Rozporządzenie delegowane 205/2012 zmieniające załącznik II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 w odniesieniu do źródeł danych i parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) NR 205/2012
z dnia 6 stycznia 2012 r.
zmieniające załącznik II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 w odniesieniu do źródeł danych i parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 18 i 26 dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów(2) producent musi zadbać o to, aby każdemu nowemu lekkiemu samochodowi dostawczemu wprowadzonemu do obrotu w Unii towarzyszyło ważne świadectwo zgodności, a państwo członkowskie nie może zarejestrować takiego pojazdu, jeżeli nie towarzyszy mu takie świadectwo zgodności. Zgodnie z załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dane, które dane państwo członkowskie zbiera, aby monitorować przestrzeganie przez producenta art. 4 i 11 wspomnianego rozporządzenia, muszą być spójne z certyfikatem zgodności i opierać się wyłącznie na tym dokumencie.

(2) W rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określającym normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(3) nałożono na państwa członkowskie obowiązek wykorzystywania certyfikatu zgodności jako źródła danych, ale dopuszczono wykorzystywanie innych dokumentów zapewniających równoważną dokładność na potrzeby monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z samochodów osobowych. Aby zapewnić ekonomiczne i dokładne monitorowanie oraz sprawozdawczość danych dotyczących emisji CO2 z lekkich samochodów dostawczych, należy w perspektywie krótkoterminowej zezwolić państwom członkowskim na stosowanie takiej samej procedury i takich samych źródeł danych na potrzeby monitorowania i sprawozdawczości zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 510/2011, jakie stosuje się w przypadku sprawozdawczości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009. W związku z tym w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 należy umożliwić wykorzystywanie - w odpowiednio uzasadnionych przypadkach - innych źródeł danych zapewniających równoważną dokładność na potrzeby monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2. Państwa członkowskie powinny wprowadzić niezbędne środki, aby zapewnić odpowiednią dokładność procedury monitorowania.

(3) Z doświadczeń zdobytych podczas monitorowania emisji CO2 z samochodów osobowych wynika, że do szczegółowych parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie należy dodać numer homologacji typu, aby udoskonalić metody weryfikacji dokładności danych. Ponadto okazało się, że parametr "nazwa handlowa" nie jest potrzebny, a zatem należy go usunąć z wykazu szczegółowych danych z monitoringu.

(4) Aby zapewnić przejrzystość i dokładność monitorowania i sprawozdawczości państw członkowskich, należy również zadbać o spójność między różnymi wymogami określonymi w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011. Aby zapewnić przejrzystość i dokładność monitorowania i sprawozdawczości państw członkowskich, należy również zadbać o spójność między różnymi wymogami określonymi w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

(5) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 stycznia 2012 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący
______

(1) Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.

(2) Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1.

(3) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

W załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 wprowadza się następujące zmiany:

1) w części A wprowadza się następujące zmiany:

a) w pkt 2 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:

"Szczegółowe informacje, o których mowa w pkt 1, pochodzą z certyfikatu zgodności lub są spójne z certyfikatem zgodności wydanym przez producenta danego lekkiego samochodu dostawczego. Jeżeli nie stosuje się certyfikatu zgodności, państwa członkowskie powinny wprowadzić niezbędne środki, aby zapewnić odpowiednią dokładność procedury monitorowania.";

b) w pkt 3 wprowadza się następujące zmiany:

(i) lit. b) otrzymuje brzmienie:

"b) liczbę nowych lekkich samochodów dostawczych, które cechują wartości dla każdego z następujących parametrów:

(i) emisje CO2;

(ii) masa;

(iii) rozstaw osi;

(iv) rozstaw kół oś kierowana;

(v) rozstaw kół druga oś.";

(ii) skreśla się lit. c);

(iii) lit. d) ppkt (iv) oraz (v) otrzymują brzmienie:

"(iv) technicznie dozwolona maksymalna masa całkowita;

(v) rozstaw osi;

(vi) rozstaw kół oś kierowana;

(vii) rozstaw kół druga oś.";

2) w części B skreśla się pkt 2, 3, 5 i 6;

3) w części C sekcja 2 dotycząca szczegółowych danych z monitoringu otrzymuje brzmienie:

"Sekcja 2 - Szczegółowe dane z monitoringu

Nazwa producenta -Standardowe oznaczenie UE Nazwa producenta -Oznaczenie producenta Nazwa producenta -Oznaczenie w rejestrze krajowym Numer homologacji typu i jego rozszerzenie (rozszerzenia) Typ Wariant Wersja Marka Kategoria pojazdu z homologacją typu Kategoria pojazdu zarejestrowanego Całkowita liczba nowych rejestracji Indywidualny poziom emisji CO 2 (w g/km) Masa (w kg) Technicznie dozwolona maksymalna masa całkowita (w kg) Rozstaw osi (w mm) Rozstaw kół oś kierowana (w mm) Rozstaw kół druga oś (w mm) Rodzaj paliwa Rodzaj zasilania Pojemność silnika (w cm3) Zużycie energii elektrycznej (w Wh/km) Kod technologii innowacyjnej lub grupy technologii innowacyjnych Zmniejszenie emisji dzięki technologiom innowacyjnym
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 1 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 1 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 2 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 2 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..."

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.72.2

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 205/2012 zmieniające załącznik II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 w odniesieniu do źródeł danych i parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie
Data aktu: 06/01/2012
Data ogłoszenia: 10/03/2012
Data wejścia w życie: 13/03/2012