a także mając na uwadze, co następuje:(1) W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 288/2014 3 ustanowiono przepisy niezbędne do przygotowywania programów. W celu zapewnienia realizacji programów finansowanych z europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych ("EFSI"), konieczne jest ustanowienie dalszych przepisów dotyczących stosowania rozporządzenia (UE) nr 1303/2013. Aby ułatwić całościowe spojrzenie i sprawny dostęp do wspomnianych przepisów, należy je określić w jednym akcie wykonawczym.
(2) We wzorze sprawozdania z postępów we wdrażaniu umowy partnerstwa należy określić jednolite warunki prezentowania informacji wymaganych w poszczególnych częściach sprawozdania z postępów, aby zapewnić spójność i porównywalność informacji przedstawionych w sprawozdaniu z postępów oraz w razie potrzeby umożliwić ich agregowanie. W tym celu, mając na uwadze, że wszelka wymiana informacji między państwami członkowskimi a Komisją powinna odbywać się drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu ustanowionego w tym celu, we wzorze należy również określić parametry techniczne każdego pola, w tym format danych, metodę wprowadzania oraz maksymalną liczbę znaków. Maksymalną liczbę znaków zaproponowaną w przypadku pól tekstowych określono na podstawie wymogów najbardziej kompleksowych sprawozdań.
(3) Aby zapewnić zgodność z wymogami określonymi w rozporządzeniu (UE) nr 1303/2013, wzór sprawozdania z postępów podzielono na pięć części. W części I określono informacje i oceny wymagane w przypadku wszystkich europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych. W części II określono informacje i oceny wymagane w sprawozdaniu z postępów w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych. Informacje określone w częściach III, IV i V wzoru sprawozdania z postępów należy przedstawić w odniesieniu do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) oraz Funduszu Spójności, w przypadkach w których zgodnie z art. 111 ust. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 państwa członkowskie wdrażające nie więcej niż jeden program operacyjny w odniesieniu do każdego z funduszy zdecydowały się zawrzeć informacje wymagane w art. 50 ust. 5 tego samego rozporządzenia oraz informacje, o których mowa w art. 111 ust. 4 akapit drugi lit. a), b), c) i h) tego rozporządzenia, w sprawozdaniu z postępów we wdrażaniu umowy partnerstwa, a nie w rocznych sprawozdaniach z wdrażania przedkładanych w 2017 r. i 2019 r. oraz w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W przypadku gdy wspomniane informacje przedstawiono już w części I lub II sprawozdania z postępów, nie należy ich powtarzać w części III, IV ani V, ponieważ wszelkie informacje należy przedkładać tylko raz.
(4) Duże projekty stanowią znaczną część wydatków UE i mają znaczenie strategiczne w odniesieniu do realizacji strategii UE na rzecz inteligentnego, zrównoważonego wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu. Aby zapewnić jednolite stosowanie, konieczne jest ustanowienie standardowego wzoru na potrzeby przedkładania informacji wymaganych do zatwierdzania dużych projektów. Informacje wskazane w tym wzorze powinny być wystarczające do zapewnienia, że wkład finansowy z EFRR i Funduszu Spójności nie spowoduje znacznego ubytku liczby miejsc pracy w istniejących lokalizacjach na terytorium Unii.
(5) Przeprowadzenie analizy kosztów i korzyści, obejmującej analizę ekonomiczną, analizę finansową oraz ocenę ryzyka, stanowi warunek wstępny zatwierdzenia dużego projektu. Metodykę przeprowadzania analizy kosztów i korzyści należy opracować w oparciu o uznane najlepsze praktyki, oraz mając na celu zapewnienie spójności, jakości i dokładności zarówno w przeprowadzaniu analizy, jak i w dokonywaniu jej oceny przez Komisję lub niezależnych ekspertów. Analiza kosztów i korzyści dużych projektów powinna wykazać, że dany projekt jest pożądany z ekonomicznego punktu widzenia oraz że wkład z EFRR i Funduszu Spójności jest konieczny, aby projekt był finansowo wykonalny.
(6) W celu zapewnienia jednolitych warunków wykonania art. 106 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 konieczne jest ustanowienie wzoru wspólnego planu działania. Mając na uwadze, że wszelka wymiana informacji między państwami członkowskimi a Komisją powinna odbywać się drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu ustanowionego w tym celu, we wzorze należy również określić parametry techniczne każdego pola, w tym format danych, metodę wprowadzania oraz maksymalną liczbę znaków.
(7) Ponieważ wymogi dotyczące sprawozdawczości w odniesieniu do celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia" oraz celu "Europejska współpraca terytorialna" nie są takie same, konieczne jest ustanowienie dwóch wzorów sprawozdań z wdrażania - jednego na potrzeby programów operacyjnych realizowanych w ramach celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia" i drugiego na potrzeby programów EWT realizowanych w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna". Jednak w przypadku gdy wymogi dotyczące sprawozdawczości są takie same lub podobne w odniesieniu do obu wspomnianych celów, należy w możliwie największym stopniu zapewnić zharmonizowanie treści wzorów.
(8) We wzorze rocznych i końcowych sprawozdań z wdrażania należy określić jednolite warunki prezentowania informacji wymaganych w poszczególnych częściach sprawozdań. Pozwoli to zapewnić spójność i porównywalność przedstawianych informacji oraz w razie potrzeby możliwość ich zagregowania. W tym celu, mając na uwadze, że wszelka wymiana informacji między państwami członkowskimi a Komisją powinna odbywać się drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu ustanowionego w tym celu, we wzorze należy również określić parametry techniczne każdego pola, w tym format danych, metodę wprowadzania oraz maksymalną liczbę znaków. Maksymalną liczbę znaków zaproponowaną w przypadku pól tekstowych określono na podstawie wymogów najbardziej kompleksowych sprawozdań.
(9) W celu spełnienia wymogów rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 dotyczących rocznego sprawozdania z wdrażania w ramach celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia", w których należy zgłaszać różne rodzaje informacji w zależności od danego roku, wzór podzielono na trzy części, aby wyraźnie wskazać informacje wymagane w odniesieniu do sprawozdań za dany rok. W części A wskazano informacje, których przedstawienia wymaga się corocznie od 2016 r.; w części B określono dodatkowe informacje, które należy uwzględnić w sprawozdaniach przedkładanych w 2017 r. i 2019 r. oraz w sprawozdaniach końcowych, natomiast w części C wskazano informacje, które oprócz informacji wskazanych w częściach A i B należy umieścić w sprawozdaniu przedkładanym w 2019 r. oraz w sprawozdaniu końcowym. Zgodnie z art. 111 ust. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 państwa członkowskie wdrażające nie więcej niż jeden program operacyjny w odniesieniu do każdego z funduszy mogą zawrzeć określone informacje w sprawozdaniu z postępów we wdrażaniu umowy partnerstwa, a nie w rocznych sprawozdaniach z wdrażania przedkładanych w 2017 r. i 2019 r. oraz w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Aby zapewnić jednolite stosowanie wspomnianych przepisów, należy określić powyższe informacje we wzorze.
(10) Zgodnie z art. 50 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 do wiadomości publicznej podaje się roczne i końcowe sprawozdania z wdrażania, jak również streszczenie ich zawartości. Streszczenie to należy przekazać jako odrębny plik w postaci załącznika do rocznego i końcowego sprawozdania z wdrażania. Nie przewidziano specjalnego wzoru streszczenia dla obywateli, dzięki czemu państwa członkowskie mogą stosować strukturę i format, jakie uznają za najodpowiedniejsze.
(11) W celu zharmonizowania standardów przygotowywania i prezentowania deklaracji zarządczej, za sporządzenie której odpowiada instytucja zarządzająca zgodnie z art. 125 ust. 4 lit. e) akapit pierwszy rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, konieczne jest ustanowienie jednolitych wymogów dotyczących jej treści w postaci standardowego wzoru.
(12) W celu zharmonizowania standardów przygotowywania i prezentowania strategii audytu, opinii audytowej i rocznego sprawozdania z kontroli, za sporządzenie których odpowiada instytucja audytowa zgodnie z art. 127 ust. 4 i art. 127 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, należy zapewnić wzór ustanawiający jednolite wymogi dotyczące struktury oraz określający charakter i jakość informacji, jakie są wymagane przy przygotowywaniu wspomnianych dokumentów.
(13) W celu umożliwienia szybkiego stosowania środków przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu powinno ono wejść w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
1 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 320.
2 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 259.
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 288/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. ustanawiające zasady, zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1303/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającym wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, w odniesieniu do wzoru dla programów operacyjnych w ramach celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia" oraz zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1299/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przepisów szczegółowych dotyczących wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna" w odniesieniu do wzoru dla programów EWT w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna" (Dz.U. L 87 z 22.3.2014, s. 1).
