uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 3 i art. 13 ust. 4,
A. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 791/2011 2 Rada nałożyła rezydualne cło antydumpingowe w wysokości 62,9 % na przywóz niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL").
(2) W następstwie dochodzenia w sprawie obejścia środków, rozporządzeniem wykonawczym Rady (UE) nr 1371/2013 3 , środki, o których mowa powyżej, zostały rozszerzone na przywóz niektórych tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych wysyłanych między innymi z Indii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Indii ("rozszerzone środki").
B. WNIOSEK O DOKONANIE PRZEGLĄDU
(3) Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała następnie wniosek dotyczący częściowego przeglądu okresowego zgodnie z art. 11 ust. 3 i art. 13 ust. 4 rozporządzenia podstawowego.
(4) Wniosek został złożony przez przedsiębiorstwo Pyrotek India Pvt. Ltd. ("wnioskodawca"), będące producentem eksportującym niektóre rodzaje tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych z Indii ("państwo, którego dotyczy postępowanie") i ograniczał się do możliwości otrzymania zwolnienia z rozszerzonych środków.
(5) Komisja zbadała dowody dostarczone przez wnioskodawcę i uznała je za wystarczające do uzasadnienia wszczęcia dochodzenia zgodnie z art. 11 ust. 3 i art. 13 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Komisja wszczęła dochodzenie w dniu 23 września 2014 r., publikując zawiadomienie o wszczęciu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 4 .
C. PRODUKT OBJĘTY PRZEGLĄDEM
(6) Produktem objętym niniejszym przeglądem są tkaniny siatkowe o otwartych oczkach z włókien szklanych, o wielkości oczka powyżej 1,8 mm zarówno pod względem długości, jak i szerokości, oraz o wadze powyżej 35 g/m2, z wyłączeniem tarcz z włókna szklanego, pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej lub wysyłane z Indii, zgłoszone lub niezgłoszone jako pochodzące z Indii ("produkt objęty przeglądem"), obecnie objęte kodami CN ex 7019 51 00 i ex 7019 59 00.
D. DOCHODZENIE
a) Okres objęty dochodzeniem
(7) Dochodzenie objęło okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 30 czerwca 2014 r., przy czym okres sprawozdawczy obejmował okres od dnia 1 lipca 2013 r. do dnia 30 czerwca 2014 r.
(8) Komisja oficjalnie zawiadomiła Pyrotek i przedstawicieli Indii o wszczęciu przeglądu. Zainteresowane strony wezwano do przedstawienia ich opinii i poinformowano je o możliwości wystąpienia z wnioskiem o przesłuchanie. Nie otrzymano żadnego takiego wniosku.
(9) Komisja wysłała przedsiębiorstwu Pyrotek kwestionariusz i otrzymała odpowiedź w przewidzianym terminie. Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje niezbędne do celów przeprowadzenia przeglądu. Przeprowadzono wizytę weryfikacyjną na terenie zakładów Pyrotek w Chennai i w Punie (Indie).
b) Wnioskodawca
(10) Wnioskodawca jest indyjską spółką zależną wielonarodowej grupy Pyrotek z siedzibą w USA. Grupa Pyrotek jest dostawcą różnego rodzaju materiałów i narzędzi dla przemysłu metalurgicznego i aluminiowego.
(11) Wnioskodawca produkuje w szczególności produkt objęty przeglądem w swoim zakładzie w Chennai w Indiach i sprzedaje go powiązanym przedsiębiorstwom w Unii. W większości przypadków przedsiębiorstwa powiązane w Unii dalej przetwarzają produkt objęty przeglądem i sprzedają przetworzony produkt odbiorcom końcowym.
c) Ustalenia wynikające z dochodzenia
(12) Dochodzenie wykazało, że wnioskodawca rozpoczął produkcję produktu objętego przeglądem w sierpniu 2011 r., i potwierdziło, że był on zdolny do produkcji całkowitej ilości, jaką wywiózł do Unii od początku okresu objętego dochodzeniem prowadzącym do nałożenia środków rozszerzonych. W szczególności ustalono, że wielkość sprzedaży była zgodna ze zdolnościami produkcyjnymi oraz zakupem surowca (przędzy).
(13) Dochodzenie wykazało również, że wnioskodawca nie jest powiązany z żadnym z producentów eksportujących podlegających obowiązującym środkom.
(14) W toku dochodzenia potwierdzono również, że wnioskodawca nie był zaangażowany w praktyki związane z obchodzeniem środków określone w art. 13 rozporządzenia podstawowego.
(15) W szczególności badanie wykazało, że mimo iż znaczna ilość surowców (w szczególności przędzy) nabywana jest z Chińskiej Republiki Ludowej, nie można jednak tego uznać za działalność montażową, zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia podstawowego.
(16) W świetle powyższych ustaleń Komisja ustaliła, iż wnioskodawca jest rzeczywistym producentem produktu objętego przeglądem i dlatego powinien zostać zwolniony z rozszerzonych środków.
E. PROCEDURA
(17) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego w art. 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 9 września 2015 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2015.236.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2015/1507 zmieniające rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 1371/2013 rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone wobec przywozu niektórych rodzajów tkanin siatkowych o otwartych oczkach z włókien szklanych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej na przywóz wysyłany między innymi z Indii, zgłoszony lub niezgłoszony jako pochodzący z Indii |
Data aktu: | 09/09/2015 |
Data ogłoszenia: | 10/09/2015 |
Data wejścia w życie: | 11/09/2015 |