uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 43 ust. 3,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
(1) Ocena z 2011 r. dotycząca stada śledzia w Morzu Irlandzkim opierała się wyłącznie na ocenie tendencji i przyjęto zredukowane przezornościowe całkowite dopuszczalne połowy (TAC). Ustalenie następnie w roku 2012 r. wartości odniesienia dla tego stada usprawniło metodę oceny i dlatego można przedstawić prognozy połowu, których postawą jest podejście opierające się na maksymalnym podtrzymywalnym połowie. Komitet Naukowo-Techniczny i Ekonomiczny ds. Rybołówstwa (STECF) został poproszony o uwagi w sprawie zwiększenia z mocą wsteczną uprawnień do połowów w odniesieniu do tego stada i o wyjaśnienie wpływu takiego zwiększenia na opinię naukową na rok 2013. Z analizy STECF wynika, że można zwiększyć uprawnienia do połowów ustalone na rok 2012, pod warunkiem że do TAC na 2013 r. wprowadzona zostanie odpowiednia zmiana, tak aby utrzymać śmiertelność połowową na poziomie maksymalnego podtrzymywalnego połowu. Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie Rady (UE) nr 43/2012 z dnia z dnia 17 stycznia 2012 r. ustalające uprawnienia do połowów dla statków UE na 2012 r. w odniesieniu do pewnych stad ryb i grup stad ryb, które nie są przedmiotem negocjacji lub umów międzynarodowych(1).
(2) Francja przedstawiła informacje na temat połowu dorsza na trzech łowiskach i z udziałem trzech grup statków: grupy trawlerów prowadzących połowy czarniaka przy użyciu włoków dennych w Morzu Północnym, grupy trawlerów prowadzących połowy czarniaka i gatunków głębinowych przy użyciu włoków dennych na zachód od Szkocji oraz grupy statków poławiających morszczuka przy użyciu takli na zachód od Szkocji. Na podstawie tych informacji, według oceny STECF, można stwierdzić, że połowy dorsza, w tym odrzuty, dokonywane przez te trzy grupy statków, nie przekroczyły 1,5 % całkowitej wielkości połowu dla każdej z tych grup statków w każdym z tych trzech obszarów. Uwzględniwszy ponadto istniejące środki monitorowania i kontroli działalności połowowej tych grup statków i z uwagi na to, że włączenie tych grup stanowiłoby obciążenie administracyjne nieproporcjonalne do ich ogólnego wpływu na zasoby dorsza, właściwe jest wyłączenie tych trzech grup statków ze stosowania systemu nakładu połowowego ustanowionego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1342/2008 z dnia 18 grudnia 2008 r. ustanawiającego długoterminowy plan w zakresie zasobów dorsza i połowów tych zasobów(2). Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie Rady (WE) nr 754/2009 z dnia 27 lipca 2009 r. wyłączające niektóre grupy statków z systemu nakładu połowowego ustanowionego w rozdziale III rozporządzenia (WE) nr 1342/2008(3), rozporządzenie (EU) nr 43/2012 oraz rozporządzenie Rady (EU) nr 44/2012 dnia 17 stycznia 2012 r. ustalające uprawnienia do połowów na 2012 r. dostępne na wodach UE oraz - dla statków UE - na określonych wodach nienależących do Unii w odniesieniu do pewnych stad ryb i grup stad ryb, które są przedmiotem negocjacji lub umów międzynarodowych(4).
(3) W październiku 2012 r. Międzynarodowa Rada Badań Morza (ICES) opublikowała opinię naukową na temat stada okowiela w Morzu Północnym, Skagerrak i Kattegat. W tej opinii ICES wskazuje, że w roku 2012 połowy nie powinny przekroczyć 101 000 ton. W kwestii kwot 75 % TAC dla okowiela w tym obszarze przypada na kwoty Unii, z czego 5 000 ton należy przydzielić Norwegii. Resztę kwoty Unii należy rozdzielić pomiędzy państwa członkowskie.
(4) Limity połowowe przewidziane w niniejszym rozporządzeniu powinny mieć zastosowanie od dnia 1 stycznia 2012 r., z wyjątkiem przepisów dotyczących ograniczeń nakładu połowowego, które powinny mieć zastosowanie od dnia 1 lutego 2012 r. Takie stosowanie z mocą wsteczną nie naruszy zasad pewności prawa ani ochrony uzasadnionych oczekiwań w stosunku do odnośnych uprawnień do połowów, które nie zostały jeszcze wykorzystane. Jako że limity połowowe mają wpływ na działalność gospodarczą oraz planowanie okresu połowu w przypadku statków Unii, niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie natychmiast po jego opublikowaniu.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 754/2009, rozporządzenie (UE) nr 43/2012 oraz rozporządzenie (UE) nr 44/2012,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 7 listopada 2012 r.
W imieniu Rady | |
A. D. MAVROYIANNIS | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 25 z 27.1.2012, s. 1.
(2) Dz.U. L 348 z 24.12.2008, s. 20.
(3) Dz.U. L 214 z 19.8.2009, s. 16.
(4) Dz.U. L 25 z 27.1.2012, s. 55.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2012.310.13 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1040/2012 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 754/2009 w odniesieniu do wyłączenia pewnych grup statków z systemu nakładu połowowego ustanowionego w rozporządzeniu (WE) nr 1342/2008 oraz zmieniające rozporządzenia (UE) nr 43/2012 i (UE) nr 44/2012 w odniesieniu do niektórych uprawnień do połowów |
Data aktu: | 07/11/2012 |
Data ogłoszenia: | 09/11/2012 |
Data wejścia w życie: | 10/11/2012, 01/01/2012, 01/02/2012 |