4 Załącznik I zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/277 z dnia 23 lutego 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.54.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 lutego 2018 r.
5 Objaśnienie charakterystyki pól:type (typ): N = liczba, D = data, S = ciąg, C = pole wyboru, P = wartość procentowa input (wprowadzanie danych): M = ręczne, S = wybór, G = generowane przez system maxlength = maksymalna liczba znaków łącznie ze spacjami
6 W przypadku EFRROW opis i ocena powinny dotyczyć postępów w realizacji celów określonych w priorytetach Unii, ponieważ wkład w realizację strategii "Europa 2020" koncentruje się wokół sześciu priorytetów Unii.
7 RozporządzenieParlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006(Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 470). Tę część wypełniają tylko państwa członkowskie posiadające regiony kwalifikujące się do Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych zgodnie z art. 16tego rozporządzenia.
8 Tę część wypełniają tylko państwa członkowskie posiadające regiony kwalifikujące się do Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych zgodnie z art. 16rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
9 Załącznik II:- zmieniony przez pkt 1-3 sprostowania z dnia 5 listopada 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.299.92).
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr (UE) 2019/256 z dnia 13 lutego 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.43.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 lutego 2019 r.
10 Jeżeli więcej niż jeden podmiot jest odpowiedzialny za wdrożenie, należy uwzględnić informacje na temat beneficjenta wiodącego (pozostali zostaną wymienieni w pkt A.5).
11 W przypadku projektu PPP, w którym partner prywatny zostanie wybrany po zatwierdzeniu operacji i będzie beneficjentem zgodnie z art. 63 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, w tej sekcji należy przedstawić informacje na temat podmiotu prawa publicznego inicjującego daną operację (tj. instytucji zamawiającej).
12 Zalecenie Rady 2003/361/WE (Dz.U. L 124 z 20.5.2003, s. 36).
13 W przypadku projektu PPP oraz jeżeli partner prywatny nie został jeszcze wybrany, w tej sekcji należy przedstawić minimalne kryteria kwalifikacji, które należy utrzymać w celu kwalifikacji wstępnej w ramach procedury przetargowej, oraz uzasadnienie tych kryteriów. We wniosku należy również przedstawić opis wszystkich ustaleń wdrażanych w celu przygotowania i monitorowania projektu PPP oraz zarządzania nim.
14 Zgodnie z wymogiem określonym w art. 102 ust. 5 rozporządzenia nr 1303/2013.
15 Załącznik I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 215/2014 z dnia 7 marca 2014 r. ustanawiającego zasady wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w zakresie metod wsparcia w odniesieniu do zmian klimatu, określania celów pośrednich i końcowych na potrzeby ram wykonania oraz klasyfikacji kategorii interwencji w odniesieniu do europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych (Dz.U. L 69 z 8.3.2014, s. 65).
16 W przypadku projektu PPP, jeżeli partner prywatny nie został jeszcze wybrany a jest on odpowiedzialny za zabezpieczenie lokalizacji, wnioskodawca nie ma obowiązku przekazania mapy, na której wskazano obszar projektu.
17 W dodatku 5 należy podać dane geograficzne w formacie wektorowym, w stosownych przypadkach zawierające wieloboki, linie lub punkty, aby przedstawić projekt najlepiej w formacie Shapefile.
18 Rozpoczęty w okresie programowania 2007-2013 duży projekt, którego co najmniej jeden etap zakończono w tym okresie programowania i w ramach którego przedmiotowy projekt stanowi etap, który będzie realizowany i zostanie zakończony w okresie programowania 2014-2020, lub rozpoczęty w okresie programowania 2014-2020 projekt, w ramach którego przedmiotowy projekt stanowi jeden z etapów, który zostanie zakończony, a kolejny etap zostanie zrealizowany w obecnym lub następnym okresie programowania.
19 W przypadku sektora energetycznego: czy projekt jest zdefiniowany jako projekt będący przedmiotem wspólnego zainteresowania zgodnie z rozporządzeniem nr 347/2013 w sprawie wytycznych dotyczących transeuropejskiej infrastruktury energetycznej, uchylającym decyzję nr 1364/2006/WE oraz zmieniającym rozporządzenia (WE) nr 713/2009, (WE) nr 714/2009 i (WE) nr 715/2009? W przypadku sektora transportu: czy projekty jest objęty rozporządzeniem (UE) nr 1315/2013 w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylającym decyzję nr 661/2010/UE?
20 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1301/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i przepisów szczególnych dotyczących celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia" oraz w sprawie uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 (Dz.U L 347 z 20.12.2013, s. 289).
