(notyfikowana jako dokument nr C(2016) 2093)(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE L z dnia 16 kwietnia 2016 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/40/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich w sprawie produkcji, prezentowania i sprzedaży wyrobów tytoniowych i powiązanych wyrobów oraz uchylającą dyrektywę 2001/37/WE 1 , w szczególności jej art. 20 ust. 13,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Art. 20 ust. 3 lit. g) dyrektywy 2014/40/UE nakłada na państwa członkowskie obowiązek zapewnienia, aby papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe posiadały mechanizm zapewniający ponowne napełnianie bez wycieków.
(2) Art. 20 ust. 13 dyrektywy 2014/40/UE upoważnia Komisję do ustanowienia, w drodze aktu wykonawczego, norm technicznych mechanizmu ponownego napełniania papierosów elektronicznych.
(3) Biorąc pod uwagę toksyczność zawierających nikotynę płynów stosowanych do papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych, należy zapewnić, by papierosy elektroniczne mogły być napełniane w sposób minimalizujący ryzyko kontaktu takich płynów ze skórą i ich przypadkowego połknięcia.
(4) Na podstawie informacji zwrotnych uzyskanych od zainteresowanych stron oraz dzięki pracy zrealizowanej przez zewnętrznego wykonawcę określono normy techniczne, które mają na celu zapewnienie przez zgodne z wymaganiami mechanizmy ponownego napełniania wystarczającej ochrony przed wyciekami.
(5) Określone normy techniczne obejmują także środki zapewniające, by konsumenci byli odpowiednio informowani na temat sposobu funkcjonowania mechanizmów ponownego napełniania, co pozwoli na napełnianie bez wycieków.
(6) Zainteresowane strony mogą dostarczyć Komisji informacje dotyczące opracowanych przez nie alternatywnych mechanizmów pozwalających na napełnianie bez wycieków, co może prowadzić do przeglądu niniejszej decyzji.
(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 25 dyrektywy 2014/40/UE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: