autentyczna.
3.
Ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do zaleceń Komitetu.
Artykuł  8

Wydatki

1.
Każda ze Stron jest odpowiedzialna za wydatki poniesione przez nią z tytułu udziału w posiedzeniach Komitetu, w tym wydatki na personel, podróż oraz pobyt, jak również wydatki pocztowe lub telekomunikacyjne.
2.
Pozostałe wydatki związane z organizacją posiedzeń ponosi na ogół Strona, która pełni rolę gospodarza posiedzenia.
Artykuł  9

Procedury administracyjne

1.
Posiedzenia Komitetu nie są publicznie dostępne, chyba że Komitet postanowi inaczej.
2.
Protokoły i inne dokumenty Komitetu są traktowane jako poufne.
3.
Za zgodą obu współprzewodniczących zaproszeni mogą być uczestnicy inni niż urzędnicy Stron i państw członkowskich; podlegają oni wówczas tym samym wymogom dotyczącym poufności.
4.
Strony mogą organizować publiczne konferencje lub w inny sposób informować opinię publiczną o rezultatach posiedzeń Komitetu.
Artykuł  10

Wejście w życie

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w ...

W imieniu Unii Europejskiej

W imieniu Republiki Zielonego Przylądka

WSPÓLNA DEKLARACJA ZAŁĄCZONA DO REGULAMINU WEWNĘTRZNEGO

W celu zapewnienia nieprzerwanego, zharmonizowanego oraz poprawnego wykonywania Umowy Republika Zielonego Przylądka, państwa członkowskie oraz Komisja Europejska podejmują w odstępach między formalnymi posiedzeniami Wspólnego Komitetu kontakty nieformalne służące rozwiązywaniu pilnych kwestii. Podczas kolejnego posiedzenia Wspólnego Komitetu składają oni sprawozdania z tych kwestii i z kontaktów nieformalnych.

1 Dz.U. L 282 z 24.10.2013, s. 1.
2 Dz.U. L 282 z 24.10.2013, s. 3.

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2016.140.15

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2016/834 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Zielonego Przylądka w sprawie ułatwień w wydawaniu wiz krótkoterminowych obywatelom Republiki Zielonego Przylądka i Unii Europejskiej, w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu
Data aktu: 20/05/2016
Data ogłoszenia: 27/05/2016