21 Chyba że istnieje obowiązek stosowania się do specjalnych przepisów dotyczących projektów, np. zasad pomocy państwa.
22 Wniosek ten nie zastępuje notyfikacji Komisji na mocy z art. 108 ust. 3 Traktatu. Pozytywna decyzja Komisji w sprawie dużego projektu na mocy rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 nie jest równoznaczna z zatwierdzeniem pomocy państwa.
23 Służby Komisji zapewniły wytyczne dla państw członkowskich mające na celu ułatwienie oceny w przypadkach, gdy inwestycje w infrastrukturę wiążą się z przyznawaniem pomocy państwa. Służby Komisji opracowały w szczególności siatki analityczne. Obecnie trwają również prace nad komunikatem w sprawie pojęcia pomocy. Komisja zachęca państwa członkowskie do korzystania z siatek analitycznych lub innych metod umożliwiających wyjaśnienie powodów, dla których stwierdzono, że wsparcie nie wiąże się z przyznaniem pomocy państwa.
24 Jeżeli produkty i efekty zewnętrzne są różne w różnych wariantach (przy założeniu, że wszystkie warianty mają ten sam cel), np. w przypadku projektów dotyczących odpadów stałych, zaleca się przeprowadzenie uproszczonej analizy kosztów i korzyści (AKK) wszystkich głównych wariantów, aby wybrać najlepszy wariant alternatywny i parametry ekonomiczne projektu, przy czym zasadniczym czynnikiem podczas wyboru powinna być ekonomiczna zaktualizowana wartość netto.
25 W przypadku projektu PPP w tej sekcji należy przedstawić uzasadnienie wyboru metody udzielenia zamówienia, w tym poprzez analizę opłacalności ekonomicznej z wykorzystaniem odpowiednich komparatorów sektora publicznego.
26 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 480/2014 z dnia 3 marca 2014 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego (Dz.U. L 138 z 13.5.2014, s. 5).
27 Wszystkie liczby muszą odpowiadać danym w dokumencie dotyczącym AKK. AKK należy sporządzić w euro lub w walucie krajowej, wyraźnie wskazując kurs wymiany
28 FRR(Kp) oznacza finansową rentowność kapitału projektodawcy.
29 Z uwzględnieniem zwiększonych kosztów w okresie ekonomicznego okresu użytkowania projektu związanych ze skutkami zmiany klimatu oraz innymi klęskami żywiołowymi (w stosownych przypadkach).
30 W przypadku projektu PPP należy uwzględnić matrycę ryzyka, przydzieloną na mocy ustaleń dotyczących PPP (jeżeli złożono już ofertę przetargową dotyczącą operacji) lub zamierzony podział ryzyka na mocy ustaleń dotyczących PPP (jeżeli nie złożono jeszcze oferty przetargowej dotyczącej operacji).
31 Dyrektywa 2001/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (Dz.U L 197 z 21.7.2001, s. 30).
32 Przygotowane zgodnie z art. 5 i załącznikiem I do dyrektywy 2001/42/WE.
33 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko (Dz.U. L 26 z 28.1.2012, s. 1).
34 Jeżeli projekt składa się z szeregu robót/działań/usług, które są zaklasyfikowane do różnych grup, informacje należy podać oddzielnie dla poszczególnych zadań inwestycyjnych.
35 Dodatkowe informacje powinny obejmować głównie wybrane elementy procedury OOŚ istotne w odniesieniu do projektu (np. analizę danych, badania i oceny, dodatkowe konsultacje z właściwymi organami i społeczeństwem, określenie dodatkowych środków kompensujących/zmniejszających ryzyko, dodatkową decyzję dotyczącą preselekcji itp., gdy istnieje prawdopodobieństwo zidentyfikowania zmian w projekcie), którą należy przeprowadzić, w szczególności w ramach wieloetapowych procesów dotyczących zezwolenia na inwestycję.
36 Przygotowane zgodnie z art. 5 i załącznikiem IV do dyrektywy 2011/92/UE.
37 W przypadkach gdy procedurę OOŚ zakończono prawnie wiążącą decyzją przed wydaniem zezwolenia na inwestycję zgodnie z art. 8 i 9 dyrektywy 2011/92/UE, państwa członkowskie udostępniają pisemne zobowiązanie do terminowego działania w celu zapewnienia wydania zezwolenia na inwestycję najpóźniej przed rozpoczęciem prac.
38 Dyrektywa Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory (Dz.U. L 206 z 22.7.1992, s. 7).
40 Dyrektywa 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiająca ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej (Dz.U. L 327 z 22.12.2000, s. 1).
41 Dyrektywa Rady 91/271/EWG z dnia 21 maja 1991 r. dotycząca oczyszczania ścieków komunalnych (Dz.U. L 135 z 30.5.1991, s. 40).
42 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylająca niektóre dyrektywy (Dz.U. L 312 z 22.11.2008, s. 3).
43 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/75/UE z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie emisji przemysłowych (zintegrowane zapobieganie zanieczyszczeniom i ich kontrola) (Dz.U. L 334 z17.12.2010, s. 17).
45 W rozumieniu art. 62 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
46 W rozumieniu art. 37 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
49 W przypadku gdy duży projekt polega na stworzeniu nowych aktywów, przychód i koszty operacyjne (lub korzyści i koszty w analizie ekonomicznej) są przychodami i kosztami nowej inwestycji.
50 Ludność, która odnosi bezpośrednie korzyści z projektu.
51 Określone unijne przepisy prawne obowiązujące w sektorze wodnym i sektorze odpadów (mianowicie: ramowa dyrektywa wodna i dyrektywa ramowa w sprawie odpadów) uwzględnia się podczas stosowania tych zasad.
52 Warunki należy określić w krajowym dokumencie zawierającym wytyczne dotyczące PPP.
53 O ile partner prywatny został już wybrany; w przeciwnym wypadku należy opisać, w jaki sposób aspekt ten zostanie zapewniony.
54 Objaśnienie charakterystyki pól:type (typ): N = liczba, D = data, S = dag, C = pole wyboru, P = wartość procentowa
input (wprowadzanie danych): M = ręczne, S = wybór, G = generowane przez system
maxlength = maksymalna liczba znaków łącznie ze spacjami
55 W tym wkład publiczny zapewniony przez beneficjenta lub inne podmioty uczestniczące we wspólnym planie działania.
56 Elastyczność finansową można stosować do poziomu 10 % całkowitych alokacji w odniesieniu do produktów lub rezultatów. Wskaźnik może zostać objęty zwrotem do poziomu 10 % ponad jego nominalną wartość maksymalną. Możliwa jest pełna elastyczność miedzy wskaźnikami obejmującymi różne poziomy osiągnięcia tego samego produktu lub rezultatu.
57 Dodatek zostanie załadowany jako odrębny dokument do SFC2014.
58 Załącznik V:- zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr (UE) 2019/256 z dnia 13 lutego 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.43.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2014 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/256 z dnia 13 lutego 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.43.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 i art. 2 pkt 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/277 z dnia 23 lutego 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.54.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 lutego 2018 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr (UE) 2019/256 z dnia 13 lutego 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.43.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 lutego 2019 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 436/2021 z dnia 3 marca 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.85.73) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 marca 2021 r.
59 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013. W przypadku gdy Inicjatywę na rzecz zatrudnienia ludzi młodych wdraża się w ramach osi priorytetowej, sprawozdawczość należy podzielić na część dotyczącą Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych i część dotyczącą osi priorytetowej.
60 W tabelach w niniejszym załączniku przedstawiono podział zasobów REACT-UE (art. 92a rozporządzenia (UE) nr 1303/2013), w stosownych przypadkach, tj. EFRR REACT-EU, EFS REACT-EU i Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych REACT-EU.
61 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
62 W tabeli 1 podział według płci należy stosować w polach przedstawiających roczne wartości tylko wtedy, jeżeli został uwzględniony w tabeli 12 PO. W przeciwnym razie należy uzupełnić kolumny "Ogółem".
63 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
64 Jeżeli priorytet inwestycyjny zawiera wartość docelową w odniesieniu do wspólnego wskaźnika rezultatu dla EFS, należy przedstawić dane dla danego wskaźnika rezultatu w odniesieniu do wybranej grupy docelowej (tj. przy użyciu wspólnego wskaźnika produktu jako odniesienia) oraz dane dla całej populacji uczestników, którzy osiągnęli dany rezultat w tym priorytecie inwestycyjnym.
65 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
66 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
67 W tabeli 3 A podział należy stosować w odpowiednich polach tylko wtedy, jeżeli został uwzględniony w tabeli 5 lub 13 PO. W przeciwnym razie należy uzupełnić kolumny "Ogółem".
* Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
68 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
69 W tabeli 6 podział według płci należy stosować w odpowiednich polach tylko wtedy, jeżeli został uwzględniony w tabeli 6 PO. W przeciwnym razie należy uzupełnić kolumny "Ogółem".
70 Niniejsza sekcja nie ma zastosowania w przypadku programu operacyjnego dotyczącego celu tematycznego "Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowania do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność" ("ukierunkowany program REACT-UE") lub w przypadku osi priorytetowych przeznaczonych na ten cel tematyczny ("osie priorytetowe REACT-UE").
71 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
72 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi (Dz.U. L 286 z 30.9.2014, s. 1).
73 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
74 Ma zastosowanie jedynie do programów operacyjnych w ramach celu "Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia", który obejmuje EFS lub EFRR.
75 Na podstawie i z zastrzeżeniem pułapów określonych w art. 13 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
76 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
77 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
78 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
79 Zob. załącznik I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 821/2014.
80 Nieobowiązkowe w odniesieniu do sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
81 Niniejsza sekcja nie ma zastosowania w przypadku programu operacyjnego dotyczącego celu tematycznego "Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowania do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność" ("ukierunkowany program REACT-UE") lub w przypadku osi priorytetowych przeznaczonych na ten cel tematyczny ("osie priorytetowe REACT-UE").
82 Niniejsza sekcja nie ma zastosowania w przypadku programu operacyjnego dotyczącego celu tematycznego "Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowania do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność" ("ukierunkowany program REACT-UE") lub w przypadku osi priorytetowych przeznaczonych na ten cel tematyczny ("osie priorytetowe REACT-UE").
83 Należy uwzględnić w przypadku programów EWT, w stosownych przypadkach.
84 Należy uwzględnić w przypadku programów EWT.
85 Należy wskazać programy operacyjne objęte wspólnym systemem zarządzania i kontroli, w przypadku gdy dla tych programów przygotowano jedną strategię audytu, jak przewiduje to art. 127 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
86 Rok obrachunkowy oznacza okres od dnia 1 lipca do dnia 30 czerwca, z wyjątkiem pierwszego roku obrachunkowego, w odniesieniu do którego oznacza on okres od rozpoczęcia kwalifikowalności wydatków do dnia 30 czerwca 2015 r. Ostatnim rokiem obrachunkowym jest okres od dnia 1 lipca 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.
87 Należy uwzględnić w przypadku programów EWT
88 Jak określono to w art. 6 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
89 Jak określono to w art. 6 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
91 W przypadku gdy dotyczy to systemu zarządzania i kontroli, należy wskazać w opinii podmiot lub podmioty oraz aspekt lub aspekty ich systemów, które nie są zgodne z wymogami lub działają nieskutecznie, z wyjątkiem przypadków, w których informacje te są już jednoznacznie ujawnione w rocznym sprawozdaniu z kontroli, a akapit zawierający opinię odnosi się do konkretnej (konkretnych) sekcji tego sprawozdania, w której (których) takie informacje są ujawnione.
92 Taka sama uwaga jak w przypadku poprzedniego przypisu.
93 Wspomniane wyjątkowe przypadki powinny być związane z nieprzewidywalnymi czynnikami zewnętrznymi poza kompetencjami instytucji audytowej.
94 Załącznik IX zmieniony przez art. 2 pkt 2 rozporządzenia nr (UE) 2018/277 z dnia 23 lutego 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.54.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 lutego 2018 r.
95 Zdefiniowany w art. 2 pkt 29 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
96 Losowe, systemowe, anormalne.
97 Np.: kwalifikowalność, udzielanie zamówień publicznych, pomoc państwa.
98 Poziom błędu warstwy należy ujawnić, w przypadku gdy zastosowano stratyfikację zgodnie z art. 28 ust. 10 rozporządzenia (UE) nr 480/2014, obejmującą subpopulacje o podobnych cechach, takich jak operacje składające się z wkładów finansowych przekazywanych z programu do instrumentów finansowych, innych elementów o dużej wartości, funduszy (w przypadku programów opartych na wielu funduszach).
99 Łączne błędy pomniejszone o korekty, o których mowa w pkt 5.8 powyżej, dzielone przez populację całkowitą.
100 Ogólny poziom pewności odpowiada jednej z czterech kategorii określonych w tabeli 2 w załączniku IV do rozporządzenia (UE) nr 480/2014.
101 Załącznik X:- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/256 z dnia 13 lutego 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.43.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr (UE) 2018/277 z dnia 23 lutego 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.54.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 lutego 2018 r.
102 Dz.U. L 286 z 30.9.2014, s. 1.
103 Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.